korg ms 2000b

Origineel geplaatst door cosmiq
Fijn,
nu hoef ik alleen maar 4 pagina's vol wazige blaat door te nemen om ergens jou mening te extraheren.

laat maar zitten.

Ik heb gewoon geen zin om weer op m'n kop te krijgen voor m'n mening.

Ik had de indruk dat intuïtieve, eenvoudige en goedklinkende synthesizers (zoals bv. een moog prodigy) beter zouden zijn voor krachtwerk's muziek, dan een VA met duizend opties en vage geluiden. Daarmee wil ik niet zeggen dat VA's minder voorstellen, maar enkel dat je voor iedere persoon afzonderlijk moet kijken wat hij/zij zoekt. En als je zomaar zegt een microkorg is goed voor iedere beginner, dan ben ik daar niet akkoord mee.

Maar zoals ik zei, is die discussie al gevoerd.
 
Laatst gewijzigd:
synthesizer11 wrote één en ander
ahh, nouwja, oke..
maarja, ik vraag A of B en jij zegt: kijk maar in de ballenbak! vandaar de opkomende frustraties ;)
verder ben ik 't wel eens met je laatste statement.
 
Origineel geplaatst door cosmiq
maarja, ik vraag A of B en jij zegt: kijk maar in de ballenbak!

Dit forum is anders wel een héél interessante ballenbak! :D
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb gewoon geen zin om weer op m'n kop te krijgen voor m'n mening.

Ik had de indruk dat intuïtieve, eenvoudige en goedklinkende synthesizers (zoals bv. een moog prodigy) beter zouden zijn voor krachtwerk's muziek, dan een VA met duizend opties en vage geluiden. Daarmee wil ik niet zeggen dat VA's minder voorstellen, maar enkel dat je voor iedere persoon afzonderlijk moet kijken wat hij/zij zoekt. En als je zomaar zegt een microkorg is goed voor iedere beginner, dan ben ik daar niet akkoord mee.

Maar zoals ik zei, is die discussie al gevoerd.

100% achter jouw mening. Ik weet het verschil nu ook, na 10 jaar VA wil ik ook een paar echte analoge bakken erbij.
Jen SX1000 is niet slecht maar die doe ik binnekort na wat restoratie weg voor wat anders( techn al 100%) en ben als in de wolken want eerstdaags word vanuit portugal men Teisco 110f opgestuurd in een grote doos ingepakt in massa's acoustic foam.:halleluja

MS20 moet ik ook hebben maar zeker geen ms2000, want dat is voor wat ik wil qua sound verloren geld.
Het verstand(;) ) (en het gehoor) komt niet voor de jaren hè! ;)

Wat niet wil zeggen dat ms2000 rot is, maar je moet een kat een kat noemen en dat heb jij goed gezegd (en gehoord) SYn11!
 
Origineel geplaatst door Prophet

want dat is voor wat ik wil qua sound verloren geld.
(en het gehoor) komt niet voor de jaren hè! ;)

Hmm, misschien een beetje te dicht bij de luidsprekers op House-Party's gestaan ??

Let je ook wel even op de prijs vs. mogelijkheden verhouding?
De sound is leuk maar als je alleen daarvoor gaat kun je beter alleen alles wat duur is kopen ! Andromeda, Omega 8, Moogs, modulars enz enz...
 
Origineel geplaatst door Bass
Let je ook wel even op de prijs vs. mogelijkheden verhouding?
De sound is leuk maar als je alleen daarvoor gaat kun je beter alleen alles wat duur is kopen ! Andromeda, Omega 8, Moogs, modulars enz enz...

Oh so true!
Het beste alles-in-één apparaat vind ik nog steeds de virus, hoewel er eigenlijk geen alles-in-één apparaat bestaat. (Ik heb het over een benadering van geluidsbehoefte).
 
Origineel geplaatst door Bass
Hmm, misschien een beetje te dicht bij de luidsprekers op House-Party's gestaan ??

Let je ook wel even op de prijs vs. mogelijkheden verhouding?
De sound is leuk maar als je alleen daarvoor gaat kun je beter alleen alles wat duur is kopen ! Andromeda, Omega 8, Moogs, modulars enz enz...

Mijn gehoor is zeer goed.(*dankt god dat zo nog lang mag blijven...)
Mogelijkheden voor routing zijn geen optie om het kind met het badwater weg te gooien. Andromeda is geen MS20 sound, ook die Omega 8 niet, klinkt allemaal anders. Moog zeker!

Wij zijn dan ook niet over een leadsoundbak bezig, maar over een bliepmachine, die zijdezacht en zeer muzikale invulling geeft. Niet voor niets dat William Orbit MS20 gebruikt voor het producen van madonna en geen ms2000B,microkorg
(reet-ro,trance,r&b) ;)
 
Ik hoorde gisteren van een maat dat er ook een softsynth versie van de MS2k bestaat. Can someone confirm this??
 
Origineel geplaatst door Prophet

Niet voor niets dat William Orbit MS20 gebruikt voor het producen van madonna en geen ms2000
(reet-ro,trance,r&b) ;)

..Nee dat was omdat hij Madonna produceerde VOORdat de MS2000 uitkwam ....:D
 
Origineel geplaatst door cosmiq
Heeft iemand misschien een sysex-dump van allemaal 'lege' patches... dus alleen maar beeeeeeeeeeeeeep.. Das misschien beter voor het leerproces. :geslaagd:

naast de genoemde h16 patch kan je natuurlijk elke program, timbre en zelfs sequence resetten met behulp van de utility functies
 
Back
Top