Opnemen in multitrack audition

ronweb1

Nieuwkomer
Lid sinds
13 januari 2007
Berichten
15
Locatie
Ten Boer
Hoi,

ik worstel met het volgende probleem. Ik heb in mijn PC 2 geluidskaarten zitten; een Realtek AC97 en een Terratec EWX24/96.

Ik wil in Audition 1.5 in multitrack spoor 1 (bijvoorbeeld keyboardbegeleiding) afspelen en dan op spoor 2 de zang inzingen. Het probleem dat ik ondervind, is dat als ik spoor 2 op record zet, deze ook mijn spoor 1 opneemt. Ik heb al van alles geprobeerd, maar kom er niet uit.
Ik heb mijn geluidskaarten via een input/output-verdeler doorgelust naar een Yamaha MG12/4-mixer. Dit houdt in dat het kastje, waarop ik de inputs van beide geluidskaarten heb aangesloten (+ mijn MD-speler) via 1 kabel naar de REC-OUT van de MG12/4 loopt.

Ik hoop dat ik e.e.a. duidelijk heb omschreven en dat iemand mij kan vertellen hoe ik de setups van de geluidskaarten, c.q. van Audition moet zetten, om in multitrack spoor 1 (enz.) af te spelen en zonder dat het geluid van spoor 1 opgenomen wordt, op spoor 2 een nieuwe opname toe kan voegen.

Alvast bedankt voor je hulp,

met vriendelijke groeten,

Ron
 
Origineel geplaatst door Lacertus
Ben je toevallig op een stereo spoor aan het opnemen?

Hoi Lacertus,

ja....volgens mij is dit wel het geval. Houdt dit in dat ik dan op spoor 2 mono moet opnemen?

In ieder geval bedankt voor je reactie,

Ron
 
Probleem opgelost

Probleem opgelost

Hoi allen,

bedankt voor jullie hulp. Het lag inderdaad in de playback-setting. Nogmaals hartelijk bedankt,
 
Back
Top