[synthpop] In My Dreams

apollo

I love syntesaizer
Lid sinds
22 april 2003
Berichten
2.287
Locatie
Gent
Nieuw nummertje. In dezelfde stijl als het vorige (spaceship). Er komt normaal nog een solo bij, maar daar wacht ik nog wat mee tot de inspiratie er is (gaat niet op bestelling :) )

Persoonlijk vond ik de "demo" ervan beter, maar ik krijg het niet helemaal hetzelfde.

De tekst gaat als volgt: these feelings in my dreams - these feelings felt so real.

Klik

Voel je vrij om te becommentariëren ...

(misschien is dit niet helemaal synthpop, maar ik vond niets beter om te benoemen ...)
 
Laatst gewijzigd:
Ik vind het veel te nadrukkelijk Air-achtig. Zelfs zonder die avatar is dat erg duidelijk....

Allebei de nummers. Sommige accoorden zijn zelfs hetzelfde. (Spaceship)
Maar om het dan toch een ander nummer te maken zoek je expres daar een ander accoord weer achter. Maar het liefste had je alle accoorden hetzelfde als Air gespeeld zeker?
Ik hoor zelfs de bas hier en daar van Air erdoorheen, die hier in dan niet zit. "tumtumdiedummmmm"

Hmmmmmmmmm. Slecht is het zeker niet hoor, maar het is zo.... gecopieerd!
 
Origineel geplaatst door dob
Maar het liefste had je alle accoorden hetzelfde als Air gespeeld zeker?

Ja eigenlijk wel. :frons:

Bedankt voor de opmerkingen die relevant zijn voor mijn nummer ;) .

Voor mijn AIR obsessie verwijs ik liever hiernaar .

Als ik voor de 100ste keer dezelfde acid-techno-trance track hoor, zeg ik ook niets ...
 
Jamaar lieve schat,

is het dan niet verstandiger om gewoon een coverband te beginnen i.p.v. moedwillig een ander slotaccoord te moeten nemen dat minder mooi is, omdat het dan iets eigens zou krijgen?!
 
Dob, het is niet leuk om zulke commentaren te krijgen.

Ik voel me goed bij mijn nummers en ik heb ze met liefde gemaakt. Ik heb al andere dingen gedaan ook, maar daar voelde ik mij niet zo goed bij.

Dan liever iets doen wat op andere dingen lijkt dan gefrustreerd loopjes zitten maken tot je al je gear voor de 10de keer verkoopt ...
 
Nou ja, ik vind het een goeie track; lekkere geluidjes en prettige sfeer.
Misschien helpt 't dat ik weinig Air spul ken :D

Welke vocoder is dit nou eigenlijk?

Trouwens: vul je MP3 tags in! Da's toch weinig moeite?
 
Gelukkig ken ik (bijna) niks van Air, dan kan ik er tenminste gewoon naar luisteren... ;)

Maar ik kan er niet zo veel aan horen. Er gebeurt wel érg weinig. Ik bedoel, het klinkt allemaal erg verzorgd en afgewerkt, ik kan echt niks technisch horen dat misschien anders zou kunnen, maar zo'n solo zou wel veel toevoegen, lijkt mij.

*waiting mode on*
 
Origineel geplaatst door Hanz
Welke vocoder is dit nou eigenlijk?

Roland Vocoder Plus 330 :)

Enorm bedankt voor de opmerkingen jongens, daar heb ik wat aan ...

Andere zijn nog altijd welkom ... zelfs liever opbouwende negatieve kritiek, dan heb ik wat om mee verder te werken.

Eum Hanz ik wou dat inderdaad wel doen die MP3 tags invullen, maar ik heb niet direct gevonden waar ... (ik zal nog even zoeken anders).

Is gebeurd ondertussen ...
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Slipperman
opzich niet slecht maar die tambourine met clap... weg ermee... is echt niets..

Ben ik het niet mee eens.

Verder houdt het nummer nét op als er iets zou moeten gebeuren. Of misschien al iets eerder...
Kortom, de basis is goed, nou nog iets wat de track 'karakter' geeft.
Anders klinkt het een beetje als een 'filler' op een cd.

[zeur]En de MP3 tags kloppen nog niet helemaal... tenzij je "the author" heet[/zeur]
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
Dan liever iets doen wat op andere dingen lijkt dan gefrustreerd loopjes zitten maken tot je al je gear voor de 10de keer verkoopt ...

Da's jou mening.

Ik dacht echt: als ie liever de Air accoorden speelt zou ie dat ook beter kunnen doen want dan heb je er meer lol aan. Mijn bedoeling was niet iets vervelends te zeggen.
 
Origineel geplaatst door dob
Ik dacht echt: als ie liever de Air accoorden speelt zou ie dat ook beter kunnen doen want dan heb je er meer lol aan. Mijn bedoeling was niet iets vervelends te zeggen.

Het is zoals het is. Als jij betere akkoorden vindt, ga gerust je gang ... ;)

Ik vind het helemaal niet makkelijk om een song te schrijven die goed aan elkaar hangt. Maar ik maak mij ook geen illusies :) . Met synths spelen doe ik enkel voor de verstrooiiing ...

(maar ik doe geen half werk en ik wil dat het goed is, daarom vraag ik ook jullie mening)

Origineel geplaatst door Hanz
Verder houdt het nummer nét op als er iets zou moeten gebeuren. Of misschien al iets eerder...
Kortom, de basis is goed, nou nog iets wat de track 'karakter' geeft.
Anders klinkt het een beetje als een 'filler' op een cd.

Hier heb ik ook al zitten op denken en ik ga de track zeker nog in die zin aanpassen.

Origineel geplaatst door Hanz
[zeur]En de MP3 tags kloppen nog niet helemaal... tenzij je "the author" heet[/zeur]

Ow, ik zal er nog even voor kijken ... :D
 
Laatst gewijzigd:
Origineel geplaatst door Hanz

Verder houdt het nummer nét op als er iets zou moeten gebeuren. Of misschien al iets eerder...
Kortom, de basis is goed, nou nog iets wat de track 'karakter' geeft.
Anders klinkt het een beetje als een 'filler' op een cd.

hier ben ik het helemaal mee eens. Het klinkt erg leuk, moet ik zeggen (en ik ken eigenlijk ook niet zo veel van Air) maar er ontbreekt nog wel iets. Als ik er zo naar luister lijkt het alsof het een lang intro is voor iets wat er op dit moment nog niet achteraan komt....(als je begrijpt wat ik bedoel)
 
Origineel geplaatst door Hanz

Verder houdt het nummer nét op als er iets zou moeten gebeuren. Of misschien al iets eerder...
Kortom, de basis is goed, nou nog iets wat de track 'karakter' geeft.
Anders klinkt het een beetje als een 'filler' op een cd.

Het is ook even afwachten wat die solo precies met het nummer gaat doen natuurlijk. Die zou net alles in de juiste context kunnen plaatsen en het nummer echt 'af' kunnen maken.

En de MP3 tags kloppen nog niet helemaal... tenzij je "the author" heet

Ja, dat vind ik ook altijd onhandig. Ook dat bestanden geen naam hebben (waarom niet gewoon synthesizer11 - naam.mp3?). Maar je bent niet de enige - bijna iedereen doet dit zo, dus ach...
 
Origineel geplaatst door Cheimoon
Het is ook even afwachten wat die solo precies met het nummer gaat doen natuurlijk. Die zou net alles in de juiste context kunnen plaatsen en het nummer echt 'af' kunnen maken.

Ik ben bang dat als ik er nog een solo bij doe, het helemaal zoals spaceship zal zijn. Dus ik denk dat ik eerder een chaotisch-achtig tussenstuk erbij ga voegen

Origineel geplaatst door Cheimoon
Ja, dat vind ik ook altijd onhandig. Ook dat bestanden geen naam hebben (waarom niet gewoon synthesizer11 - naam.mp3?). Maar je bent niet de enige - bijna iedereen doet dit zo, dus ach...

Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg de link niet goed dan. Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed, je moet toch gewoon het linkje laten afspelen? :confused:
 
Origineel geplaatst door Synthesizer11
Ik heb het geprobeerd, maar ik kreeg de link niet goed dan. Ik snap het probleem eigenlijk niet zo goed, je moet toch gewoon het linkje laten afspelen? :confused:

Yep. Maar als je bestanden op je hd opslaat die als titel 'echo' hebben, dan wordt het een paar dagen later een beetje onoverzichtelijk wat van wie was en hoe het heette en zo (je bent niet de enige hier die tracks post ;) ). Daarom zijn een ID3-tag en goede bestandsnaam wel prettig. Ook betere eigen reclame trouwens. Dus. :)
 
Back
Top