Creamware Kaarten

Marc

Ouwe rot
Lid sinds
28 april 2004
Berichten
1.297
Wie helpt mij uit deze verwarring...

Ik wil dus mijn scope platform (LUNA) wat uitbreiden met wat dsp´s,maar nou snap ik dus niet helemaal hoe het werkt..
Er zit op de kaart een S/TDM aansluiting die ik volgens de handleiding zou moeten koppelen aan de andere kaart met een bijgeleverd hulpstuk (wat er overigens bij mij niet bij zat,terwijl ik hem nieuw heb gekocht)

Maar wat nou als ik de 2e kaart gewoon in een aparte PCI slot doe ? Werkt het dan niet ? Zijn het dan gewoon 2 aparte geluidskaarten of heb ik dan ook gewoon meer DSP kracht... Wat is het verschil ?

Iemand hier ervaring mee ? Dan hoor ik graag hoe het zit ! ;)

Thanks , Marc
 
Inderdaat heb je dat kleine hulpstukje nodig.
Daarmee zet je ze áanmekaar'.
De andere kaart ook in een pci slot natuurlijk, stroom ed.
Dan worden ze samen een. Voila!
dus je kan er alles aan zetten; een pulsar1 of een extra luna enz.
Gellof tot 3 kaarten.
hulpstukken kun je kopen bij de gespecializeerde winkels.

Groet scan
 
Als je dus een Pulsar2 of Powerpulsar/Scope kaart gekocht had, had je die connectors er wel bijgekregen. De Luna wordt door creamware eigenlijk (ook al zeggen ze zelf van wel) niet in de profi-katagorie geplaatst, waardoor er dus bij de drie dsp-kaarten er dus geen STDM kabels bijzitten.

BTW ik heb er nog wel een paar over. Je kunt ze trouwens ook aan je dealer vragen. Hij geeft ze dan en creamw@re betaalt!

Als je meerdere kaarten gekoppeld hebt (3 max, maar met enig tweakwerk ook 4,5,6!)worden je DSP`s en IO`s bijelkaar opgeteld en vanuit een systeem (ahw een kaart) benaderd. Enig nadeel zijn de oudere pulsar1 kaarten (4dsp`s), deze hebben soms wat moeite met het oversturen van data over meerdere dsp`s.
 
Bedankt voor de reakties mensen :)

Nou dat is dan lekker balen ...Moet ik weer naar een cw dealer (die niet om de hoek zitten) om zo´n stukkie te halen...Ik zat namelijk aan een 2e hands powersamplertje te denken en zo´n scope srb is voor mij allemaal in dromenland te koop ;)

Maar ik weet nu in ieder geval dat het noodzakelijk is en als er iemand over die koppelstukjes struikeld en het geen probleem vind er 1 op te sturen voor een kleine vergoeding hou ik me aanbevolen ;)
 
Back
Top