Cubase 12 is er......

@Bono altijd leuk, spekuleren.... ik heb nog een kode voor een update van 11 naar 12 (hier gekocht...), voor Pro... ik wacht tot 13 (of 12.5) komt. ik vind 11 nog steeds prettig, en ja de dongle, goed ik heb ook Spectralayers 9 Pro en Wavelab 11 Pro (gaan dus niet meer via de dongle). maar ik wil eens een update overslaan van Cubase. 12 geeft me niet erg veel, 1 ding van ARA wél, maar ik kan daar om heen werken..
 
Ik heb ook mijn cubase geüpgraded, van 7 naar 12 gegaan. Jeetje wat een veranderingen!!

Ben nu bezig om mijn Tascam FW1884 te mappen als midi controller (met name de transport functies), waar cubase 7 gewoon ingesteld kon worden via een Mackie HUI template en direct werkende transport functies had is dat met 12 iets ingewikkelder. Ik krijg de normale kloppen goed gemapped, maar het lukt mij niet om t jog wheel / shuttle toe te wijzen waarmee ik ff snel vooruit of achteruit kan spoelen in mijn project.

Enige wizards hier die mij erop zouden kunnen wijzen wat ik over t hoofd zie? Zal vast is kleins / stoms zijn!

Maar jeetje, wat een opties en nieuwe vensters, echt weer even wennen..
 
Hier ook geupgraded van 7.5 naar 12. Wat wel vervelend is zijn de windowtjes voor dit en dat. Ik wil het liefst een schone window waar ik uitsluitend de sporen zie. En de kleur (grijs/zwart) layout ben ik ook niet over te spreken.

En nog iets. Zodra ik Cubase opstart zie ik alleen het menu boven waarbij het vriest (zie foto). Kan dus niets aanklikken. Pas na na een tijde en meerdere malen klikken met muis reageert het pas. Maar soms ook niet. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?
 

Attachments

  • cubase.png
    cubase.png
    466,2 KB · Bekeken: 72
Hier ook geupgraded van 7.5 naar 12. Wat wel vervelend is zijn de windowtjes voor dit en dat. Ik wil het liefst een schone window waar ik uitsluitend de sporen zie. En de kleur (grijs/zwart) layout ben ik ook niet over te spreken.

En nog iets. Zodra ik Cubase opstart zie ik alleen het menu boven waarbij het vriest (zie foto). Kan dus niets aanklikken. Pas na na een tijde en meerdere malen klikken met muis reageert het pas. Maar soms ook niet. Weet iemand wat de oorzaak kan zijn?

Dat heb ik ook regelmatig dat de balk vastloopt voor een tijdje. Meestal na het afsluiten van een project. Zou niet weten waarom dit zo is...


Rechts boven aan kan je die window's afsluiten zodat je uitsluitend sporen kunt zien.

1.png




Als je naar preference gaat (deze vindt je onder File) dan kan je kleuren aanpassen. Dit is van Cubase 9.5, wellicht dat je meer kleur mogelijkheden hebt in Cubase 12

2.png
 
Metatron,

Vervelend is dat he. Ik hoop dat iemand een tip kan geven om het op te lossen.

Dank voor je tips!, vooral betreft de windowtjes. De kleurenschema ga ik nog een keer tijd voor nemen.
 
Die standaard donkergrijze kleur is écht niet om aan te zien inderdaad.
Misschien minder vermoeiend voor de ogen, maar zo deprimerend hoeft nou ook weer niet. Ik heb die standaard kleur vervangen door een blauwgrijzige tint en dan wordt het al een stuk beter. Als je vervolgens je tracks wat kleurtjes geeft fleurt de boel vanzelf verder op.
 
Preferences zit in Cubase 12 onder 'Edit', ga ook eens naar die kleuren kijken :okdan:
 
Ben nu bezig om mijn Tascam FW1884 te mappen als midi controller (met name de transport functies), waar cubase 7 gewoon ingesteld kon worden via een Mackie HUI template

ik zie dat de tascam beide kan HUI én MCU, ik weet dat de laatste vanaf een bepaalde cubase versie geheel veranderd is, in positieve zin, maar sommige knoppen hebben andere funkties (plakkertjes/overlays) helpen dan. ik dacht HUI weinig kon? probeer mackie control universal (en die kun ook in de oude stand nog krijgen, hoe deed je dan ook alweer?? maar goed..)
 
Steinberg is blijkbaar bezig met het omzetten van de Halion libraries naar de nieuwe licensing. Ik heb pas 2 vouchers gekregen; voor Dark Planet en Lofi Piano.
(nog niets voor Alto Glockenspiel / Guitar Harmonics / Amped Elektra ... ik neem aan dat ze nog maar pas begonnen zijn)
 
Ik heb een probleem met het installeren van content van Cubase/add-ons op m’n Mac.
Downloaden wil wel, maar het content automatisch verzetten naar de Steinberg map wil niet

Op internet zag ik iemand met dezelfde vraag en deelde deze screenshot

Weet iemand hier een oplossing voor
 

Attachments

  • IMG_0077.jpeg
    IMG_0077.jpeg
    22 KB · Bekeken: 66
Ik heb ook mijn cubase geüpgraded, van 7 naar 12 gegaan. Jeetje wat een veranderingen!!

Wij zijn bij de voorlaatste sale van Cubase 4 naar 12 gegaan, voor 50 euro, die sale + een speciale code, kon het niet laten gaan :) .
Inderdaad, wow wat een verschil maar ook wat een hoop herkenning toch nog.
We gebruikten Cubase 4 al jaren niet meer na heeel erg lang wel, tot iets het niet meer deed, weet niet eens meer wat.
We gebruiken het nog steeds niet echt maar het is heel leuk en soms nuttig, om ouwe tracks te beluisteren en te zien hoe en wat. Wat me opvalt is hoe stabiel het geworden is, en hoe sommige Cubase oplossingen voor speciale dingen me toch steeds meer intrigeren. hmmm.

Een Freeze zoals @Rachid beschrijft is mij niet opgevallen.
 
Ik heb een probleem met het installeren van content van Cubase/add-ons op m’n Mac.
Downloaden wil wel, maar het content automatisch verzetten naar de Steinberg map wil niet

Op internet zag ik iemand met dezelfde vraag en deelde deze screenshot

Weet iemand hier een oplossing voor
Heb je al eens geprobeerd om het in een zelfgemaakte map te laten zetten?
Ik heb een screenshot van hoe het bij mij is bijgevoegd.
 

Attachments

  • library.JPG
    library.JPG
    83 KB · Bekeken: 77
Heb je al eens geprobeerd om het in een zelfgemaakte map te laten zetten?
Ik heb een screenshot van hoe het bij mij is bijgevoegd.
Dat is Windows, Mac heeft wat anders..

Ik ben er al uit. Ik moest een aantal applicaties toegang geven tot mijn SSD schijf
 
Back
Top