ADVIES EN IDEETJES voor nieuw speelgoed

Resonance

Turn up the reso!
Lid sinds
30 september 2002
Berichten
4.738
Ik heb een budget van 500 euro en in nood gevallen is 850 euro ook geen probleem.
Maar ik was eigenlijk van plan 500 euro uit te geven aan een 2e hands nova laptop.
Ik weet dat wat ik heb staan wel genoeg is. En dat ik me eerst eens moet verdiepen in synthese en perfectioneren van tracks etc. Maar ik wil gewoon nieuw speelgoed :)

Mijn voorkeur is toch wel vele soorten trance en space achtige muziek.

Ik zat dus te denken aan een nova laptop. Heeft deze laptop trouwens ook laast van het befaamde KS gekraak? (kraak synth). En een TB-303 maar aangezien deze dingen al erg oud zijn. En vele 2e hands er ook zo uit zien zit dit me niet lekker. En waag ik liever mn gok met een goeie TB clone voor minder geld. Tenzij iemand me kan vertellen dat wanneer een TB kapot gaat je dit meestal wel weer kan laten repareren. Ook heb ik aan een JP8000 of JP8080 gedacht maar ik heb superwave. Dus die JP kan nog wel ff wachten. Maar omdat er absoluut meer te koop is voor 500/850 euro. Ben ik benieuwd waar andere mensen mee aankomen zetten! En zijn er misschien nog goede analoge synths voor onder de 850 euro 2e hands te krijgen die evt. ook weer makkelijk en goedkoop te repareren zijn als er iets mis is? En die bij mijn muziek smaak passen. Naar mijn idee wordt meeste trance/dance toch meer met VA's dan A's gemaakt of heb ik dit mis?
Als je naar mn gear list kijkt ontbreekt er eigenlijk nog een sampler. Maar ik gebruik soft samplers. Dus ben ook niet op zoek naar een sampler. Dus bijdeze: Ideetjes en suggesties en evt. gear die jullie me willen verkopen. Ik hoor het graag :)

BTW Ik kan nergens reviews vinden, zelfs geen user reviews van de nova laptop!? :confused:
Dus jullie haat en liefde tegenover deze synth hoor ik graag.
 
Laatst gewijzigd:
Novation nova :D
Ik maar zoeken naar nova laptop :stupid

Ik lees trouwens net op sonic state dat er stapjes te horen zijn als je de filter knoppen draait :(
 
Laatst gewijzigd:
Re: ADVIES EN IDEETJES voor nieuwe gear

Re: ADVIES EN IDEETJES voor nieuwe gear

Origineel geplaatst door ReSoNaNcE
Ik heb een budget van 500 euro en in nood gevallen is 850 euro ook geen probleem.
Maar ik was eigenlijk van plan 500 euro uit te geven aan een 2e hands nova laptop.
Ik weet dat wat ik heb staan wel genoeg is. En dat ik me eerst eens moet verdiepen in synthese en perfectioneren van tracks etc. Maar ik wil gewoon nieuw speelgoed :)
Ik ken het probleem.

Mijn voorkeur is toch wel vele soorten trance en space achtige muziek.
Ik zat dus te denken aan een nova laptop. Heeft deze laptop trouwens ook laast van het befaamde KS gekraak? (kraag synth).
Nope. Wel dat als je op een knopje drukt je een piepje hoort, en dat schijnbaar niet uit te zetten is, tenzij ik het mis heb.
En een TB-303 maar aangezien deze dingen al erg oud zijn. En vele 2e hands er ook zo uit zien zit dit me niet lekker. En waag ik liever mn gok met een goeie TB clone voor minder geld. Tenzij iemand me kan vertellen dat wanneer een TB kapot gaat je dit meestal wel weer kan laten repareren.
TB == synth + sequencer. Kloon == synth. Vrijwel nooit komt de sequencer erbij. Een 303 is over het algemeen alleen optisch minder mooi - krassen, dergelijke geintjes. Solderen is nog het makkelijkste gedeelte, en gewoon missschien van tijd tot tijd laten reviseren werkt sowieso. Onderdelen zoals weerstandjes en condensators slijten ook, en een analoge synth kan soms best helemaal 'als nieuw' klinken.

Ook heb ik aan een JP8000 of JP8080 gedacht maar ik heb superwave. Dus die JP kan nog wel ff wachten. Maar omdat er absoluut meer te koop is voor 500/850 euro. Ben ik benieuwd waar andere mensen mee aankomen zetten! En zijn er misschien nog goede analoge synths voor onder de 850 euro 2e hands te krijgen die evt. ook weer makkelijk en goedkoop te repareren zijn als er iets mis is? En die bij mijn muziek smaak passen. Naar mijn idee wordt meeste trance/dance toch meer met VA's dan A's gemaakt of heb ik dit mis?
Trance wordt met VA's gemaakt omdat die 'makkelijk' zijn. Op een Q zitten als je al kijkt parameters die je normaal nog niet op een 'flagship' zoals een Jupiter of Prophet zou tegenkomen - tig modulatieroutings e.d. VA's geven veel stemmen voor een lagere prijs, VA's zijn minder gevoelig voor onderhoud, en weer dankzij de DSP zit er ook vaak een externe input in, plus een effectenbak.
Als je naar mn gear list kijkt ontbreekt er eigenlijk nog een sampler. Maar ik gebruik soft samplers. Dus ben ook niet op zoek naar een sampler. Dus bijdeze: Ideetjes en suggesties en evt. gear die jullie me willen verkopen. Ik hoor het graag :)
Nova review vind je op : http://www.harmony-central.com/Synth/Data/Novation/Nova-01.html

Misschien zou een tweedehands Nord Modular wel wat voor je zijn :).
 
Gebruik deze sites eens voor duizenden reviews, gebruikers-ervaringen, links & demo's:

www.sonicstate.com
www.vintagesynth.org
www.sospubs.co.uk
www.harmony-central.com
www.gearjunkies.com

Check anders de site van de fabrikant zelf:

www.novationmusic.com

Of natuurlijk de zoekfunctie van dit forum.

Misschien is het slim om jezelf eerst eens te verdiepen voordat je andere mensen vraagt wat jij moet kopen. Zelf research doen is naar mijn mening het beste... Suc6!

P.S. Het maakt niet uit waar trance of dance mee gemaakt wordt. Als jij het met analoge synths wil maken, doe je dat.

P.S.2. Ik verkoop nog steeds mijn Novation KS4...
 
Dat befaamde ks gekraak valt overigens ook wel mee hoor, heb zelf een ks rack, en mag wel zeggen
dat ik me er totaal niet aan stoor,heel af en toe krijg ik het voor mekaar om hem te laten kraken,
en moet zeggen dat het best lkkr klinkt, jammer alleen dat ik het gekraak niet kan syncen.
 
Welke synth engine klinkt beter ? De supernova of de KS ?
 
Trance wordt met VA's gemaakt omdat die 'makkelijk' zijn. Op een Q zitten als je al kijkt parameters die je normaal nog niet op een 'flagship' zoals een Jupiter of Prophet zou tegenkomen - tig modulatieroutings e.d. VA's geven veel stemmen voor een lagere prijs, VA's zijn minder gevoelig voor onderhoud, en weer dankzij de DSP zit er ook vaak een externe input in, plus een effectenbak.

Maar de Jupiters of Prophets blazen een VA op alle fronten valikant empirisch omver.

En VA's hebben natuurlijk ook te kampen met een nogal lullig identiteits probleem , laten we wel wezen die zijn gewoon een beetje 'sissy' :D

Als je tegen een meisje zegt 'Hoi, ik maak muziek en Ik heb een Jupiter 8' of "Hoi ik maak muziek en Ik heb een JP8000'...
nou met die laatste kan je wel meteen inpakken (tenzij je een trancesnol wilt)

Zowiezo wordt er met VA's veels te veel trance gemaakt maar dat is weer een ander verhaal 8)
 
Of kom gerust eens kijken naar de Moog sonic 6 :D Echt een hele toffe duofone synth en hij staat nog in Drenthe ook:eureka:
 
Ik hoef geen moog :)
Ik heb die gozer van die nova gesproken en die zegt dat er inderdaad stappen te horen zijn in de filters maar dat dit niet met alle patches is. En dat het te maken heeft met de manier hoe je de filters open en dich draait. Maar ja ik heb es een patch op mn virus gehad wat niet lekker liep en dat was JUIST een patch die heel belangrijk was voor mij.
Ik denk dat ik maar een sherman filterbank 2 ga halen. ben nog druk opzoek naar meer geluids voorbeelden. Dus als iemand ergens nog wat geluiden heeft of tracks waarin de sherman veel wordt gebruikt, laat ff een link achter :)
 
Back
Top