opnemen met cool edit pro

t-con

chaoss designer
Lid sinds
14 januari 2004
Berichten
658
Locatie
Zero 4 Zero
hey beste synth freaks,

Ik heb een vraag wat betreft opnemen met mijn computer.
ik heb een pentium 2 met 499mhz ik wil graag een live set van ongeveer een uur direct opnemen op mijn computer.
als opname programma gebruik ik cool edit pro maaar.. deze neemt het .wav op bestaat er een programma waar ik direct mp3 opneem aangezien dat ik vrij weinig geheugen heb op mijn computer.
eerst deed ik het via een minidisc maar dit werkte ook van geen kanten.
maakt het ook nog uit hoe lang mijn audiokabeltje is? want mijn computer en mijn gear staan vrij ver uit elkaar(zo`n 3 a 3,5 meter)?
 
dat van dat audiokabeltje is niet echt een probleem, maar ik snap niet helemaal waarom je een pc wilt meeslepen alleen voor een opname. Met dat geheugen maakt denk ik niet zo veel uit, want je hebt wel erg veel geheugen nodig om er 1 uur aan wav in te kunnen zetten!
 
we gaan het bij een vriend van mij opnemen (het geluid kan daar harder) en hij heeft geen pc. ik heb het ook wel geprobeerd met minidisc maar vond dat ik veel te veel geluids verlies heb. komt waarschijnlijk ook door mijn geluids kaart want ik heb een audigy 2 =( ik heb hier al op het forum gelezen dat ik geen kont daar mee kan beginnen.
het liefste zou ik gelijk mp3 opnemen.
 
Misschien kan dit helpen?

http://www.cooolsoft.com

Power MP3 Recorder(MP3 Sound Recorder) is designed to record audio to MP3 format directly. Power MP3 Recorder(MP3 Sound Recorder) can record mp3 audio file with various bit rate from 8kbps to 320kbps. Power MP3 Recorder(MP3 Sound Recorder) supports queue recording if you want it to do the recording at a specified time of one day, week or month. Power MP3 Recorder(MP3 Sound Recorder) also supports starting recording from the end of one recording or the middle of one recording. Other functions of Power MP3 Recorder (MP3 Sound Recorder) such as auto pause, auto name and auto stop are also very useful




Okee succes


Take care

EF
 
ok thnx ik zal het eens gaan proberen!!


:W
 
neeneenee! Gewoon opnemen met cool edit met de kwaliteit > 44.1 en 16 bit en als je klaar ben met je set, en je
hebt zo'n mooie lap audio voor je giegel.... opslaan als mp3! that's it. Test het maar eens, er is niets moeilijks aan

suc6 met je Set!
 
@ sander

yo man thnx dit moet gewoon werken! heb gelukkig ook geen andere software nodig! beter!!:D
 
Daar zeg je wat idd. Lijkt me ook beter, alhoewel ik moet zeggen dat ik de kwaliteit van de mp3 niet onaardig vind. Tenminste die mp3 zoals ik opsla in cool edit. (128 bit blabla) Want soms converteer ik een stuk muziek naar mp3 op deze manier in CE pro om via messenger te versturen en de kwaliteit gaat niet zo erg achteruit (op gehoor) als ik vreesde.
 
Net als Burp ben ik ook van mening dat minidisk beter klinkt dan mp3. Scheelt bovendien een paar kilo om mee te sjouwen. Minidisk wil weleens crashen, maar beduidend minder vaak dan cooledit en pc.
 
Ik gebruik nu ook een minidisc maar ik wil mijn muziek op mijn computer zetten zodat ik ook eens een fatsoenlijke track kan posten. en zodat ik het op cd kan branden.
 
Okay dan,..... ik zou dan kiezen voor de grotere harddisk. Ik vind minidisk als opnamemedium niet voldoende punch hebben in vergelijking met een staandaard waffie. Kan een beetje aan mijn MD dinges liggen hoor. Is al een jaar of 6. Wellicht dat er wat modificaties zijn geweest.
 
Vergeet niet het e.e.a. aan latency af te regelen in CE pro. Zet de waardes maar flink hoog (oftewel: geef je pc alle tijd die hij nodig heeft om alles te verwerken)
Hiermee kan je haperingen die zich evt. voordoen tijdens de opname tot het minimum beperken. het is en blijft een Pentium 2 waar je ff 1 uur muziek mee op gaat nemen.

Op dit punt heeft de MD weer een streepje voor :smeris:
 
ok ik gebruik ook wel mijn minidisc maar hoe kan ik die dan makkelijk en met goede kwaliteit op mijn computer/cd zetten?
nu neem ik het eerst op op mijn minidisc en dan met cool edit pro op mijn computer dat komt de geluids kwaliteit echt niet ten goede. dan kun je toch betre gelijk met cool edit opnemen of zie ik dat verkeerd? :confused:
 
Yep, je kunt idd beter gelijk opnemen met je PC en CE. Doe ik ook als ik thuis ben... Maar als ik ergens anders muziek maak of oefen neem ik op met m'n superkleine MD en dan thuis gewoon via geluidskaart (M-Audio audiophile) opnemen (gewoon audio, mijn MD heeft geen digitale uitgang). Gaat idd wat kwaliteit verloren (maar tis nog steeds geen bagger MP3 om maar ergens mee te veregelijken), maar he, ik heb geen zin om mijn PC mee te sjouwen bij elke oefensessie of optreden.
 
nee daar heb je gelijk in. waar ik nu ook tegen aan ben gelopen is dat mijn bassen en mijn kicks gewoon helemaal vervormt zijn als ik ze op mijn installatie afspeel :confused:
terwijl het door de koptelefoon allemaal heel netjes klinkt! vaaag ina :confused:
hoe kan dat?
 
Back
Top