SX op 2 monitors

matrixxx

Ouwe rot
Lid sinds
30 oktober 2001
Berichten
3.945
ik heb op mijn computer 2 monitors aangeloten maar als ik SX draai kan ik bv mijn mixer van cubase niet op de andere monitor zetten
het enigste wat ik kan verplaatsen is het time display naar de andere monitor

is het wel mogenlijk om bv een divice op een andere monitor te plaatsen zodat ik altijd het arangement window altijd in zicht heb

instelling of wat ???? of is het gewoon niet mogenlijk
 
Geen probleem ...

Je moet alleen de het Cubase venster over de twee monitoren uitrekken.( bij een Matrox kaart kan je [Ctrl] + "Maximaliseren venster" gebruiken om het programma over 2 schermen te gebruiken, of selecteer "vorig formaat" en sleep het venstrerkader van Cubase over)

In het ene venster je project venster in de andere wat je maar wil.


Succes
 
je scherm niet maximaliseren maar handmatig naar de goede grootte slepen zou het proberen waard zijn mi
 
ja zeg sh*t, dat antwoord van marco hierboven stond er net nog niet ;)
 
er is ook een tooltje ultramon bijv. daarmee krijg je een aantal multimonitor knopjes erbij, waaronder ook maximize over 2 schermen :okdan: (tevens zit er ingebouwd dat je ook screensavers over 2 schermen kunt instellen, desktop background en je krijgt dan ook een taskbar als je wilt in het 2e scherm waar alleen de vensters in staan die op dat scherm staan, zo blijven op beide schermen je taskbars lekker opgeruimd ;))
 
Jah, Ultramon is idd wat je hebben moet.
Dan kan je op je 2e scherm ook een taskbar hebben, wat verschillende voordelen oplevert.
Onder andere dat als je 2 screens op gelijke resolutie draait je rechts cubase boven je taskbar krijgt, net zoals links,
wat prettig is omdat je beeld dan strak doorloopt.

Moet je daarna alleen nog effe wat screens snapshotten in Cubase en vastleggen onder alt-pad1 etc..
Dan kan je makkelijk en snel en trefzeker van screens wisselen in Cubase zonder heel de tijd te moeten resizen!
 
Back
Top