tikjes in Coolpro

Bartdewitte

Nieuwkomer
Lid sinds
19 november 2003
Berichten
4
Locatie
Rotterdam
Hallo, ik werk met Cool Edit Pro versie 2.0

Nu blijkt dat als ik een MP3 afspeel in bijv. Mediaplayer en deze opneem in Coolpro, er in de opname soms lelijke tikjes te horen zijn. (alsof je muziek van een grammofoonplaat opneemt)
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Mijn geluidskaart is een Terratec DMX 24/96.

bedankt voor de hulp!
groeten Bart
 
Iets met drivers of bufferinstellingen van Cooledit pro?

Of dat je computer te langzaam is. ;)
 
Wanneer ik een Mp3tje wil maken, dan heb ik hetzelfde probleem. Echter heb ik een oudere computer en ik neem in principe niet veel op met de PC, maar die tikjes viel mij ook al op. Misschien is het gewoon een softwarefout.

Erik
 
Wie weet is het wel beveiliging als je gestreamde mp3's probeert op te nemen. :duivels:
 
Ik heb dezelfde kaart en gebruik cooledit pro ook.

Als je de mixer van de kaart opent, kijk eens op de levelmeters, of er een kanaal actief is, zoals bv. van de phono of de micro. In dat geval worden die externe geluiden, samen met alle randgeluiden die je Pc maat, mee opgenomen, ook als je gewoon intern opneemt.

Indat geval moet je die uitschakelen.

Probeer ook eens te kijken of je opname in een andere mp3 plauer die tikkende geluiden geeft: zo ja, dan is het de kaart. Zo neen, moet je misschien Cooledit updaten: de laatste versie is, geloof ik 2.01 ?


Succes


Take care
 
ehhh, coolpro ondersteund MP3 (althans vanaf CEP 2.0 geloof ik) Waarom open je de file niet gewoon in Cool pro? vanwaar die omweg...
 
Origineel geplaatst door Sander02
ehhh, coolpro ondersteund MP3 (althans vanaf CEP 2.0 geloof ik) Waarom open je de file niet gewoon in Cool pro? vanwaar die omweg...

ik wilde dat net zeggen ...

is bijna hetzelfde als wavelab gebruiken om met je DAW midi synths naar audio om te zetten

trouwens ik heb wel eens opname problemen de laatste tijd met cooledit 2.0
maar dat komt omdat er een hoop dingen op de achter grond liepen

mocht je een streaming mp3 willen op nemen
tjek effe wat er nog meer loopt en hoeveel geheugen je hebt
 
ayo.. ik heb precies hetzelfde probleem als jij.. en ik heb ook dezelfde geluidskaart..

ik weet nog steeds niet wat het is.. heb het probleem al een jaar..
 
en trouwens mensen.. waarom die omweg? fuck dat weet je.. als je iets opneemt via je HD horen er gaan kraken in te zitten.. ik heb die kraakjes dus ook als ik wat opneem.. fucking irritante shit
 
Back
Top