Cubase audio export probleem

ALs test heb ik op mijn laptop (m1 air macOS Sonoma) via cubase 12 pro een export gedaan van 2 audio tracks met audio loops (duurtijd 7m30), ik zie geen blanco's in de export.
Heb je zin om een test project te sharen ? Kan ik deze een testen om te zien of het bij mij ook voorkomt.
 
Probeer eens in instellingen
Je audio ingang en uitgang te veranderen.
Of probeer mono.
Ik heb bijvoorbeeld stereo 1
stereo 2 enz.
Maar dat moet wel overeen
Komen met je audio converter.

Groeten van andreos.
 
Ik heb MacOs14.1 gedownload en heb een eerste song kunnen exporteren zonder gat erin waarin dat eerst wel constant bij gebeurde!? Nu hopen dat er geen problemen meer komen en ik me volledig kan richten op het creëren i.p.v. problemen oplossen;). Dank allen voor het meedenken!
 
Ik zag toevallig op cubase forum een gelijkaardig probleem dat je ervaart. Helaas nog geen oplossing :

 
Ik zag toevallig op cubase forum een gelijkaardig probleem dat je ervaart. Helaas nog geen oplossing :

Het is echt een K probleem, het kost erg veel tijd om iets af te kunnen werken als dat al lukt. Ergens ben ik wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb zelf ook een item geplaatst op het Steinberg forum en daar zit ook iemand op met hetzelfde probleem, er zijn er dus nog meer. Er wordt nu in ieder geval door Steinberg meegekeken maar heel rap zijn ze nog niet met een oplossing.
 
Het is echt een K probleem, het kost erg veel tijd om iets af te kunnen werken als dat al lukt. Ergens ben ik wel blij dat ik niet de enige ben met dit probleem. Ik heb zelf ook een item geplaatst op het Steinberg forum en daar zit ook iemand op met hetzelfde probleem, er zijn er dus nog meer. Er wordt nu in ieder geval door Steinberg meegekeken maar heel rap zijn ze nog niet met een oplossing.

ik weet niet of het de oplossing voor jou is, ik zag dit draadje al een tijd. en aangezien ik nu Cubase Pro 13 heb, zit ik weer ff op het forum van Steinberg te snuffelen.

to-the-point


de drive was met ExFat geformatteerd. ik weet de termen voor mac niet, maar het schijnt nu te werken. dus ExFat, was bij deze het probleem.
 
ik weet niet of het de oplossing voor jou is, ik zag dit draadje al een tijd. en aangezien ik nu Cubase Pro 13 heb, zit ik weer ff op het forum van Steinberg te snuffelen.

to-the-point


de drive was met ExFat geformatteerd. ik weet de termen voor mac niet, maar het schijnt nu te werken. dus ExFat, was bij deze het probleem.
Mijn externe schijf heb ik ExFat geformatteerd zodat ik deze tussen mijn Mac en Windows pc kan gebruiken. Als dit het issue mocht zijn, dan zou ik alles dus van de schijf moeten halen, de externe schijf anders moeten gaan formatteren zodat deze alleen voor de Mac te gebruiken is en dan er weer alles naar toe moeten slepen? Dit is uiteraard te proberen alleen kan ik dan niet meer mijn bestanden handig met elkaar wisselen van Mac en PC, maar ja, zoals het nu (niet) werkt is ook geen optie. Ik ben ook wel benieuwd waar Steinberg zelf mee gaat komen. Ik heb e.e.a. toe moeten sturen en ben benieuwd wat zij eruit kunnen lezen/halen.
 
Ik heb mijn Cubase projecten gekopieerd van mijn externe schijf naar mijn harde schijf op mijn Mac mini M1. Als ik dan bestanden ga exporteren, duurt dit weliswaar (ook) erg lang maar heb ik tot dusver nog geen audio gaps!? :)
 
Back
Top