silicon graphics O2?

Imipolex

switchboard operator
Lid sinds
10 september 2001
Berichten
1.360
Locatie
Rotterdam
Ik kan een Silicon Graphics O2 krijgen, die heeft best interessante ingebouwde video-en audio mogelijkheden. Weet iemand of daar nog wat mee te doen valt?
 
als design-object op een tafeltje zetten voor bewonderaars..mooie kast is dat....

je kunt es kijken of je linux software erop kunt draaien, volgens mij moete de meeste linux apps wel onder IRIX draaien..
 
Leuk spu (erg veel rekenkracht)l, maar eigenlijk voornamelijk leuk voor grafisch werk (daar zijn ze meestal ook voor geoptimaliseerd). Ik weet uberhaupt niet of het mogelijk is om er gewoon windows op te draaien, meestal draaien die bakken bepaalde unix-varianten die speciaal zijn toegspitst op grafische bewerkingen
 
Ja, er zit Irix op en dan wat standaard software, maar die videobewerking is wel erg goed (realtime) en ach ja, als je er een voor niks kunt krijgen...
 
Je mag een te geven paard nooit in z'n mond kijken.


Als je hem kan doorverkopen is dat winst. (dus meer gear)
Anders hebbie altijd nog spare parts. :)
basic draait toch niet op Irix dus.....
 
Qua audio-toepassingen zou ik het niet weten. Ik kan me alleen maar raytracing- en rendering-achtig spul herinneren...
En sinds de MegaHertz-race tussen AMD en Intel (en evt. Motorola) is de 'raw power' van een SGI relatief gezien stukken minder geworden.

Let op: zelfs als je 'm *krijgt* heeft dat alleen zin als je er IRIX bij krijgt! Zo niet, dan heb je nog niks....
Is namelijk niet zomaar even te downloaden, die moet je speciaal weer kopen bij SGI (niet goedkoop!).

Maar 't ziet er natuurlijk wel *cool* uit, bijna net zo cool als een Indy... :{ (jeugdsentiment)

7-b2.jpeg
 
De O2 heeft een binnenkomst gemaakt via ILM(industrial light&magic) die gebruikte ze voor de film "the Mummy".. ennuh dan niet als renderfarm maar als ontwerp computer.
 
Je kan er wel Linux op draaien :)

De Mips versie van Debian ofzo
 
Een silicon graphics is zeker interesant, maar het meeste wat mensen ermee doen kan je ook op een gewone PC. Als je hem krijgt moet je hem zeker aannemen.

Ik heb zelf voor mijn stage ook gewerkt met een SGI en dat was zeer goed bevallen. Grafisch dik in orde en ook de hoeveelheid data die tegelijkertijd verwerkt kan worden zonder dat er gecrasht wordt.

Mocht je het over 3 maanden niets vinden, dan moet je me maar een pb sturen.
 
Als je audio op Unix wilt draaien moet je een Nextstation zoeken, daar zit een motorola 68030 proc in en een dsp.

Maar ik denk dat Next nu een beetje een collectors item nu is
 
linux heeft gewoon bijna geen geluidskaart drivers. Je hebt wel zoiets als ALSA. Ik wilde toen ook s een linux audio workstation maken maarja, werkte niet met mijn terratec dmx6fire.
Wel jammer
 
Back
Top