• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer? Voer dan een wachtwoord reset uit via Wachtwoord vergeten.
    Krijg je geen e-mail van Synthforum als je je wachtwoord probeert te resetten (bij hotmail, live of outlook accounts)?
    Lees dan deze mededeling!

• Als lid van Synthforum kunnen we uren praten over synths en aanverwante zaken. Waar het uiteindelijk natuurlijk om gaat is het maken van muziek. Heb je iets gebrouwen, geproduceerd, gecomponeerd of ingespeeld wat je graag wilt delen met de rest van de community, dan is dit de juiste plek om dat te doen. Ben je trots op het resultaat of wil je suggesties voor verbetering, post dan hier je track. Wil je alleen luisteren en opbouwende kritiek geven? Dat kan ook.

Er zijn twee manieren om je track te plaatsen:

1. Via de uploadmogelijkheid die Synthforum biedt. Het mp3 bestand mag dan niet groter zijn dan 20 MB. Maak een nieuwe thread aan en klik links onder het bericht op "bestanden toevoegen". Kies na het uploaden voor "Insert". Alleen dan wordt de audio player in je post zichtbaar.

2. Via een externe site. Er bestaan verschillende sites die ruimte bieden om je muziek te hosten. Je kunt in je bericht een link naar je track plaatsen. Omdat Synthforum de soundcloud link automatisch omzet in een player, gaat hier de voorkeur naar uit. Je hoeft dus verder niets te doen, alleen de link naar je track in je post plakken.

Let op: Wanneer je track op SoundCloud op "private" staat, verschijnt er geen player, maar blijft alleen de link over.

Een veelgebruikt alternatief is YouTube. Heb je je muziek op je YouTube kanaal gezet, dat kun je je clip embedden door simpelweg een link te posten. Daarna wordt de YouTube player automatisch embed in je post. Dit geldt ook voor video's van bijvoorbeeld Facebook en Vimeo.

Heel veel succes en plezier gewenst!

Nieuwe track - beetje 80's.

Pim

Synthgod

Chojin

Criss Cross Rhythms
Hij is lekker Pim! Inderdaad een 80's feel to it. Me like !

• Duimpje
Duimpjes: Pim

MacGyverGear

๐ŸŽน๐ŸŽท๐ŸŽธ ๐ŸŽค๐Ÿ‘
Wow.. top productie!! Behoorlijk stevig arrangement maar toch lekker synthy. :) Zang super ook!! Past heel goed..

• Duimpje

Kobboi

Nieuwkomer
Catchy nummer! Goede opbouw, ik hoor dat je in principe geen superzanger bent maar het werkt erg goed bij de sfeer van dit nummer, zeker op de strofe. Enig ding dat ik wat zou herwerken is het refrein - de pratende stem op de voorgrond haalt het euforische van de achtergrondvocals + synthwerk naar beneden. Maar voor de rest zit het qua arrangement echt heel goed in elkaar vind ik.

• Duimpje

Pim

Synthgod
Catchy nummer! Goede opbouw, ik hoor dat je in principe geen superzanger bent maar het werkt erg goed bij de sfeer van dit nummer, zeker op de strofe. Enig ding dat ik wat zou herwerken is het refrein - de pratende stem op de voorgrond haalt het euforische van de achtergrondvocals + synthwerk naar beneden. Maar voor de rest zit het qua arrangement echt heel goed in elkaar vind ik.
Dankjewel voor je toffe review Kobbol!

PabloDeMode

Spank!
Top nummer! Me like. Zang is best top. Wellicht kan de mix wat beter, mijn advies: laat het nummer hermixen en masteren en gewoon uitbrengen. Ik heb er van genoten :)

• Duimpje

Eclectic

Virtueel Analoog
Ik vind de stem juist wel weer gaaf, krijg bij de achtergrond vocals beetje tears for fears gevoel :)
Wel zit er aardig wat processing op de midrange en heeft de stem wel wat plosives en sss'jes, het slordige heeft zeker z'n charme, vooral op het randje, maar de 7kHz een klein tikkie terug zou hem denk ik wel goed doen en de 300-400Hz mag ook nog net een tikkie (0.5 - 1dB) meer hebben.

Maaruh, zeker waard om nog een ronde te geven en of een rondje labels, of zelf op Spotify zetten.

• Duimpje

synthmann

Ouwe rot
Te gek nummer. Catchy groove en lead sound, aangevuld met zang die een herkenbare eigen sound heeft. Leuk ook die korte break met filtering. Goed geheel!