Reason Rewire in Logic 5.5

DJ @tiq

Mindtrick Records
Lid sinds
17 september 2002
Berichten
183
Locatie
Rotterdam
Ben vandaag bezig om mijn autoload weer even goed aan de praat te krijgen maar 1 ding lukt me niet??

Ik wil vanuit Logic bijv de ReDrum van Reason triggeren (dus met midi noten) en dit lukt niet.
Andersom wel dus een pattern maken in Reason en dan afspelen in Logic maar dat is niet wat ik wil ik wil per se de drum programmeren vanuit Logic.

Weet iemand de oplossing??

;)
 
Origineel geplaatst door DJ @tiq
Ja zo`n antwoord krijg je altijd van iemand nu een echt antwoord waar ik wat mee kan :r

Man zwijg toch .. in de manual staat het beter vermeld dan waar ook :bekdicht:
 
Origineel geplaatst door ikke
open de Logic handleiding en type 'rewire'. zo heb ik het ook gedaan

Bericht door een moderator:
Na bestudering van de handleiding kan ik alleen concluderen dat het er beslist niet duidelijk vermeld is.
 
Origineel geplaatst door DJ @tiq
Dude ik snap het niet daarom vraag ik het!! is dat zo moeilijk???

Nou zeg dan gewoon dat je de manual al gelezen hebt en dat je het niet begrijpt. Is dat zo moeilijk? Nee, meneer moet zo nodig agressief gedrag vertonen.

Om een module in Reason te triggeren vanuit Logic, maak je een auxinstrument track aan (in Logic), click op de track (sequencer-view), zoek 'redrum' in de sub-menus en click er op.

In de manual staat letterlijk:

'In order to use the audio returns of ReWire-connected applications, select an audio object and choose the desired ReWire audio-return in the flip menu of the Cha parameter of the audio object. In this flip menu you will find ReWire channels listed with their names along with the audio tracks, inputs, busses and outputs. ReWire or the application to which the connection belongs generates the names for these channels. The naming of a ReWire channel is not relevant to Logic.

For example, if a channel is called "Mix" it has no specific function related to that name as far as Logic is concerned. It is up to decide what to do with whatever channel. If there is no audio object for a ReWire return created in the Environment, no audio is transferred between a ReWired application and Logic. How does this work in practice with ReBirth, for example? In this case, you will find two channels called "Mix L" and "Mix R" within Logic. The two Mix channels return the summed mix of ReBirth's outputs. You will also find channels for every individual instrument. When creating an audio object for another channel such as the bass drum, for example, you will only hear the bass drum through that channel, and it is removed from the mix returns.'
 
Origineel geplaatst door Yawgmoth
Bericht door een moderator:
Na bestudering van de handleiding kan ik alleen concluderen dat het er beslist niet duidelijk vermeld is.

Dank U! :halleluja
 
Ik ben al een stukje verder gekomen en heb inderdaad het geluid nu in Logic alleen nu wil ik het nog gaan besturen vanuit logic zodat ik reason lekker geminimaliseerd kan houden en de sounds in bijv de redrum kan triggeren met midi noten.

Dit was eigenlijk mijn hele vraag vanaf het begin *D

Hoop dat er iemand zo lief is om mij even te helpen! :confused:
 
Volgens mij is deze vraag al eens langs gekomen. (Heeeeel lang geleden)
En toe kon het niet dacht ik me te kunnen herinneren.

Maar als ik moet gokken probeer anders een midi object aan te maken en of je daar in de lijst ook iets met redrum kan vinden?
(kunt je nagaan, ik gebruik dat suffe logic helemaal nie)
 
Dat werkt zeker makkelijker ja.

Maar om daar nou apart Cubase voor te kopen?
 
dus je kan vanuit cubase wel met midi noten en/of je midikeyboard noten naar reason sturen en er arranges mee maken? :confused:
 
Back
Top