cubase vs logic

Draakje

Stamgast
Lid sinds
6 november 2003
Berichten
274
Locatie
Udenhout
Hoi,
Ik maak al een tijd electronische muziek met alleen hardware dingen. Voornamelijk oude synths en drumboxjes. Omdat ik wilde gaan opnemen heb ik een fostex 8 sporen recorder gekocht. Na daar flink geklooid mee te hebben heb ik besloten een computer aan te schaffen voor het opnemen, omdat ik met de opgenomen stukjes weer wil experimenteren. Dat gaat erg lastig als het allemaal op band staat. Met de pc heb ik inmiddels flink leren knippen en plakken enzo, met photoshop, dus dat wil ik met mijn geluid ook gaan doen. Daarom heb ik van fuse een M-audio quattro geluidskaart gekocht, en deze op de g3 mac van een vriend geinstalleerd (doet het prima, fuse!). Op deze G3 mac draait cubase vst 24 4.1. Ik heb er inmiddels flink mee opgenomen, maar door mijn eigen stomiteit heb ik ook alles weer gewist.

Ik zit alleen nog flink te klooien, heb geen "legale versie", geen handleiding enz. Nu wil ik jullie om raad vragen
Ik wil in de toekomst nl wel graag een sequencing/opname programma kopen, maar ik wil dan wel weten wat ik koop, heb er de ballen verstand van.
Ik zit nl te twijfelen tussen cubase en logic. Eigenlijk wil ik Logic, maar de komende tijd ga ik gebruik maken van een PC pentium 3, en ik had gehoord dat Logic is gestopt voor PC. Nou hoef ik nog niet het nieuwste van het nieuwste, en in de toekomst kan ik me wel een mac veroorloven, maar komend jaar zal ik gebruik maken van een PC pentium 3.
De reden waarom ik Logic wil is dat ik veel met een Atari heb gewerkt en het programma Notator, ook van Emagic, en voorloper van Logic, ik vond dit een erg fijn programma en het werkte rete strak. Ik heb inmiddels ook flink met Cubase gewerkt en gevoelsmatig vind ik dat een stuk minder. Waar ik ook erg van baalde is dat ik in Cubase niet 10 minuten strak midi in kon opnemen. Je hoort dat er na een minuut of 5 het midi spoor een heel klein beetje scheef gaat lopen met de rest, ook al is Cubase master. Met de Atari kon ik de Atari slave laten zijn en een kwartier lang midi in opnemen, en dat deedtie dan rete strak. Nou had ik hier al gelezen dat mensen dat probleem ook hadden met Logic dus de Atari blijft gewoon het best, maarja zonder audio dan.
Zou iemand mij kunnen helpen aan tips, demo versies, handleidingen, nog veel meer tips en alles wat ik meer nodig heb voor ik geld ga uitgeven aan software.
 
Oei, bij de titel van de thread werd ik even bang...

Als je graag met Logic wil werken dan zou ik proberen om tweedehands 'n licentie voor logic 5 op de kop te tikken. Dan heb je een XSkey en 'n serienummer, wat betekent dat je Logic 5.5 voor PC kunt downloaden en draaien. Als je dan overstapt op de mac is het een kwestie van 6.3 (of tegen die tijd 7.0 ofzo) downloaden en installeren, en bij mopro een licentie bestellen. Met alle vragen over licenties enzo kun je mopro bellen of mailen; ze zijn heel behulpzaam. Ze kunnen je ook 'n CD sturen als downloaden lastig is voor je, en manuals hebben ze ook op voorraad (voor geregistreerde gebruikers).
 
doe es appeltje-f
search
"cubase manual"
volgens mij staat ie er op ;)
:peukie:
 
Back
Top