BEHRINGER Sequential Circuits Pro-One Synthesizer Clone!

Attachments

  • 28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 346
Heeft moog een synth die uit elkaar valt?

Doet me ineens denken aan de Little Phatty die ik had. Na verloop van tijd kwam ik er achter als ik de synth aansloot op een mixer of iets dergelijks dat verbonden was met een ander stopcontact dan de Phatty, alle lampjes gingen dansen en hij niet meer te bedienen was. Toen bleek dat meer mensen dit probleem hadden. Moog wilde het repareren voor geld, maar het bleek na doorvragen een ontwerpfout, en heb via Moog bog wat foto’s gekregen over het solderen van extra draadjes binnenin de phatty. De hele afhandeling was erg knullig en gericht op het verborgen houden van problemen!

Terug naar de Pro-one clone: hij lijkt een wat betere fysieke maat te hebben dan de Model D clone en ik vind hem er te gek uitzien! :)
 
er zijn geruchten opgekomen dat behringer het project pro-one geannuleerd heeft, er is sprake van wat legale akkefietjes tussen B en sequential. reden: de nieuwe sequential synth die in de maak is (eventueel een rerelease ter ere van hun 40 jarige bestaan of een andere mono synth?)
is nog maar de vraag hoe geloofwaardig de geruchten zijn, er is nog geen officiële verklaring afgelegd.
 
Uli heeft wat plaatjes ge-upload op Gearslutz. Extra patchpoints erop ivm eerdere versies. 299 dollar in de US.

Ziet er goed uit. Nou maar hopen dattie goed gaat klinken. Persoonlijk werd ik niet echt warm van de laatste Odyssey- kloon demo....
773793d1539767696-behringer-pro-1-a-pro-1a.jpg
773794d1539767696-behringer-pro-1-a-pro-1b.jpg
 
Nog meer nieuws vandaag (het is al te zien op de foto's hierboven):
De naam wordt veranderd van 'Pro One' in 'Pro 1'.
Nog niet bekend gemaakt waarom.
Ook maakt het ontwikkelings-team bekend dat de voorbereidingsfase
geheel afgerond is en nu daadwerkelijk met de produktie begonnen wordt.
Hier de Duitse nieuwsbron: https://www.amazona.de/top-news-behringer-pro-1-analog-synthesizer/
 
Ben wel benieuwd geraakt, heb de Neutron hier staan en grijp er telkens naar (erg onderschat) 'n dikke synth voor de prijs van een leuke FX. Pro-1 gaat voor hetzelfde bedrag ook hier een slaapplekje krijgen. Altijd een warm bed, wat een luxe...
 
als deze ook 300€ gaat kosten kan je er 5 halen en polychainen, dan heb je zo een prophet5 voor 1500€ :mega:
 
Van mij mogen ze die RSF Kobol wel namaken. Hoop ook op een EMU SP1200 daar hadden ze het eerst ook over. Die Pro One ziet er leuk uit. Alleen het merk ben ik niet zan fan van. Vroeger waren ze berucht om slechte kwaliteit. [h=2][/h]
 
Onmogelijk zelf te bouwen voor 300euro!

Als die stuk is gooi je hem weg en koop je een andere.
 
Van mij mogen ze die RSF Kobol wel namaken. Hoop ook op een EMU SP1200 daar hadden ze het eerst ook over. Die Pro One ziet er leuk uit. Alleen het merk ben ik niet zan fan van. Vroeger waren ze berucht om slechte kwaliteit. [h=2][/h]

Ja, de kobol zou wel top wezen als ie die kloont maar ik heb er nog nergens iets van gelezen.
 
Ja, de kobol zou wel top wezen als ie die kloont maar ik heb er nog nergens iets van gelezen.

Mos-lab werkt op een project voor Behringer,stond op zijn facebook..

Ik denk dan aan een Polykobol eerder dan een monofone Kobol.
 
Alleen het merk ben ik niet zan fan van. Vroeger waren ze berucht om slechte kwaliteit. [h=2][/h]

Ik heb ooit een heel goedkope interface gekocht voor minder dan 25 euro omdat ik op een mobiele setting ff iets nodig had en ja, dat was een stukje blik al deed het wat het moest doen maar voor die prijs kan je ook niets verwachten.
Ik heb oa de DM en de neutron en ik kan niet anders zeggen dat de kwaliteit niet beter of slechter is dan andere merken zoals bijv Roland maar hoe het op de lange duur zich houdt is nog afwachten natuurlijk.
 
Zou deze geheugen hebben om patches op te slaan? Destijds was dat de reden voor veel professionals om over te stappen naar de Sequential Prophet.

[edit] Zo te zien aan het plaatje hier niet.
 
Laatst gewijzigd:
Nooit gedacht dat ik een pro one wil. Maar daar lijkt het inmiddels wel op.
Er komt nog meer moois aan en ik kan niet alles hebben, maar deze staat hoog op t lijstje. De 909 clone ook.
 
Kan die Uli niet een vrijstaande woning met studioruimte in Utrecht goedkoop voor mij klonen? Het begint hier nu toch wel een beetje krap te worden met al z'n spullen.
 
Back
Top