Behringer Teases Moog Modular 921 VCO Clone

Behringer-921.001-1024x576.jpeg

https://www.synthanatomy.com/2020/0...6YCJ7juQHQ_dNdvfdm6MsZwrs9XAJi7zDJOJj9mjpJ29o
 
Vet! Daar wil ik er wel drie van. Zal dat dezelds OSC als ook in de model d zit zijn ?
 
Ik dacht het niet. Volgens een muziekmaat van me zit hij wel in de Grandmother en in de Matriarch. Op 8 februari ga ik het origineel voor de tweede keer aan de tand voelen. Helaas niet mijn eigendom.
 
Ik dacht het niet. Volgens een muziekmaat van me zit hij wel in de Grandmother en in de Matriarch. Op 8 februari ga ik het origineel voor de tweede keer aan de tand voelen. Helaas niet mijn eigendom.

Denk dat je maat het verkeerd begrepen heeft. Dit zijn system 35/55 vco’s. Echt andere koek.
 
goeie oscs zijn er al zat natuurlijk en t liefst heb je attenuvertors op die inputs wat mij betreft. als ze nou al die shit gaan maken en t klinkt goed is t nog wel nice om een dikke 3 osc modular synth in een KB37 te maken voor weinag, maar ik trek behringer gewoon niet zo. Uli is een smerige pijpzak.
matriarch oscs zijn gebaseerd op minimoog, heel lekker maar vooral vind ik de cp3 mixer echt heel erg fijn, man, als je die een beetje vol laat lopen.. matriarch is echt n klassebak.
 
Grandmother en in de Matriarch

Oooh ok cool, dat zijn ook erg lekker klinkende oscillators.
Stel je voor 100 euro per OSC :)


matriarch oscs zijn gebaseerd op minimoog, heel lekker maar vooral vind ik de cp3 mixer echt heel erg fijn, man, als je die een beetje vol laat lopen.. matriarch is echt n klassebak.

Ja das een goed punt. de mixer ( wellicht een jfet die je kan oversturen ?)

Nou ja of Uli een zak is of niet veranderd voor mij vrij weinig alhoewel het een beetje op hostile takeover begint te lijken.

Dus eerlijk zou je dan deze 3 OSC's vor 220 euro totaal nog laten liggen? ( bewijze van ? )
 
ik heb de 5U modules gehad (van SynthWerk) de 921 gecombineerd met de CP3 mixer is geweldig, als behringer dit nou in 5U zou maken. eurorack vind ik wat te fijntjes (om het mild uit te drukken)
 
Denk dat je maat het verkeerd begrepen heeft. Dit zijn system 35/55 vco’s. Echt andere koek.

Wat zijn de technische verschillen dan tussen de 921 en de andere vco's van Moog? Ik kan me een uitspraak van Dr. Bob herinneren dat hij de lfo-stand in vco 2 en 3 van de Minimoog zo had uitgevoerd omdat de vco's uit de modulaire Moogs kwamen. De Moog 55 vco's hebben in ieder geval een enorm bereik.
 
Wat zijn de technische verschillen dan tussen de 921 en de andere vco's van Moog? Ik kan me een uitspraak van Dr. Bob herinneren dat hij de lfo-stand in vco 2 en 3 van de Minimoog zo had uitgevoerd omdat de vco's uit de modulaire Moogs kwamen. De Moog 55 vco's hebben in ieder geval een enorm bereik.

Ik heb ooit een mini naast een originele system 55 gehoord en alleen de vco was al een wereld van verschil. Maar ik ben geen moog expert. Begreep iig dat de 55 vco’s qua freq een stuk hoger gaan maar hoe en wrm ben ik niet bekend mee.
 
de 921's waren de opvolgers van de 901's ( van de oudere modulairtypes c3 etc).
de 921 zijn stabieler qua stemming,ietsje strakker in geluid en met sync, de 901's doen me meer aan de oudere tangerine dream sound denken. romiger

ja, hij kopieert werkelijk alles m.n. van moog
 
Nou ja of Uli een zak is of niet veranderd voor mij vrij weinig alhoewel het een beetje op hostile takeover begint te lijken.

Dus eerlijk zou je dan deze 3 OSC's vor 220 euro totaal nog laten liggen? ( bewijze van ? )

Tja, iedereen de markt uitprijzen is leuk, maar blijf je dan voor eeuwig oude meuk kopiëren? Want er komt ook niks nieuws meer bij. Behalve van die halfgare bakken als de Neutron dan. Daar word je ook vrolijk van....
 
Tja, iedereen de markt uitprijzen is leuk, maar blijf je dan voor eeuwig oude meuk kopiëren? Want er komt ook niks nieuws meer bij. Behalve van die halfgare bakken als de Neutron dan. Daar word je ook vrolijk van....
Dat zij snel de wet vd remmende voorsprong mogen ervaren.. maar nog even niet, eerst nog de Poly D kopen? :D (of, de remmende voorsprong is precies wat Moog / Roland overkomt?)
 
Gaat die rat nu alles kopieren wat Moog ooit heeft uitgebracht. :bekdicht:



Elk bedrijf kijkt naar concurrentie, en clonen mag na zoveel jaar.

Tis ronduit dom dat ze hun eigen mooie spul niet gewoon leverbaar hielden. En dan maar hopen dat we met discussies op fora toch maar digitaal mooi gaan vinden ;)
 
Ik begrijp dat er mensen zijn die hier blij van worden maar ik heb er mijn broek van vol.
hij is geen snaar veranderd.
 
Ik begrijp dat er mensen zijn die hier blij van worden maar ik heb er mijn broek van vol.
hij is geen snaar veranderd.

En al die andere brands zijn wel veranderd? Ben je niet klaar met het uitmelken door vele andere?

Liever een clone van een ouwe bak die ik echt tof vind dan de zoveelste remake van een product dat amper iets op het origineel lijkt maar enkel de naam draagt om de prijs op te voeren.
 
Ik doel op het feit dat Behringer al heel hun bestaan kopieert van andere. Welke andere merken bedoel je dan, niets overtreft Behringer qua kopiër gedrag.
IK heb niets met heruitgaven van oude bakken, uitzondering daar gelaten.

remake vs clone, zoals? Alsof die clones van Behringer allemaal spot on zijn qua sound.
nee toch?
 
Back
Top