Mijn eerste track ooit gemaakt

Equo

Cheers !!!
Lid sinds
26 oktober 2003
Berichten
133
Locatie
Oosterhout (NB)
Tijd voor een nieuwe thread dacht ik,

Dit is mijn eerste track die ik ooit gemaakt heb (da's pas kort geleden hoor)

http://home.tiscali.nl/firestorm/


Gemaakt met;

- Programma Technomaker XXL ("what the hell is that" vragen worden netjes door mij beantwoord)
- Alleen samples, deels "vrije samples" en grotendeels zelf gemaakte/verbouwde samples
- Afmixen, wa is da ? (niet gedaan dus)
- Quantizen / normalizen en andere shit, nog nooit van gehoord !

LET OP: de track is ca. 10,7 MB, dus echt alleen leuk voor synthers met breedband verbinding !!!!

Commentaar en kritiek wordt, zoals gebruikelijk, door mij met enthousiasme ontvangen.

En zet zelf ook je eerste track op deze thread, just 4fun !
 
he,

Iemand die technomaker XXl gebruikt, heb m ook nog steeds hier liggen, vroeger ook nummers meegemaakt.

Vind t niet echt een geheel met goede opbouw, t lijkt allemaal wat teveel losse stukjes achter mekaar naar mijn mening. Ik had dit ook vaak met dat pakket, maar het is wel leuk om mee te beginnen. Gewoon lekker veel met die editor aankloten enzo en dit is een leuk begin, gewoon lekker doorgaan.

Ik zou wel overwegen om over te stappen naar iets als fruitystudio bijv.
Werkt ook relatief eenvoudig en biedt veel meer mogelijkheden om muziek mee te maken.
 
ok bij deze "what the hell is technomaker" :)

Ik hoop dat t niet te veel voorgebakken loopjes aan elkaar plakken is.....want ehm....ja dan kun je beter zelf wat kloten :)

verder enigszins merkbaar dat je aan afmixen e.d. niet veel aandacht besteedt, die superzaag staat wat hard in de mix en ook beetje droog. Ook structuur erg vaag.

Ik zou zeggen luister wat meer naar bestaande nummers hoe die lopen en in elkaar zitten, en probeer wat meer op die zelfde manier op te bouwen, een climax te bereiken, af te bouwen enzovoorts
 
Tja, Technomaker is dus echt een beginners pakket, maar wel heel grappig omdat je daarmee wel snel zelf samples kan maken of makkelijk kan veranderen.


Maar ik ben inmiddels al een tijdje bezig met Cubasis/Cubase en een beetje Fruityloop, is allemaal een stuk ingewikkelder natuurlijk maar je hoort wel duidelijk het verschil.

Daarom heb ik deze track ook nadrukkelijk als "mijn eerste track" in deze thread gezet, is toch leuk om te laten zien hoe de eerste track klonk.

En eerlijk gezegd toen ik ermee klaar was vond ik hem nog leuk ook, was er best trots op.
Natuurlijk als ik hem nu hoor denk ik, wat een bagger technisch gezien, maar qua sound best nog wel apart.

In ieder geval leuk dat jullie de moeite namen om hem te beluisteren en kritiek te geven.

Enne hebben jullie je "eerste track ooit" nog, gooi eens een link op deze thread (just for the hell of it)
 
Terwijl de lijn bezig is met downloaden, moest ik denken aan m'n eigen eerste track. Wat is dat toch dat die allereerste zo ontiegelijk groot is. M'n eerste was ruim 14 min. en ruim over de 300Mb als Wav file.... (te groot om te uploaden naar Soundclick helaas).

Hij speelt:

Beetje vreemde opbouw in het begin.... je werkt naar een climax toe die dus niet komt.

In m'n achterhoofd houdende dat je hier een prog voor gebruikt hebt met minimale mogelijkheden denk ik toch dat je iets aardigs voor elkaar geboxt hebt. En ben benieuwd wat er out je hoed getoverd wordt zodra je Cubase een beetje onder de knie krijgt.....

We hebben het allemaal vanaf de bodem moeten leren, en ik vind dit geen onaardig resultaat voor een eerste track....
 
Back
Top