Sonar beter dan Cubase !!

Ha Ha Quifster,

Wat ben je toch een flauwe vent! Wie zegt dat ik zo diep in Sonar zit? Als je goed leest kan je opmerken dat ik juist met alle twee de programma s bezig ben. En dat vinkje van jou zit waarschijnlijk heel ergens anders dan in Cubase sx3!

Groet,
 
Laatst gewijzigd:
Resonance,

Starten en stoppen doet ie wel. Alleen programmeren als Cubase niet afspeelt wordt lastig. Misschien dat jij me dan kan vertellen wat ik al die tijd over het hoofd heb gezien?

Groet,
 
Origineel geplaatst door Berend
Resonance,

Starten en stoppen doet ie wel. Alleen programmeren als Cubase niet afspeelt wordt lastig. Misschien dat jij me dan kan vertellen wat ik al die tijd over het hoofd heb gezien?

Groet,

hoezo kun je niet programmeren? kom je niet in write mode? of werkt t allemaal niet in write mode?
sowieso programmeren als cubase wel speelt moet toch ook niet kunnen?
heb je je sync settings wel goed staan in cubase? midi clock destination de juiste midi port aan gevinked en always send start message? al heeft dit laatste geen invloed (lijkt mij) op het probleem met het stekkertje

misschien ligt t aan je tb ofzo dat je eerst t stekkertje eruit moet halen wil je die andere dingen normaal kunnen gebruiken

ik zou t verder ook niet weten..
 
Wat maakt het ook uit Reso,

Alles gechecked en gevinkt, syncen is niet het probleem alleen wat minder strak in loop-mode dan bij Sonar. Ik kom wel in write mode en soms kan ik wel switchen van patterns.Het gaat er om dat bijv. een TR 808 ook altijd een continue sync tempo uitzend naar buiten waar door de ledjes op de pattern van de TB blijven knipperen, draai tempo omhoog in rust en zie het sneller knipperen. OP het moment van afspelen zend ie over dat al bekende tempo alleen een start signaal mee. Lekker strak! Bij Cubase slaat ie dus als het ware lam omdat ie geen tempo binnen krijgt in stop mode.(ledje knippert niet meer)

Met Sonar gedraagd mijn TB 303 zich in iedergeval net zo als wanneer ie op zichzelf draait, of mee loopt met een TR 808 of ander sync 24 apparaat. Daar ging het mij om. Probeer Renoise of Sonar maar es, dan zal je zien wat ik bedoel.

En voor alle anderen. Cubase is een super goed programma, maar zend helaas geen midi-clock in de stop mode!
En da s nou net wat Sonar wel doet.


Groet,
 
Laatst gewijzigd:
Cubase is gewoon niet voor ouwe meuk gemaakt ;D

Just kidding (de drie nul drie is zeker een prachtbak)
 
Origineel geplaatst door Berend

Voor het live inspelen vindt ik persoonlijk de pianoroll van Sonar een stuk pretiger dan bij Cubase (overzichtelijker en kleurrijk)

Groet,

?

Ik vind mijn rode trui ook lekker geel.
 
No offence, maar deze discussie is zooooo zinloos :W

Zet de radio aan, een cd op, whatever. Ik garandeer je, dat je ALLE software pakketten langs hoort komen: Pro Tools, Cubase (Nuendo), Logic, Ableton, Samplitude, Digital Performer, enz.

Met andere woorden, het is het bekende kok en de keuken verhaal. Alle programma's stellen je in staat een wereldproductie af te leveren. Het heeft uiteindelijk enkel met persoonlijke voorkeur te maken. Ze hebben ALLEMAAL sterke én zwakke punten. Download demo's en lees de manuals. Kies degene die bij je past. Voor jou is dat blijkbaar Sonar. Fijn voor je ;)

Einde discussie :D

gr,
Marc
 
Warm gemaakt voor het product, draait het alleen op Mickysoft. ;{
 
ik heb sonar 5 en volgens mij is een tb303 idd een oud stuk rommel (grapje.)
 
Origineel geplaatst door Berend
Ha Ha Quifster,

Wat ben je toch een flauwe vent! Wie zegt dat ik zo diep in Sonar zit? Als je goed leest kan je opmerken dat ik juist met alle twee de programma s bezig ben. En dat vinkje van jou zit waarschijnlijk heel ergens anders dan in Cubase sx3!

Groet,

Ik ben jaloers op je budget.
 
Origineel geplaatst door arnomusicman
Ik ben jaloers op je budget.

Ik ben jaloers op sommige anderen hun budget. Maar velen zijn dat ook op het mijne... ach ja Jealousy is a MF
 
Origineel geplaatst door elektrovolt
ik heb mijn keuze gemaakt, het is geworden:

Akai MPC2000xl :D

ik dacht bijna dat we in de thread sonar vs cubase terecht waren gekomen. oef zeg

:D
 
Wat is er mis met Protracker 3.15 ?
 
Allemaal goede keuzes wat ik zo lees!

En Lee, Er is niks mis met Pro-Tracker 3.15! Ik zou daar voor in de plaats met Renoise gaan werken omdat dat iets minder beperkt is. Fruityloops ben ik mee begonnen, en dat is een prima programma... Alleen vraagt het veel van je CPU en is qua midi-clock out bijna om te huilen zo stabiel dat ie is.=(


Groet,


Een trhead kan veranderen....dat blijkt wel weer:D
 
Ik denk dat ik je probleem wel snap Berend.

Op het moment dat je sequencer stopt, wil je je TB kunnen programmeren en je nieuwe pattern checken ZONDER dat je de sequencer (sonar?) weer moet starten. Een TB-303 werkt volgens mij alleen maar op zijn interne sequencer als er geen DINsync kabel in zit. Dr zal wel iets in zitten waardoor de start / stop button uitgeschakeld wordt.
Dus, als je je verse pattern wilt checken, zul je toch je sequencer moeten laten spelen of idd je DINsync dr uit moeten trekken.

In write mode kun je alleen pattern wisselen als de 303 niet speelt, dat klopt inderdaad. In sonar kun je gewoon clock signalen uitsturen want ik heb lopen experimenteren daarmee. Op een gegeven moment had ik de MPC geslaved aan sonar en andersom, dit ivm multitrack opnamen maar dat werkte voor mij niet echt lekker. Dus nu is het gewoon sonar laten recorden en meteen de MPC starten.

-C-
 
Back
Top