Roland SP-606, wat vragen

clintrubber

Ouwe rot
Dismembered
Lid sinds
5 oktober 2005
Berichten
2.156
Locatie
N Brabant
Hallo,

Was voorafgaand aan eventuele aanschaf benieuwd naar wat dingen van de Roland SP-606.
Schrik niet van lengte van lijstje, als je op 1 al iets weet dan hoor ik 't al graag! ;-)


* Polyfonie

Blijft die 8 voice polyfonie ook behouden voor samples vanaf de memory-card ?
Of is dat misschien alleen geldig voor samples vanuit 't interne geheugen ?

* Sample-lengte

Zijn er ondanks de enorme opslagcapaciteit op een grote CF-card misschien toch stiekem restricties aan de sample-lengte ?
Zou je bijv (extreem geval) op een 512MB kaart 1 stereo sample van anderhalf uur kunnen zetten ?

* Hoeveelheid tegelijk selecteerbare samples via MIDI-triggering

Zijn alle samples in alle banks steeds tegelijk via MIDI triggerbaar ? (tot max polyfonie uiteraard)
Of is dat afhankelijk van welke bank er geselecteerd is op het apparaat zelf ?
De manual laat wel zien dat elke pad in elke bank een uniek MIDI-note number kan hebben (in combinatie met MIDI-channel), maar just checking of het ook allemaal tegelijk aangestuurd kan worden.

* Memory-card swapping

Zijn simpele memory-card verwisselingen mogelijk zodat je meteen weer een nieuwe set samples beschikbaar hebt ? Of moet er dan eerst geprocessed worden ? Ik neem aan dat voor verwisselen het appraat wel eerst uit & aan moet, correct ?

* ADSR-envelope ?

Is er via een van de interne effecten een volume-envelope te maken ?


* Next pattern

Is het (net zoals op oude drumcomputers) mogelijk tijdens het afspelen van een pattern alvast een volgende klaar te zetten waarnaar dan naadloos wordt overgegaan na afloop van het eerste pattern ?
Kan dit alleen via het scherm gekozen worden ? Of misschien ook via MIDI?


* Behuizing

Issie nou geheel van plastic of deels metaal ? Las er verschillende dingen over. Nou, als 'ie maar stevig is...


* P606 software

Heeft iemand de pdf-manual van de P606 software misschien ? De download heeft wel de japanse, maar niet de engelse pdf. Ik had begrepen dat die engelse pdf op de CD los erbij stond.


Groeten/Bedankt !

Peter
 
Ik heb dit ding nooit gehad en hb dus geen antwoord, maar check die sp-forums even......
Dit ding schijnt Maschine te zijn geweest voor Maschine.
 
Back
Top