Jaimie Fanatic vs Mulder Man - All Star Clash

Ik persoonlijk mis iets catchy's. Het is zo zielloos. Er is geen pakkende melodie.. Niks waarvoor je hem nog eens wil draaien.. er is geen 'hook'...

Is natuurlijk een kwestie van smaak natuurlijk, dat snap ik ook wel....

Wat heeft dit nummer eigenlijk met Jan Mulder te maken?
 

Attachments

  • jan_mulder_114x114.jpg
    jan_mulder_114x114.jpg
    5,9 KB · Bekeken: 43
het funkt wel .. of eerder er zit een lekkere groove in met die clapjes
als ie druk wordt rond 4:00 vink hem wat minder met die acid achtige lijn ..

luister eens naar Ron hardy mixen op deephousepage.com
dat hoor ik vooral in het begin er in terug ... chicago stijl !

ik zou wel de groove langer maken vooral de laatste halve minuut laat horen dat het maar 1 maat is
maak eens iets van 2 maten waarbij er iets meer variatie in de groove sit

hook mis ik ook voor de rest
b2 nummertje
 
ik zal er nog eens nauwkeurig naar kijken..
mulder man = rolf mulder .. een laidback luke fan die toevallig ook net begint met produceren..
hij kwam met samples en cds aan zetten en samen hebben we dit in elkaar gezet..

ik ben het er mee eens dat het niet echt een liedje is, geen melodie of een groove dat je kan laten lopen
het is meer een (naar mijn mening) toffe beat track, goed voor een apparte wending in je dj mix..

wellicht voor de A kant leuk om een liedje ervan te maken..
 
toch niet *alweer* een "DJ-tool" he? ;)
 
synths...

synths...

De synths zijn zeker softsynths met de nadruk op soft...veels te dun...niet in balans met je persussie...
Voor oldschool gebruik je oldschool geluiden...dit is meer nintendo soirry maar je percussie is leuk maar de synths trekken het nummer niet...
 
Origineel geplaatst door MadR
het funkt wel .. of eerder er zit een lekkere groove in met die clapjes


groove met klapjes is niet mijn omschrijving van Funk IMO
 
nope, dit voldoet niet aan de "jaimie" standaard vinnik
 
Ik vind het zekers wel cool. Klinkt inderdaad alleen een beetje dun of zo, maar ik zit over een paar shit boxen te luisteren hier. Ik zelf zou wat meer reverb gebruiken over sommige synthleads.



:dj:
 
Origineel geplaatst door Arv
groove met klapjes is niet mijn omschrijving van Funk IMO

jullie moeten me wel hebben he ...
ik zeg dat het eerder grooved dan funkt .. maar bedoel dat wel iets funky's in zit

luister maar naar de break bij 0:25 als dat niet funkt ?
sorry valt bij mij onder de categorie funky breaks

maar geef jij de definitie maar van funk ... ben benieuwd
 
vind de beat in het begin wel aardig, maar die synth geluidjes........oef, driewerf oef....en da's niet positief bedoelde oef....
 
Rolf Mulder is een klasgenoot van mij, wat is het wereldje toch heeeel klein he:)
Heeft zich hier ook aangemeld, maar moet nog zijn eerste post gaan doen geloof ik.
 
Origineel geplaatst door MadR
jullie moeten me wel hebben he ...

:D
zand daarover!


Maar goed, ik heb het nummer nog maar een keer opgezet.. Die synth geluiden klinken echt super suf. Spijt me maar ik vind het nog steeds nix.

Arv
 
mmm gek,

ik had er eigenlijk toch meer van verwacht.. meer positieve reacties..
of is het zo dat wanneer mer iets hoort wat ze leuk vinden, dat ze dan gelijk hele hoge verwachtingen krijgen en wanneer het dat afwijkt van wat ze verwachten, de telleurstelling dan groot is.. dat heb ik namelijk vaak met het kopen van platen.. dan denk ik.. wow nu komt dit en dat.. en dan komt dat niet en dan vind ik de plaat al ruk..

er zit toch genoeg variatie in de track, de beats zijn zeker niet plat of recht maar rocken in mijn oren echt wild..
het is ook niet een track waar een dikke lead in zit ofzo.. vind dat toch wel appart dat men altijd een complete compositie wil horen.. terwijl wanneer we in de club staan we zoveel platen voorbij horen komen waar nog niet eens een synthje inzit ofzo.. maar het rockt wel..

ik kan me voorstellen dat men dit niet mooi vindt, ik ga er dan ook zeker nog eens naar kijken..
maar ik merk wel dat men bij de beoordeling van een track uit het oog verliest wat de plaat doet in een club ofzo..
niet om te klagen ofzo, maar meer om te constateren dat we als we een track luisteren we er echt naar luisteren als een liedje.. maar dat we het niet in de gaten hebben dat we staan te jumpen op een paar maten van een beat track wanneer een dj die rockt in de club.. eigenlijk zouden we eens van die kraker tracks die een dj in de club draait, hier moeten mp3-en en dan beoordelen.. volgens mij krijgen we dan vaak te horen dat de track heel saai is, suffe synths enzo.. beoordeling in de club en thuis is dan toch anders.. wat weer herleidt wordt tot het punt van WAT wordt er nu wel of niet gereleased.. verneuken we zo de markt doordat we alleen maar dingen releasen die echt als een liedje mooi klinken wat weer leidt tot commercie.. want de underground 5 minuten 1 beatloop platen die zoveel djs draaien die wil niemand releasen.. maar zijn wel zo nodig voor veel djs..
 
Daar kan ik je eigenlijk wel gelijk in geven Jamez. De indruk van een plaat is vaak in een club/party is wel anders dan als je hem thuis op de bank aanzet. Maar ik ben ook van mening dat als ik een track hier al leuk vind het er in de club alleen maar beter op wordt. Ik heb heel vaak platen gekocht naar aanleiding van een avondje clubben, en thuis vielen me die platen echt helemaal niet tegen ofzo!

peace
Arv
 
Origineel geplaatst door Arv
Daar kan ik je eigenlijk wel gelijk in geven Jamez. De indruk van een plaat is vaak in een club/party is wel anders dan als je hem thuis op de bank aanzet. Maar ik ben ook van mening dat als ik een track hier al leuk vind het er in de club alleen maar beter op wordt. Ik heb heel vaak platen gekocht naar aanleiding van een avondje clubben, en thuis vielen me die platen echt helemaal niet tegen ofzo!

peace
Arv

ik geef je gelijk dat als je track thuis dope klinkt hij het alleen nog maar beter kan doen in een club :)
maar ik heb hier thuis een stapel platen die zo saai zijn en kaal maar als ik ze draai, geheid dat de handjes de lucht in gaan..
 
dan kan je je vervolgens wel afvragen waarom je die tracks dan hier plaatst... probeer ze dan in een club zou ik zeggen.
 
Origineel geplaatst door cyan_circle
dan kan je je vervolgens wel afvragen waarom je die tracks dan hier plaatst... probeer ze dan in een club zou ik zeggen.

als ie hier goed word bevonden rockt ie in de club alleen maar harder ;)
 
Back
Top