Cubase vraagje over audio bestanden

Bahamut

yip yip
Lid sinds
28 mei 2002
Berichten
3.290
Locatie
Nijmegen
Weet iemand of het mogelijk is om eerder opgeslagen edits in audio files ongedaan te maken?
Dus heel simpel: je maakt ergens een fade-in in de audio zelf, slaat het project op, en de volgende keer wil je dat ongedaan maken.
Ik weet dat Cubase aparte WAV bestandjes maakt van iedere edit, zodat het originele audio bestand altijd bewaard blijft. Dus je zou zeggen dat eerdere edits ook gemakkelijk ongedaan gemaakt kunnen worden. Ik heb de oplossing alleen nog niet gevonden.
Eigenlijk zou er een Undo-lijstje moeten zijn voor álle audio edits, ook van eerdere sessies.
Ik gebruik Cubase 12 Pro.
 
deze hielp 't me herinneren...


ctrl-P --> audio-pool, daar staan al je bestanden in (onbewerkt) - als 't goed is - en die kan je dan opnieuw toevoegen aan je project (gewoon slepen, als ik het goed lees)


// edit: ik lees je vraag nu wat beter, je wil waarschijnlijk niet het originele bestand, maar bijv. "halverwege de edits" terecht komen... dat zou ik zo niet weten helaas..
 
Thanks.
Als je één bewerking ongedaan wil maken, kun je natuurlijk prima het origineel terugplaatsen. Maar als je een reeks aan bewerkingen hebt gedaan, vervolgens opgeslagen en je wil er later ééntje van ongedaan maken, is dit geen (handige) oplossing.
Naja volgens mij kan het momenteel niet, maar je zou zeggen dat deze functie mogelijk moet zijn.
 
Thanks.
Als je één bewerking ongedaan wil maken, kun je natuurlijk prima het origineel terugplaatsen. Maar als je een reeks aan bewerkingen hebt gedaan, vervolgens opgeslagen en je wil er later ééntje van ongedaan maken, is dit geen (handige) oplossing.
Naja volgens mij kan het momenteel niet, maar je zou zeggen dat deze functie mogelijk moet zijn.
Hola,
Elke keer dat je saved, Bijvoorbeeld Bahmut 1.2.3
Een is dan de de eerste.en twee een verandering,zo doe ik het dan.

Groeten van Andreos:)
 
Je zult er een goede reden voor hebben, maar ik zou geen destructive editing meer doen in deze tijd. Waarom niet met automation werken, maar op het bestand zelf editen? Automation kun je altijd desgewenst per type en per spoor ongedaan maken. Dat is nou juist het mooie aan automation. Daar deed (18-20jr geleden ongeveer) de non-destructive editing zijn intrede.
 
Eens, normaal zou ik ook automation gebruiken zoveel mogelijk.
Fade-in was maar een voorbeeld; het ging deels om audio edits die je niet met automation kunt doen.
 
Back
Top