logic 5.5 (en ableton) wil niet voorbij een bepaald punt spelen

zaphod

Stamgast
Lid sinds
5 september 2001
Berichten
241
Locatie
Delft
Ik gebruik een pc versie van logic (ja, is al wat ouder, maar werkt nog prima) en gebruik die in combinatie met ableton op een macbook pro. Omdat het in logic gemakkelijker is om midi te editen, gebruik ik in de track die ik nu aan het maken ben ableton als geluidsgenerator in slave mode en stuur ik via midi noten naar ableton. Dus logic bepaalt het tempo en ableton volgt. Werkt prima. Maar vandaag liep ik tegen iets geks aan. Logic speelt niet voorbij tijdstip 21 minuut 50 in de track. Oorspronkelijk was de track precies zo lang, maar ik heb op de tijdlat ( ik weet niet precies hoe dat ding heet ) de eindmarker voorbij dit punt getrokken. Normaliter kun je niet voorbij de endmarker spelen, maar na het verplaatsen lukt het nog steeds niet. Ableton is niet de boosdoener, als ik die loskoppel, blijft het probleem bestaan. Iemand een idee?
 
Ha, dat was het inderdaad. Ik moest alleen ff het transport in de default stand zetten. In de louter horizontale layout laat hij dat getal niet zien. Bedankt!
 
Als jij je overigens 'vintage lid' noemt, ben ik dan 'pre-historisch'?
 
Die naam wordt volgens mij 'automatisch gegeven' ... kan me niet herinneren daar zelf iets ingevuld te hebben.

Ja, ik had eerst "This is.. Belgium" ingevoerd, geklikt op opslaan, en toen stond er automatisch Vintage Lid.. haha, wat een rare benaming :beard:

:dj:

Gloomy.
 
Back
Top