juno love [track]

the red eye

Ouwe rot
Lid sinds
18 augustus 2003
Berichten
922
Locatie
the D
tsja.... Mijn juno en mijn drumstation kunnen af en toe best met elkaar opschieten. Ze zongen vanochtend samen spontaan een liefdesliedje:

juno love

je moet de 'track of the day' hebben (die juno love heet, logisch toch?)
 
awel, dan zal ik t aftrappen!

YEAH tweakin' madnezz!!!!! klinkt heel lekker dat juno gezeur. is positief, vind dat loopje zo lekker zeurderig in je hoofd klinken, zeker als je die sustain (toch?) helemaal open gooit.

wel vind ik de mix wat vlak, het is nog geen sappig geheel
verder zou ik de beat wat pompender maken, dat mag wel bij zo'n synthlijntje. nu is de beat wat te matjes vin ik...

keep up tha good work!
 
thanx!!

Sja zo'n juno lijkt als je ernaar kijkt zo weinig, maar hij is zo lekker in het gebruik dat zodra je ermee aan het freaken slaat je er de leukste dingen mee kan doen. Vooral dat polyfone en dan portamento.....

Die beat, daar kan ik in meegaan: ik moet nog es een echt goeie compressor daarvoor op de kop tikken: ik heb nu zo'n 4 compressors in 1 ding van behringer, maar die brengen de beats nog niet echt aan het pompen ofzo...
 
maf dingetje dit.
Kweet niet helemaal wat ik er van moet vinden.
Mijn voorganger zijn kritiek is wel redelijk to the point eigenlijk.
De basdrums kunnen idd nog iets gebruiken.
Eigenlijk zou ik nog iets aan de track bijvoegen dan wat er nu al in zit...
een ander geluidje of zo. een 303 lijntje of "303-vreemd-achtergrond-geluidje" misschien.

voor de rest issie wel oke denk ik...

:)


greetz

cloudy
 
Origineel geplaatst door sjeijk
kmoest aan 'í want to make love to a mannequin' van de drlectroluv denken

Be doel je plastiphilia van dopplereffekt?? daar zit in ieder geval die tekst in, en het nummer heeft er wel links mee: zo'n typisch electrobasslijntje en een simpele beat. (al moet ik zeggen dat mijn nummer de vergelijking niet helemaal overleeft;) )
 
He, de Arpeggiator preset.

Wat een heerlijke bak toch he die Juno.

Ik vind het wel een lekkere simpele duistere track, echt eentje die je in een mix van Dave Clarke kan tegenkomen.
Je zou er nog wat sounds bij kunnen doen om het wat sappiger te maken zoals bijv een dunne snijdende string na de break om het wat meer inpact te maken.

Over de productie kan ik niks zeggen vanwege mijn matige pc speakertjes.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
He, de Arpeggiator preset

Arpeggiator preset?? Ik heb die juno (106) net, en ik weet niks van een arpeggiator preset.... Ik heb een basslijntje in mijn rm1x geprogrammeert, die de juno aanstuurt, en ik speel met de midi delay in mijn rm1x, en de portamento van de juno, samen met de decay en de adsr naar filter modulatie in de juno.

Maar het is een wreeede bak. Ik zat vanmiddag met mijn protone te spelen, en hoewel die heel wat heftigere modulaties heeft haalt ie het niet bij de juno qua geluid en qua veelzijdigheid.

Ik heb het pattern al gedelete, maar ik ga binnenkort wel iets soortgelijks maken, maar dan met de bovenstaande tips in het achterhoofd!!
 
Klinkt wel leuk.... Beetje Drum n Bass achtig alleen dan euh.... net iets anders ofzo ? :confused:
Ik zou dat drum n bass werk wat verder laten doorlopen in de track.
Denk dat het wel goed gaat komen :okdan:
Success ermee
 
Origineel geplaatst door the red eye
Arpeggiator preset?? Ik heb die juno (106) net, en ik weet niks van een arpeggiator preset....

Aha je hebt de 106.

Mijn fout, ik ging ervan uit dat je de Alpha Juno 1 of 2 hebt, daar zit een preset in die arpegiator heet en die lijkt op de sound die jij gebruikt hebt.
 
Origineel geplaatst door BasicSystem
Aha je hebt de 106.

Mijn fout, ik ging ervan uit dat je de Alpha Juno 1 of 2 hebt, daar zit een preset in die arpegiator heet en die lijkt op de sound die jij gebruikt hebt.
klopt, een geluid met een dubbele attack, typisch juno 2 dinky... (maar dazzum zoals al bleek dus niet...)

loik stukje junootische liefde dit... grappig die portamento on/off momenten met die 'chasing oscs' :D
 
Back
Top