DigiDesign ICON

Digidesign opent de frontale aanval op SSL met de opvolger van de ProControl...

The Digidesign ICON is an integrated console environment featuring the all-new D-Control tactile worksurface, Pro Tools|HD Accel as its core DSP engine, and modular HD audio interfaces for analog and digital I/O. The first truly integrated console solution of its kind, ICON empowers operators to accomplish every aspect of a project — recording, editing, mixing, and processing — complete with integrated video and delivery. ICON provides unmatched control with a fully automated, completely recallable, total production system.

ICON breaks new ground in providing full command of the mixing and production process. In addition to supporting mixes up to 24-bit/192 kHz in 7.1 surround, ICON is backed by industry-standard Pro Tools recording and editing software. Every element of a session is recallable, enabling operators to switch out even the most complex sessions in minutes. The integrated console features touch-sensitive controls, a wide range of visual mixing feedback, dedicated center section and per-channel control over all processing functions and routing, global automation capabilities, and full studio and control room monitoring.

ICON is a completely custom-configurable audio production environment, rather than simply a typical digital console. Options include expandable analog and digital I/O, integrated remote mic preamps, industry-leading Development Partner effects processing plug-ins and software options, seamless Avid picture support, and comprehensive synchronization and machine control options.

http://www.digidesign.com/news/details.cfm?story_id=919&localonly=N
 

Attachments

  • digi icon 2.jpg
    digi icon 2.jpg
    37,5 KB · Bekeken: 109
ik was al aan het dromen van de Machie DXB, maar dit is ook mooi :X

kostda?
 
Definitieve kostprijs is nog niet bekend, maar reken maar in de prijsklasse 50.000 /100.000 euro...
wat nog steeds een stuk goedkoper zal zijn dan de SSL waartegen ie moet gaan concurreren.
(uit goede bron vernomen)
 
Damn David, ik heb gister nog overal op t net gezocht naar een foto :)

op Gearslutz stond overigens wel informatie over de features en prijsindicatie
 
Hmm zekerz lekkerrrrr om te zien.

Maar wat ik me altijd al een beetje heb afgevraagd, welke mensen gebruiken dit soort mixers? Want voor een simpele dance productie is dit mega overhead. En voor Pop/r&b/etc lijkt het me ook een beetje te veel van het goede, of heb ik het dan bij het verkeerde eind?
 
Lijkt wel of er bij staat "Alleen kijken, niet aankomen" :D :P
 
als je voor elke snair, voor elke hihat, voor elke kick, voor elke bassfreq, voor elke pietluttigheid een kanaal gaat gebruiken en je wil het ALLEMAAL realtime kunnen aanpassen en je hebt teveel $$$€€€ en je geilt, net als wij allemaal, op knopjtes, kleurtjes en schermpjes dan.... :)

wat ik alleen nog niet weet: is t een touchscreen? > mackie dxb touchscreen is zo geil :P www.sonicstate.com > videos > mackie dxb

wel weer zoon irritante amerikaanse nerd die zn geluk niet opkan... ikke ook! :(
 
Moet nog zien og Digidesign dit klaar gaat spelen tegen een gigant als Solid State Logic.
SSL heeft een gigantische schat aan ervaring en bouwt nog steeds state of the art componenten zoals hun pre-amps. Dat is toch iets waar Digidesign tegen moet gaan concureren. Veel mensen zullen waarschijnlijk de Icon vooral zien als een héél dure controller voor Pro-tools.

De markt voor dit soort tafels is erg klein en ik kan me niet voorstellen dat deze nog veel groeit. DD maakt geweldige spullen maar moet wel oppassen dat ze zich niet verslikt in zo'n groot project als dit, studiobazen zijn redelijk conservatief als het om mengtafels gaat.

ben trouwens benieuwd wat A&H vindt van de benaming ICON aangezien hun digitafeltje ook al zo heet...
 
Maar wat ik me altijd al een beetje heb afgevraagd, welke mensen gebruiken dit soort mixers? Want voor een simpele dance productie is dit mega overhead. En voor Pop/r&b/etc lijkt het me ook een beetje te veel van het goede, of heb ik het dan bij het verkeerde eind?


er bestaat ook nog andere muziek zoals klassieke orkesten etc
je kunt er ook veschillende solopartijen mee selecteren en kijken welke het beste klinkt
pro tools is gemaakt om een instrument dat door een mens wordt ingespeeld op te nemen
en niet om samples of seq. partijen te mixen daarvoor heb je met reason alles heeft wat je nodig hebt
 
Deze apparatuur is enkel voor de 'big' studios die maandelijks super-artiesten over de vloer krijgen..
 
Volgens mij kun je hier een space-shuttle mee binnenloodsen.. :)
 
Origineel geplaatst door REEDS
wat ik alleen nog niet weet: is t een touchscreen?

Ik denk van niet. Lijkt me eerder een verstelbare flexibele arm zodat je het TFT scherm niet op al te grote afstand achter de tafel moet plaatsen.

Als je het plaatje goed bekijkt, herken je duidelijk het Edit window en links een klein stukje van het Mix window van ProTools.
 
Origineel geplaatst door BVDS
Maar wat ik me altijd al een beetje heb afgevraagd, welke mensen gebruiken dit soort mixers?

Ik denk dat het vooral bedoeld is voor oa de grotere filmstudio's, waar Digidesign de laatste jaren steeds meer is doorgedrongen. De huidige ProControl is uitstekend voor televisieproducties, reclamespotjes ed maar wellicht toch nog iets te beperkt voor grotere filmmixen en surround mixen voor DVD's. Daarom ook dat ze in hun promotekst de nadruk leggen op de integratie met AVID.

Digidesign wil gewoon een uitstekend product maken om ook in het bovenste segment van de pro markt mee te kunnen concurreren.
 
Ik geef jullie 1 hint:

Ik ben 3 september jarig

Bij voorbaat dank.

ff serieus. dat ziet er echt waanzinnig uit. (kijk uit newbie vraagje). Verschilt Pro Tools nu zo ontzettend veel van bv. cubase of logic?

Bladerunner
 
Krijg je er ook een matras bij?

Dan kan ie op de plaats van mijn bed staan.
 
Origineel geplaatst door Bladerunner
Ik geef jullie 1 hint:

Ik ben 3 september jarig

Bij voorbaat dank.

ff serieus. dat ziet er echt waanzinnig uit. (kijk uit newbie vraagje). Verschilt Pro Tools nu zo ontzettend veel van bv. cubase of logic?

Bladerunner

Nee. Totaal niet. Sterker nog, met logic en Cubase kan je 10 x zoveel. De troef die Protools alleen heeft is dat het niet op een native computer draait. Tenminste...de software wel maar de delen voor recording en plugins draaien op dedicated hardware. Hierdoor kan een gegarandeerd aantal kanalen aanbieden. En TDM (zeg maar de VST van Protools) heeft een latency van 1 ms. Das weinig. Verder is er niets dat Protools beter maakt dan Cubase of Logic.
Al vind ik het feit dat Protools veel minder functies biedt wel fijn. Net als dat ik liever notepad gebruik dan Word.
 
Back
Top