Cubase 12 is er......

vink

atropos-krans-os
Lid sinds
7 juni 2013
Berichten
4.468
Locatie
de meest diepteloze stad van dit kale land
ik dacht het al, vandaag zal ie er zijn, is het spectaculair? weet het niet. zonder dongle, dat wel.

verder weinig over te zeggen, eigenlik als veelvuldig Cubase Pro gebruiker (nu 11), zal de update wel komen, maar de nieuwe midi remote is nogal schamelik.. b.v.

goed alles staat hier, de release notes vertellen elk detail, ook bugfixes... (wellicht komen die ook nog voor 11, meestal wel..)

 
Toemme, te laat ?? Heeft steinberg idd de elicencer server al down gehaald ??

Dat zou ik erg jammer vinden, Als ik de Vengeance Plugins niet meer zou kunnen gebruiken?
 
Toemme, te laat ?? Heeft steinberg idd de elicencer server al down gehaald ??

Dat zou ik erg jammer vinden, Als ik de Vengeance Plugins niet meer zou kunnen gebruiken?

nee, die is nog niet down, die blijft tot 30 juli 2022, lees ik ergens, werken. daarna kan ie om zeep worden gebracht.

zeker wanneer je een fysiek dongle hebt, is het geen probleem. alleen wanneer ie kapot gaat....

hoe lang steinberg die servers laat draaien? en hoe ze dat oplossen wanneer je nog met oudere steinberg, b.v., software werkt. ik weet het niet.

op deze pagina even scrollen staat wat info;

 
okey, merci

tja, dan tikt de elicencer tijd bom,, juist zoals de powercore,, pffff,

k zal later deze week de elicencer tools nog eens proberen,,,
 
Ik had het wel verwacht. Gister kwam spectralayers met een update.
Net de upgrade gekocht en hem zo installeren.
ik ben benieuwd
 
Ik had het wel verwacht. Gister kwam spectralayers met een update.
Net de upgrade gekocht en hem zo installeren.
ik ben benieuwd

vorige week, stond er woensdag, vandaag dus... inderdaad spectralayers én wavelab kregen een update..

je hebt m gekocht... denk dat ik het ook doe, de update. was wel de planning. zolang de remote control editor er nog maar inzit, de nieuwe midi mapping is nog zo rudimentair, met een MCU kan je veel meer...
 
hoppa weer 169 euro, alsof je een huis heb gekocht en nog steeds huur moet betalen omdat de bouwvakkers ongevraagd je badkamertje komen verbouwen

wel goedkoper als je al 11 had, en die niet in sale hebt gekocht...

in sale gaat er 40% af, rond de 100 euri wordt het dan, heb je minimaal 1 versie overgeslagen...

maar cubase is niet goedkoop en ik vind ik ook dat ze wel erg de nieuwe features uitsmeren over de versies. al is er wel erg veel verbeterd. maar sommige dingen weer halfslachtig.

goed, geen enkele DAW is echt goedkoop, cubase als je al een versie hebt, en je slaat heel wat versies over; dat is goedkoop, in verhouding.

ik weet het zelf nog niet of 12 me nu zoveel zal geven, een aantal zaken zijn wel fijn, maar voor 99 euri...

dus, wellicht wacht ik gewoon op de sale.. heb me al eens eerder kunnen inhouden, dus...
 
Leuke update, mooie verbeteringen.


Wel jammer dat ik een maand geleden Shaperbox 2 had aangeschaft en nu komt Cubase 12 met FX Modulator :D
 
REAPER & Cakewalk bv :okdan:

ach ja, inderdaad, ik heb Reaper... geen Cakewalk...
very cheap Reaper, en jarenlang updates...

Leuke update, mooie verbeteringen.


Wel jammer dat ik een maand geleden Shaperbox 2 had aangeschaft en nu komt Cubase 12 met FX Modulator :D

de Remote Control Editor is er nog zag ik, en ja de FX Modulator, deed me ook denken aan....

als je nog wat opvallende zaken te melden hebt, performance beter met VST/i b.v.? al werkt Cubase Pro 11, vrij goed, kwa performance..

er zitten zeker dingen in die voor mij wel leuk zijn, timewarp in tijdlijn, schijnbaar (maar weet dat niet zeker) een nog extremere timestretching... ARA op events, ik heb SpectraLayers Pro 8...

Midi Remote Automation is erg kaal, maar zo goed kunnen dat dit allemaal uit te breiden valt, iemand merkte op dat het javascript is, wat negatief bedoeld was, maar dat is juist positief, ik weet niet of het dat is... als die API, heel wat kan, kunnen ook users ze maken, zoals voor Bitwig of Reaper (al vind ik voor Bitwig het erg tegenvallen, alle controllers volgen dezelfde page, ableton live doet dat niet.. en geen buttons; momentary/step/toggle). goed.. wellicht wordt dat nog uitgebreid en toegankelik.

de FX Modulator is zeker leuk, nice! ik heb shaperbox 2 niet aangeschaft...

betere crossfades, nou ja, een hele reeks kleine verbeteringen, ik vond 11 al niet zoveel, toch toen gelijk gekocht, en ben er wel blij mee, wat ie gaf, het is dan een optelsom van kleine verbeteringen, die de workflow wel immens verbeteren.

ik ben er nog niet uit...
 
Ik heb wat filmpjes bekeken op YT over Cubase 12, maar word er niet warm of koud van. Stiekem had ik gehoopt op een mooie vooruitgang, alhoewel ik niet precies kan zeggen wat ik graag had willen zien. De overgang van 7.5 naar 9.5 vond ik meer dan waard, en zo te zien blijf ik hier nog wel een tijdje.
 
Begrijp ik het goed dat je producten met een USB eLicenser over een tijdje niet meer opnieuw kan installeren? Ze blijven alleen werken als ze reeds geïnstalleerd zijn en je USB eLicenser niet kapot gaat?

Ik heb geen interesse in nieuwe Steinberg producten, maar wil wel m'n oude Steinberg producten kunnen blijven gebruiken.
 
Begrijp ik het goed dat je producten met een USB eLicenser over een tijdje niet meer opnieuw kan installeren? Ze blijven alleen werken als ze reeds geïnstalleerd zijn en je USB eLicenser niet kapot gaat?

Ik heb geen interesse in nieuwe Steinberg producten, maar wil wel m'n oude Steinberg producten kunnen blijven gebruiken.
Goeie vraag. Ik kreeg 12 gratis na update naar 11 en nu is cubase gesoftlicenced. Maar geen idee idd over oudere producten. Ik heb ook halion Sonic 1 of 2. (Niet dat ik het nog gebruik maar dat is een ander verhaal)
 
Ik heb wat filmpjes bekeken op YT over Cubase 12, maar word er niet warm of koud van. Stiekem had ik gehoopt op een mooie vooruitgang, alhoewel ik niet precies kan zeggen wat ik graag had willen zien. De overgang van 7.5 naar 9.5 vond ik meer dan waard, en zo te zien blijf ik hier nog wel een tijdje.

ik begin daar nu ook naar te neigen, 12 nu niet aan te schaffen, zit zelf op 11. werkt prima. en sowieso is deze first release wel erg buggy, niet voor iedereen. wacht wel op een sale.
en dan naar 12.5 of zo, als dat nog werkt als daar voor...
Cakewalk (=bandlab tegenwoordig) is gratis..

ja is inderdaad gratis, nooit geprobeerd. genoeg DAW's...
maar is blijkbaar erg goed.
En FL Studio, inclusief gratis levenslange updates :bekdicht:

FL Studio, een niet te onderschatten DAW, en inderdaad, met levenslange updates dat is zeker bizonder. heeft wel erg bizondere zaken FL Studio, maar goed ik moet ergens een grens trekken.....

Begrijp ik het goed dat je producten met een USB eLicenser over een tijdje niet meer opnieuw kan installeren? Ze blijven alleen werken als ze reeds geïnstalleerd zijn en je USB eLicenser niet kapot gaat?

Ik heb geen interesse in nieuwe Steinberg producten, maar wil wel m'n oude Steinberg producten kunnen blijven gebruiken.

die vragen zingen rond. ze gaan op termijn, ik denk ze al natuurlik al een vorm van een plan hebben, kijken of overzetten, hoe de oudere produkten aan de praat blijven. er zijn steinberg employees die dat melden, want ze kunnen ook niet zo maar alles afsluiten.. voor andere developers/brands is het hun eigen verantwoording hoe ze dat oplossen. maar schijnbaar komt er een oplossing.

beantwoordt ook gelijk de vraag van @L56 .

op het steinberg forum lees je dat soort zaken.. al is het erg rommelig waar het staat, maar ze zitten er wel bovenop, ondanks de grote problemen die er nu zijn...
 
die vragen zingen rond. ze gaan op termijn, ik denk ze al natuurlik al een vorm van een plan hebben, kijken of overzetten, hoe de oudere produkten aan de praat blijven. er zijn steinberg employees die dat melden, want ze kunnen ook niet zo maar alles afsluiten.. voor andere developers/brands is het hun eigen verantwoording hoe ze dat oplossen. maar schijnbaar komt er een oplossing.

Zolang het maar een beter plan is dan dat van NI (afdanken Service Center en slechts een deel van de producten toestaan te autoriseren met Native Access).
 
Zolang het maar een beter plan is dan dat van NI (afdanken Service Center en slechts een deel van de producten toestaan te autoriseren met Native Access).

oeps ja, dat is niet geheel leker gegaan, zelf geen last van gehad, maar niet netjes afgehandeld.

ja het is afwachten, sowieso is dat een grote test voor een licentiemodel, de transitie, cubase pro 11 b.v., als daarvoor een update koopt, wordt non-upgradable (ik schrijf het niet goed, ach!), vanzelfsprekend, sommigen dachten, wat gebeurt hier, ik word bestolen, maar anders zou je met 1 usb licenser vrijwel oneindig nieuwe updates kunnen kopen, die geheel kunnen funktioneren zonder dongle (wanneer je geen wavelab, spectralayers, etc. hebt of oudere versies wilt gebruiken...).

dat is een hele transitie, met servers die dichtknallen. wanneer dat achter de rug is voor alle steinberg produkten... dan pas...

ze zeggen zelf dat ze de transitie voor hun eigen produkten in 2 jaar willen voltooien, dus er is tijd, dat zeker, en dus, ook veel onduidelik nog, de precieze details.
 
Ik ben van cubase sl3 ineens gesprongen naar cubase 9,5 artist en dan naar C10 pro en zit nu met C11 pro

Mijn systeem is stabiel en ben meer en meer vertrouwd met de interface
Dus ik ga nog een lang tijdje op C11 blijven.

Ben wel benieuwd naar de verbeteringen in de project logic editor, die fx modulator en die midi remote integration.
 
Back
Top