Notatie edit in Steinberg Cubase

je bedoelt Score ?? (zo heet het iig in vst)

ik vraag me eigenlijk af WAT je daar mee wil doen...
Het enige waar ik het ooit voor gebruikt heb, is een piano-partij op het scherm toveren voor een collega-toetsenist.
Als je graag nootjes tekent, kun je dit beter in de piano-roll doen.
 
score edit ja

score edit ja

ow sorry jah bedoelde score edit.

ik wil er nootjes van iets wat ik in heb gespeeld mee bekijken/bewerken, zelf nieuwe nootjes tekenen en liefst ook nog printen.
 
bekijken gaat iig, printen waarschijnlijk ook wel (& natuurlijk altijd met een screenshotje)
bewerken durf ik zo niet te zeggen, maar dat lijkt me ook lang niet zo makkelijk als op de piano-roll
 
Origineel geplaatst door gemmetje

bewerken durf ik zo niet te zeggen, maar dat lijkt me ook lang niet zo makkelijk als op de piano-roll

valt mee hoor. 't is natuurlijk maar net wat je gewend bent. Het editen is redelijk recht-toe-recht-aan. Wil je een nootje toevoegen selecteer je de nootlengte en je klikt in de balk op de juiste toonhoogte...voila een nieuwe noot. Toonhoogte of timing wijzigen is gewoon een kwestie van het ding verslepen. Makkelijker kan haast niet.
 
kan je ook meteen vanuit de score editer werken, dus noten plaatsen in muziekschrift?
 
Re: score edit ja

Re: score edit ja

Origineel geplaatst door Roel
ow sorry jah bedoelde score edit.

ik wil er nootjes van iets wat ik in heb gespeeld mee bekijken/bewerken, zelf nieuwe nootjes tekenen en liefst ook nog printen.

Dan heb je wellicht voldoende met de aanwezige notatie ondersteuning in Cubase. Meer specifieke programma's bieden wel heel erg veel meer maar ik vermoed niet dat je daarnaar op zoek bent.

De meesten hebben voldoende mogelijkheden met de reeds aanwezige notatie ondersteuning in de gebruikte sequencer software.

En het werkt vrij simpel. Gewoon een symbool/noot/rust... kiezen en slepen naar de toonladder enz.... Maar om nu op zo'n wijze een volledige symfonie uit te werken... vandaar nog steeds 'de roep' om degelijke scansoft die handgeschreven partituren kan inlezen.
 
Beste mede-musici,

Ik gebruik ook de score van Cubase. (Ik heb steeds 2 bestanden per lied: 1 om te luisteren en 1 voor "schoon" bladmuziek, netjes gekwanticeerd).

Maar hoe kan je de layout van de bladmuziek op papier aanpassen in cubase? Onder preferences is er niet veel mogelijk.

Heeft iemand ervaring hiermee? Of zijn er andere programma's die ik kan gebruiken (is piano roll een programma?) -om de cubase bestanden in te lezen en aan te passen voor bladmuziek op papier? Ik wil wel graag alles blijven inspelen in cubase (pas nieuw en legaal gekocht(!)). Het gaat alleen om de bladmuziek overzichtelijk op papier te krijgen - en zo minder aantal pagina's te krijgen. Enkele zaken waar ik niet uit kom:

1.
Aantal maten per balk ( als ik het print of als pdf opsla, krijg ik steeds 2 maten!)?

2.
Maten met alleen rust niet weergeven?

3.
Spelen met de layout, om het overzichtelijk te krijgen - en minder aantal pagina's?

4.
Symbolen invoegen?
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top