AirWolf

RedTitan

wordt ooit nog eens Josti
Lid sinds
24 oktober 2002
Berichten
482
Locatie
Amersfoort
Ook hier geldt:.... springen! 8o) Mijn excusez voor de lage bitrate, maar het is niet anders. In het echt klinkt ie voller :engel:

Graag jullie commentaar over opbouw en tussenstukjes.

Klik hier voor iets lekkers!
 
op 1.20min komt er iets heel irritants onder te lead te liggen.. haal dat in godsnaam weg.. over de mix kan ik weinig zeggen, omdat het een lage bitrate is. op 2.00min vind ik de lead erg kinderachtig om eerlijk te zijn. het idee vind ik wel leuk trouwens.. alleen de totale uitwerking ervan valt een beetje tegen als je gaat kijken naar hoe ik het orgineel vond..
 
vind namelijk dat een remix wel iets extra mag hebben om een orgineel te overtreffen.. ;) no offence ofcourse.. gewoon een tip..
 
Ja zoals bijvoorbeeld geen trance versie ervan maken. Dit is heel naar.

:r

Wat een boerelulle muziek zeg :D

Lekker met zijn alle in de apres ski jeeeeeeee
 
Origineel geplaatst door smackos
Ja zoals bijvoorbeeld geen trance versie ervan maken. Dit is heel naar.

:r

Wat een boerelulle muziek zeg :D

Lekker met zijn alle in de apres ski jeeeeeeee

ik vrees dat ik me bij smackos moet aansluiten, los van zn ongenuanceerde blaat termen..

dit heeft niks met trance te maken. beetje stampen met een melodie die iedereen kent
 
Tja, ik moet me helaas ook aansluiten met de voorgangers?!
 
Maar heb je dit nu live gespeeld met je AX-7 om je nek? *visualiseert*

-C-
 
ik vrees dat ik me bij smackos moet aansluiten, los van zn ongenuanceerde blaat termen..

dit heeft niks met trance te maken. beetje stampen met een melodie die iedereen kent

Het is nog altijd wel beter dan D-prime zijn muziek natuurlijk :D
 
zal proberen opbouwende kritiek te geven (kan lastig worden hoor }:| )

Het geheel komt niet los. Een skihut vullen zal hiermee niet lukken. De melodie enzo lijkt volledig los te staan van de drums. misschien iets te veel reverb??
 
Dit lijkt veel op trackermuziek.

Ik zie die A500 al voor me.
 
Vet man ! Heeft wat weg van die trancetrack van Smackos !! 8o)
 
Origineel geplaatst door fuse
Dit lijkt veel op trackermuziek.

Ik zie die A500 al voor me.

Amen that! :halleluja
Helemaal niets mis mee... als tracker grapje.
Met plezierig sentiment 1x naar geluisterd, in ieder geval.
En daar blijft het dan ook wel bij :D
 
de airwolf theme is al eens een keer in n happy trance driekwartsmaat versie omgezet (net na dat parla & pardoes liberte plaatje), ik kan m me nog herinneren. Jouw versie laat de driekwartsmaat achter zich, wat net wel leuk was aan de air wolf theme.
 
Origineel geplaatst door Pjotr G
de airwolf theme is al eens een keer in n happy trance driekwartsmaat versie omgezet (net na dat parla & pardoes liberte plaatje), ik kan m me nog herinneren. Jouw versie laat de driekwartsmaat achter zich, wat net wel leuk was aan de air wolf theme.
pcies! ...en daarom, beste PJ, ben jij nu aan zet... 8)

make your fiesta shaker...
 
Ik ga nog ff aandachtig de commentaren lezen, want ik wil er wel wat van leren. Ik vraag om kritieken, dan wil ik er ook wat mee doen. Maar vooruitlopend op mijn inhoudelijke reactie alvast sampletjes van het origineel...:dj:

 
en het tweede bestandje.

 
OK dan nu wat inhoudelijke reacties.

@Fatar
op 1.20min komt er iets heel irritants onder te lead te liggen.. haal dat in godsnaam weg.. over de mix kan ik weinig zeggen, omdat het een lage bitrate is. op 2.00min vind ik de lead erg kinderachtig om eerlijk te zijn. het idee vind ik wel leuk trouwens.. alleen de totale uitwerking ervan valt een beetje tegen als je gaat kijken naar hoe ik het orgineel vond..
Die break is er op verzoek van DJ's erin gekomen om het eentonige eruit te halen. Wat je eronder hoort is een op en dicht draaiend filter over een trance achtig geluid uit de 8080. Ik zal eens kijken of ik hem eruit kan laten, nu ik er op zit te letten is ie inderdaad wat irritant.

De lead op 2 min is het deuntje wat normaal onder het Airwolf deuntje zit (zowel in het origineel als 'onze' Airwolf). Ik vond het wel een aardig rechttoe-rechtaan simpel stampdeuntje.

@smackos.
Ja zoals bijvoorbeeld geen trance versie ervan maken. Dit is heel naar.
:stupid tsja. Ieder zijn eigen. Van iemand met zoveel mooi apparatuur en geniale releases op dit forum had ik graag inhoudelijke reactie gehad. Ik kan vast erg veel van je leren over composities enzo, maar met een dergele bout reactie leer ik er niet veel van; of zie jij dat anders?

@DJ-D_Prime
dit heeft niks met trance te maken. beetje stampen met een melodie die iedereen kent
Dat beweer ik toch ook? Zie mijn openingspost. Ik zie geen 'trance' staan, en ik beweer toch niet dat het daar bij hoort?! Het is bedoelt als laagdrempelig, makkelijk in het gehoor liggend en herkenbaar om lekker op te springen en te schreeuwen. En ik vind het momenteel erg leuk om dergelijke muziek te maken. Sue me.

@C738
Maar heb je dit nu live gespeeld met je AX-7 om je nek? *visualiseert*
:eureka: oh moet ie om mijn NEK joh 8o). Ik vond um al zo laag boven de grond hangen...

@Traxopia
Het geheel komt niet los. Een skihut vullen zal hiermee niet lukken. De melodie enzo lijkt volledig los te staan van de drums. misschien iets te veel reverb??
Het zijn twee Saw-based geluiden door elkaar gezet, waarop de zachtste redelijk wat reverb staat. Ik zal het eens zachter zetten. En dat de drums niet naar voren komen, is dat in het hele nummer zo, of alleen bijv bij de break op 1.23? De kick is toch vrij hard nml. Misschien dat dat wegvalt door de lage compressie. Het is een hele droge harde, breede (van vrij laag tot vrij hoog) kick.

@6 trak
van een 6/4 een 4/4 maken loik... lead is soms vals
Loik? In ieder geval de eerste die het probleem van de telling wel hoort. Kudos. Maar die lead die vals is, is dat bijv op 2:32? Ik vermoed doordat ik iets teveel gespeeld heb met gedetunede SAWS en dan twee noten tegelijk laat horen van de lead dit effect optreedt.

@metatron
Grappig, eerste synth geluidje vind ik te standaard. 2de (hoofd)geluidje is beter. Eigensmaak dan, gooi ff wat dist op die kick.
Drums worden al door een overdrive omhoog gehaald in de mix. En die kick knalt er hier bij mij al uit. Heb hem al in de kroeg gehoord op de Bose's en dat was aardig heftig 8o) Maar ik heb er inmiddels wat meer overdrive overheen gehaald en het brengt idd het geheel een beetje meer op smaak. Dank voor de tip.

@Pjotr G
de airwolf theme is al eens een keer in n happy trance driekwartsmaat versie omgezet (net na dat parla & pardoes liberte plaatje), ik kan m me nog herinneren. Jouw versie laat de driekwartsmaat achter zich, wat net wel leuk was aan de air wolf theme.
Driekwarts maten spelen we bij strauss enzo. Oftewel, toen ik vroeger muziekles had was dat een wals. Misschien dat jij een wals in Airwolf hoort, ik hoor hem iig niet. Als je in het origineel een wals hoort kan ik me voorstellen dat dat 'charme' is en dat dat afwezig is in onze versie. En voor de rest. Ik heb twee mp3tjes met het origineel geplaatst. Mag je me de telling van de driekwartsmaat (EEN twee drie EEN twee drie) even als vocal erdoorheen mixen.

Zoals 6 Track al het balletje opgooit, ik ben benieuwd of jullie andere versies hebben, of kunnen maken. En dat is best serieus bedoelt. Dus, :yamaha: kom maar door met die andere versies.

Offtopic... Fuck wat een post! Zal het nooit weer doen ;) en gewone muziek gaan maken en geen tig reacties aan iedereen ontlokken; ok? :engel:
 
Back
Top