steinberg VST live incompleet en instabiel

johanZero

Ingeburgerd
Lid sinds
9 mei 2006
Berichten
52
Locatie
oosterhout
Hoi,

ik zag dat steinberg een VST-player VST LIve op de markt had gebracht voor live-toepassingen met veel toepassingen en uiterst stabiel volgens de website. het leek me wel wat omdat het (bijna) rechtstreeks cubase projecten kon importeren.
na aanschaf (geen demoversie beschikbaar) en twee sessies was ik al behoorlijk gefrustreerd: 3x blijven hangen bij opstarten, verliest zijn settings, reageert niet meer na wat midichanges op mijn keyboard, slaat vast bij sommige vst's, bij importeren van cubase-projecten lopen de tracks uit de maat en incompleet, geen midicontrol mogelijkheden.

voorlopig is mijn advies even af te wachten tot de kinderziektes eruit zijn. tenzij anderen betere ervaringen hebben/
 
Is dit bekend bij andere fora?

ik zie bij andere media geen klachten hierover
 
Is dit bekend bij andere fora?

ik zie bij andere media geen klachten hierover
ik zie in de Steinberg forum dat er hele lijsten worden gepresenteerd met verbeterpunten en wensen, dus positiever geformuleerd dan ik doe. ik ben op 2 machines aan het testen en ben niet tevreden. als dit een beginnend bedrijfje was en de advertentie wat bescheidener dan was ik wellicht wat milder in mijn oordeel.
 
Ik heb voor dat doel Gig Performer van Deskew. Ben er best wel van onder de indruk, misschien als alternatief een optie?:


Ze hebben ook een PDF op de site met allerlei tweaks voor je live PC, altijd handig om die settings ook eens na te looen:

 
ik zie in de Steinberg forum dat er hele lijsten worden gepresenteerd met verbeterpunten en wensen, dus positiever geformuleerd dan ik doe. ik ben op 2 machines aan het testen en ben niet tevreden. als dit een beginnend bedrijfje was en de advertentie wat bescheidener dan was ik wellicht wat milder in mijn oordeel.
Tja, volgens mij is het een feit wanneer men met een nieuw product komt dat er altijd kinderziektes heeft.
Gelukkig is Steinberg snel met updates om de meestverkomende issues te verbeteren.

Er is meer dan een week geleden een update geweest en ik zie niks over hele lijsten in deze topic, wel info over nieuwe update:
 
klopt en ik heb die versie maar a) ik kan met deze versie niet live gaan, te riskant, b) 100 euro betalen om proefkonijn te zijn? Bono, hoor graag van jouw ervaringen met deze software
Waarom 100 euro betalen als je een volledige versie hebt?


ik heb geen VST Live, dus ervaring heb ik niet.
 
goede vraag, ik kan mezelf voor de kop slaan!
je vroeg of ik de enige was, op steinberg forum:

Who has used VST Live live on stage?

ene musicullum reageert nogal nijdig als mede-gebruikers constateren dat het product nog niet af en instabiel is, hij had er zelf al 100 concerten meegedaan, schrijft die.
Duidelijk iemand van de developers die niet tegen kritiek kan. :D
 
Back
Top