Tascam 2524

Ionide

analoog lid
Lid sinds
10 februari 2003
Berichten
270
Locatie
Utrecht
Ik kan voor een schappelijke prijs aan een Tascam 2524 komen. :)

Heeft iemand hier ervaring met deze, op het eerste gezicht mooie uitgebreide mengert?
Waar klinkt het naar, hoe zijn de eq's? dat soort spullie...

Thnx :doei:
 
klein schopje...iemand ervaring met dit apparaat? :)
 
Nog maar een schopje...niemand ervaring of opmerkingen?
 
De EQ's zijn mooi en warm...uhmm het juiste woord is vooral diep en niet aggressief en rauw.

Tascam is een heel goed merk...ik heb ooit bijna de 2524 gekocht maar ik kwam een andere tascam (m3700) tegen.

De EQ is in ieder geval superieur aan veel andere merken
Probeer maar eens een TR808 bassdrum erdoorheen te halen...dat klinkt echt heel erg goed, een sound die je nooit uit b.v. een Mackie of Berhinger kan krijgen.
Maar het is wel even wennen als je normale huis tuin en keuken mixers gewent bent...

En het is ook niet echt een geschikte tafel als je dingen als hardcore of breakcore of vieze rauwe dingen wilt maken...uhhh misschien ook wel..

Ik zeg: gewoon doen :)
 
is een goed klinkende tafel met een goede eq. tascam is wel gewoon een goed merk alleen weet ik niet precies meer waarom ik hem gedaan heb.

iedergeval iets met routing mogelijkheden en volgens mij geen insert op sub-groepen en main outputs,maar 4 aux en geen eq op de returns.
maar wel midi mute and 48 kanalen in mix down

was het net niet voor mij iedergeval.
 
Ik wil er vooral veel kanten mee opkunnen, van atmospherische ambient dingen tot snoeiharde drum 'n bass.
Ik gebruik vooral analoog spul, en ik ben in andere mixer-threads hier de termen 'open' en 'dichtsmeren' veel tegengekomen...hoe moet ik dat zien in combinatie met de Tascam?
 
Top tafeltje, lastig te vinden, als je m voor onder de 1000 euro kan krijgen, moet je meteen toeslaan.
 
Ja, mooie mixer. Ik heb hem ook. Vind hem prima klinken, maar dat kon al snel vergeleken met wat ik had (toch crx303? ;))

De EQ's vind ik erg goed ook. Ik heb hem nog niet echt gebruiikt voor het opnemen van tracks, maar dat gaat snel gebeuren. Het geluid wat erin gaat komt hier ook van alleen maar analoge bakken. Ik heb geen ervaring met andere mixers, dus voor wat betreft het dichtsmeren vergeleken met andere kan ik je niet veel vertellen. Voor mij is ie prima.

Hij is alleen wel erg groot. Ik schrok wel van het formaat toen ik hem voor het eerst zag. Nog steeds vraag ik me wel es af wat ik met zo'n gigantische bak moet, maar het geluid is prima en voor de prijs kon ik hem niet laten gaan :-)
 
Hmm bedankt voor jullie reacties...ik ga er nog eens goed over nadenken, maar ik ben wel vij positief...ik vraag me alleen wel af waar ik em eventueel neer ga zetten...maar das een luxeprobleem zullen we maar denken :)

Meer reacties zijn natuurlijk altijd welkom ;)
 
Origineel geplaatst door Ionide
ik vraag me alleen wel af waar ik em eventueel neer ga zetten...maar das een luxeprobleem zullen we maar denken :)

inderdaad, het is een grote bak, zelfde probleem had ik hier. hele kamer en indeling omgegooid na de komst van die mixer :D
 
Back
Top