Chasing Bunnies At Night [house]

Fifth Bot

d[-_-]b
Lid sinds
14 mei 2018
Berichten
2.735
Locatie
Nijmegen
Ik was eigenlijk van plan om een deep house nummer te maken, dat is het niet echt geworden :D. Geen idee bij welk (sub)genre dit dan wel precies thuishoort, dus maar gelabeled als house. Als iemand een betere definitie weet, dan hoor ik dit graag! Maar uiteraard belangrijker, wat vinden jullie ervan?

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/chasing-bunnies-at-night
 
HEER-LIJ-KE plaat. Man, heb ik hiervan genoten.. Geen seconde verveeld.. Terwijl het geluid afgezet op YT en gekeken naar dit filmpje :



Haha, was wel cool !

Nee, goed gedaan, mijn beste. Een top-nummertje :okdan:

Gloomy.
 
Ambient Acid House? Geen idee eigenlijk. Bijzondere track met een unieke sound. Een betere kick sample zou het zeker op een volledige andere plek brengen. Hoewel hij in zn huidige staat al iets bijzonders op zichzelf is. Goed gedaan.
 
Bedankt allen voor het luisteren en de feedback, toch altijd leuk om te horen als iets als apart en uniek (en dan in positieve zin haha :P) wordt ervaren, na honderd keer zelf geluisterd te hebben hoor je dat soort dingen echt niet meer.

@Jan: super feedback weer, doet me goed! Heb ook hard gelachen om je filmpje :D.

@Robi: tja :P, ik zat tot op het laatst te twijfelen. Ik had het nummer eerst Anxiety Run willen noemen, maar ik vond dat te negatief, het nummer vond ik niet perse dark, maar heeft wel chaotische elementen. En toen popte dit ineens op, 10min voordat ik um op Soundcloud zz.

@Funkaholic: tof om te horen! Ik ben er zelf nog niet helemaal zeker van. Ik heb het idee dat ik eea vaak te vol probeer te stoppen, te enthousiast met nieuwe ideetjes/geluiden toevoegen. Dus dat wordt dan op het einde vaak heel veel snijden.

@Niets: het is dan ook geen kick sample, maar een vst (Kick 2). Die heb ik nog niet zo lang en daar ben ik dan ook mee aan het oefenen. Ik ga nog eens kritisch luisteren wat je bedoeld, thnx voor de feedback.
 
@Niets: het is dan ook geen kick sample, maar een vst (Kick 2). Die heb ik nog niet zo lang en daar ben ik dan ook mee aan het oefenen. Ik ga nog eens kritisch luisteren wat je bedoeld, thnx voor de feedback.

Lees nu dat mn feedback een beetje cynisch over kan komen, is het niet, vind het een vette track, vergis je niet! Meer uit nieuwsgierigheid dat ik benieuwd ben hoe het klinkt met een andere drum track :o.
 
Lees nu dat mn feedback een beetje cynisch over kan komen, is het niet, vind het een vette track, vergis je niet! Meer uit nieuwsgierigheid dat ik benieuwd ben hoe het klinkt met een andere drum track :o.

Hey Niets, ik vatte dat helemaal niet cynisch op hoor! Te horen krijgen dat iemand iets leuk vind is natuurlijk heel fijn, maar juist de meer kritische feedback is heel waardevol, daar leer je van, dus blijf vooral gewoon zeggen wat je (hardop) denkt!

@Monkey: thnx!
 
Heel fijn nummer dit. Heeft iets filmisch vind ik :okdan:

Ben het eens met Niets dat je misschien een wat meer uitgesproken kick (of zelfs drums) kan gebruiken. Alhoewel het dan wellicht een heel ander nummer/genre wordt. Maar goed, altijd leuk om eens te proberen!
 
Klinkt vet dit, mooi hoe de verschillende synth sounds hun eigen plek hebben. Mocht ik hem in mijn muzieklijstje een label moeten geven zou ik er progressive space house bij zetten ;)
 
Heel fijn nummer dit. Heeft iets filmisch vind ik :okdan:

Ben het eens met Niets dat je misschien een wat meer uitgesproken kick (of zelfs drums) kan gebruiken. Alhoewel het dan wellicht een heel ander nummer/genre wordt. Maar goed, altijd leuk om eens te proberen!

Hey Sankt Pauli,

Ik snap jullie (samen met Niets) suggestie. De waarheid is dat ik op verschillende momenten in het proces verschillende kicks (met Kick 2) heb geprobeerd. M.a.w. ik was er zelf ook niet helemaal tevreden mee. Maar zoals gezegd ik ben er dus juist mee aan experimenteren en moet die vst dus nog leren beheersen. Ik ga toch nog eens wat experimenteren denk ik. Thnx!
 
Klinkt vet dit, mooi hoe de verschillende synth sounds hun eigen plek hebben. Mocht ik hem in mijn muzieklijstje een label moeten geven zou ik er progressive space house bij zetten ;)

Ha Kobuz, dank je voor je feedback! Die genre versie had ik nog niet eerder gehoord :P. Ik vond het zelf niet echt progressive (tempo sluit wel aan maar er evolueert te weinig/te weinig opbouw) maar met de toevoeging space zou het idd misschien wel kunnen :). Thnx
 
Heel nice maar ook eens met de kick comment. Kick2 is uitermate geschikt voor punchy kicks. Als je ergens tussen deze kick en de openingspreset van kick2 gaat zitten is het perfect denk ik. Erg toffe track verder!

Ok, 3-strikes-you're-out! :P, nou moet ik er mee aan de slag haha! Thnx voor het compliment en de nuttige tip, ik ga het uitproberen.
 
Ok, hier de aangepaste versie, eerst maar ff op private gezet voordat ik die andere overschrijf. Deze kick is een stuk rauwer en punchier, hopelijk niet overdone in mijn enthousiasme :D. Nog wat andere mini-tweaks gedaan aan het ritme van de kick en wat achtergrond nootjes die niet lekker zaten.

https://soundcloud.com/the-fifth-bot/chasing-bunnies-at-night-v2/s-YttFF

edit hmm, ik probeerde de url te embedden met , maar dan krijg ik de melding in de embed player dat de url niet valid is, kan je uberhaupt een private url embedden?
 
Laatst gewijzigd:
Alhoewel ik weinig moeite had met de oude kick, vind ik deze nieuwe kick zeker wel bijdragen aan een hoger house gehalte van deze track: het is nu duidelijker een house nummer geworden.
 
Bij 3:04 gooi je er een hihat ritme in en ik dacht ja lekkerrrrrrr en net zo snel als ie kwam was ie weer weg???
:(
Vette beat, vette track.
 
Heb de track net zelf nog een keer geluisterd, maar ik denk dat dit um toch niet is met deze kick. Is nu wat mij betreft wel iets te. Het stuk vanaf 1:30 klopt nu ook niet echt meer (waar die vocal in zit). Maar op zich ben ik het wel eens dat de kick beter kan dan in de eerste versie. Nou misschien van het weekend nog maar eens proberen.

@just a dude: in principe waren die (en nog wat andere percusive elementen) slechts bedoeld als wat micro-variaties, maar ik snap wel wat je bedoelt. Het volume zoals die nu is, is dan net weer te luid, dan verwacht je dat er meer komt. Dus misschien wat zachter zz of idd doorpakken en wat langer erin houden. Ook dat zal ik nog eens in overweging nemen. Thnx voor je feedback.
 
Back
Top