[Track] Gambit (down tempo)

cool dit!

Alleen vind ik die beats erg houterig grooven... klinkt niet ok/passend bij de rest vind ik...

verder vette sounds!
 
Origineel geplaatst door barn
cool dit!

Alleen vind ik die beats erg houterig grooven... klinkt niet ok/passend bij de rest vind ik...

verder vette sounds!

De hele track is gemaakt in 5/4 maat, dus het is niet zo gek dat
de track geen echt normale groove heeft :engel:
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
De hele track is gemaakt in 5/4 maat, dus het is niet zo gek dat
de track geen echt normale groove heeft :engel:

Hoewel ik dat door had, vind ik sowieso dat 5/4e hier niet uit de verf komen...

maar de eigenlijke opmerking was niet zozeer de 5/4 maat, maar het houterige van de beat...

het lijkt net of ie te strak naast de groove van de rest loopt... tenminste dat idee heb ík...

maar das mijn mening, ik moet toch wat aan te merken hebben op een coole track...:D
 
Origineel geplaatst door DJ-D_Prime
heerlijk om op te chillen :D

en dan zeggen ze dat ik een electrohater ben :confused:

Maar dit is toch ook geen electro :confused:
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Maar dit is toch ook geen electro :confused:

weet ik t :D wil alleen maar zeggen dat ik heus meer kan waarderen dan trance ;)
 
mwah op zich niet verkeerd maar bij het luisteren van deze track krijg ik echt nog meer het gevoel dat downtempo echt moeilijk te maken is want dit komt echt nog niet in de buurt van bijvoorbeeld de grootmeesters Boards of Canada. ik vind dat het gevoel / de ziel nog wat ontbreekt in dit nummer en de drums klinken imo ook niet echt helemaal correct wat de sound betreft dan.

dus op zich wel vrij ok maar niet super vet, daarvoor mist het nog vanalles naar mijn gevoel :)
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
mwah op zich niet verkeerd maar bij het luisteren van deze track krijg ik echt nog meer het gevoel dat downtempo echt moeilijk te maken is want dit komt echt nog niet in de buurt van bijvoorbeeld de grootmeesters Boards of Canada. ik vind dat het gevoel / de ziel nog wat ontbreekt in dit nummer en de drums klinken imo ook niet echt helemaal correct wat de sound betreft dan.

dus op zich wel vrij ok maar niet super vet, daarvoor mist het nog vanalles naar mijn gevoel :)

eh downtempo is meer dan alleen boards of canada ..
en ziel ontbreken ? mmmm gewaagde uitspraken !!
ook drums minder ?

ik denk dat je wat minder boards of canada moet luisteren of niet de vergelijking maken.

Ik denk meer aan kruder en dorfmeister eerlijk gezegd
en dat doet kat goed zalk je vertellen !

ik hoor de vocals/spoken word al ..
 
Origineel geplaatst door MadR
eh downtempo is meer dan alleen boards of canada ..
en ziel ontbreken ? mmmm gewaagde uitspraken !!
ook drums minder ?

ik denk dat je wat minder boards of canada moet luisteren of niet de vergelijking maken.

Ik denk meer aan kruder en dorfmeister eerlijk gezegd
en dat doet kat goed zalk je vertellen !

ik hoor de vocals/spoken word al ..


..ben je getrouwd met Kat of zo? of ben je zijn manager?
 
Origineel geplaatst door MadR
eh downtempo is meer dan alleen boards of canada ..
en ziel ontbreken ? mmmm gewaagde uitspraken !!
ook drums minder ?

ik denk dat je wat minder boards of canada moet luisteren of niet de vergelijking maken.

Ik denk meer aan kruder en dorfmeister eerlijk gezegd
en dat doet kat goed zalk je vertellen !

ik hoor de vocals/spoken word al ..

oh ik dacht dat alleen BoC downtempo was... bedankt dat je me iets "nieuws" hebt bijgeleerd... : rolleyes :

DUUUUUUUUUUUUUUH natuurlijk is er veeeeeeeeel en veeeeeeeeeeeeeeel meer downtempo... ik nam BoC gewoon even als voorbeeld aan omdat zij, imo, echt mooie en magische downtempo muziek maken. en als aanhanger van dat soort downtempo is het natuurlijk logisch dat ik snel een vergelijking maak.

en ja ik vind een beetje de magie ontbreken in dit nummer... sorry?

en ook ik vind de sound van de drums niet echt mooi, klinkt soms beetje erg schel/fel, blikkerig, soort van reverb die me niet ligt denk ik dat het is... tel fel gewoon... soms krijg je ook een hardere tik opeens, stoort me wel wat ja.

maar zoals ik al eerder zei: verder niet echt een slecht nummer op die paar kritiekpunten na.
 
Origineel geplaatst door Arv
..ben je getrouwd met Kat of zo? of ben je zijn manager?

getrouwd ? nou nee hoor
ik probeer gewoon een plekje in zijn aars te bemachtigen *D

maar serieus ik vind dat er een groot verschil bestaat tussen dit en BOC
that's all .. BOC is meer idm dus een ander genre ... drm vidn ik de vergeleiking niet echt op gaan

en magie / soul ? wat is het nou ?
ik denk dat je er met 'geen soul' toch wel een beetje naast zit .. maar zo voel ik het
de magie van BOC is weer heel wat anders .. dat is toch wel typisch IDM , aphex twin kinder melodie dingen ...

dit is gewoon acoustisch drums, live bass en rhodes met synth
meer kruder en dorfmeister dus ..
 
Origineel geplaatst door MadR
getrouwd ? nou nee hoor
ik probeer gewoon een plekje in zijn aars te bemachtigen *D

maar serieus ik vind dat er een groot verschil bestaat tussen dit en BOC
that's all .. BOC is meer idm dus een ander genre ... drm vidn ik de vergeleiking niet echt op gaan

en magie / soul ? wat is het nou ?
ik denk dat je er met 'geen soul' toch wel een beetje naast zit .. maar zo voel ik het
de magie van BOC is weer heel wat anders .. dat is toch wel typisch IDM , aphex twin kinder melodie dingen ...

dit is gewoon acoustisch drums, live bass en rhodes met synth
meer kruder en dorfmeister dus ..

uiteraard is er een groot verschil tussen dit en BoC... en ja BoC is gewoon IDM/downtempo... allemaal mee akkoord hoor...

en ja magie/soul ... dat is persoonlijk he... dat is je eigen gevoel wat je krijgt bij het luisteren van een track... persoonlijk vind ik die dingetjes van BoC dus meer magie hebben... trouwens "kinder melodie dingen" vind ik ook wel zwaar denigrerend klinken hoor...

maar goed het zijn dus beide verschillende dingen... klaar.
 
Origineel geplaatst door Fredd-E
uiteraard is er een groot verschil tussen dit en BoC... en ja BoC is gewoon IDM/downtempo... allemaal mee akkoord hoor...

en ja magie/soul ... dat is persoonlijk he... dat is je eigen gevoel wat je krijgt bij het luisteren van een track... persoonlijk vind ik die dingetjes van BoC dus meer magie hebben... trouwens "kinder melodie dingen" vind ik ook wel zwaar denigrerend klinken hoor...

maar goed het zijn dus beide verschillende dingen... klaar.

ja downtempo is breed .. daar heb je gelijk in ..

en met kindermelodieen bedoel ik die onheilspellende sferen die aphex vroeger veel gebruikte
en welke nog steeds op rephlex voorbij komen ..

naief maar toch onheilspellend .. niet negatief bedoeld dus

Gambit is gewoon meer de wat traditionelere muziek ..

en klaar ja .. :)
 
oke ik had "kinder melodie dingen" dus negatief geïnterpreteerd... dacht dat je bedoelde van die simpele kinderdeuntjes die niets voorstellen...

maar oke we begrijpen elkaar dus ;)
 
Origineel geplaatst door Fredd-E

en ja ik vind een beetje de magie ontbreken in dit nummer... sorry?

Ik zal de volgende keer wel wat Hans Kazan samples gebruiken :D
 
Back
Top