BEHRINGER Sequential Circuits Pro-One Synthesizer Clone!

Attachments

  • 28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    28577382_10156256382463914_4112341928916729101_n-768x576.jpg
    65,2 KB · Bekeken: 348
Toch nog een stuk groter dan die Boutiques zo te zien. Ik vind het er wel leuk uit zien.

t ziet er zeker leuk uit, maar ik word niet vrolijk van minijacks enzo. En boutiques, sorry dat neem ik niet eens serieus. Iemand anders mag het fantastisch vinden, maar ik hou van wat meer grip en dikke jacks.
 
Als Dave Smith nu zelf eens met een Pro One reissue uitkomt dan koop ik liever die.
 
Ik ben blij dat Dave Smith 'm niet zelf uitbrengt:
De hoofdprijs vragen (net als Moog) voor een Prophet '08PE die na een half jaar uit elkaar valt en sjoemelende dealers een handje boven het hoofd houden.
Hij houdt z'n troep maar.
Tijd voor nieuwe spelers op het analoge veld !
 
Niet wanneer he straks een Behringer eurorack case kunt kopen, en je de Pro One, Model D, Neutron en wie weet wat nog in kwijt kunt en lekker kunt gaan patchen ;)

Voor life,op die mannier is het wel handig,verschillende modellen in een flight.

Verder zie ik het nut niet hele synths met beperkte patchbaarheid in een eurorack modular erbij in te gaan stoppen,totaal zinloos en onhandig.
 
Ik had ook liever dat ze een groter formaat hadden gekozen, maar desondanks ben ik hier wel heel enthusiast om. De Pro One vind ik de perfecte synth om te clonen, het was een budget synth en dat merk je aan de bouwkwaliteit. Kijk, de minimoog clone is leuk maar je mist toch die kwaliteit in materialen van het origineel. Bij de Pro One mis je niks eigenlijk, plastic behuizing die overal doorbuigt waar je duwt, plastic knoppen, slecht keyboard. Aan alles merk je dat het een budget synth is, alleen het geluid is geweldig. Als ze dat weten te kopieren, dat zou het origineel voor mij compleet overbodig maken.
 
Toch nog een stuk groter dan die Boutiques zo te zien. Ik vind het er wel leuk uit zien.

Ja ben ik wel met je eens.
Het formaat wat Behringer nu aanhoudt is een mooie balans tussen maatvoering en toch groot genoeg om lekker aan de knoppen te draaien.
Houden zo wat mij betreft.
 
t ziet er zeker leuk uit, maar ik word niet vrolijk van minijacks enzo. En boutiques, sorry dat neem ik niet eens serieus. Iemand anders mag het fantastisch vinden, maar ik hou van wat meer grip en dikke jacks.

Als het ding hetzelfde in elkaar zit als de model d heeft ie netjes dikke jacks op de achterkant en zijn de minijacks op het voorpaneel extra patchpoints voor eurorack patch-plezier.
 
Heeft moog een synth die uit elkaar valt?
Het zinnetje 'Net als Moog' staat achter 'De hoofdprijs vragen'.
Je betaald eigenlijk meer voor de merknaam dan voor het materiaal of de functies.
Neem bijvoorbeeld de Sub Phatty: Die kost ruim het dubbele van de BS2 maar heeft desondanks heel wat minder functies en mogelijkheden te bieden.
 
Vind het er ook wel interessant uitzien. Maar laat ze eerst maar eens de productie op peil hebben van de Model D en andere synth die ze hebben geteased. Volgens mij heb ik ook een OBXA voorbij zien komen? Of is dat ding ineens van de baan ivm te weinig animo?

Het zal wel de nieuwe manier van klanten vissen zijn. Ideeen rondstrooien en kijken waaromheen de meeste buzz ontstaat. Een Synthi of 2600 onder de 1000 zou ik trouwens ook wel voor gaan.

Ahwell, bring it on!
 
De OBXA is meer een lange termijn (nuja, het blijft de Behringerraket) project, net zoals hun vocoder dat was/is. Een monosynth zonder geheugens is voor hen veel makkelijker omdat die veel vlotter in hun economische vijver past.
 
All I'm saying is, ze hebben nu hoeveel synths geteased?

Model D
SH101 (vage foto)
OBXA
Roland Vocoder
Neutron
Nu de Pro One
(Ben ik iets vergeten?)

Benieuwd wanneer deze allemaal vol in de winkels liggen. Gewoon beschikbaar, zoals met de Deepmind. Aan de andere kant, ze hebben inmiddels Behringer city gebouwd en misschien moet dat nog op stoom komen allemaal en weten we niet wat we straks mee gaan maken. Model D's gratis in een zak chips ofzo :)
 
Dank. Ik ben na die draad over dat Behringer synth lek niet meer op Gearslutz geweest geloof ik. Die strategie lijkt me in ieder geval aannemelijk. Moet ook bekennen dat toen ik Pro One hoorde mijn eerste reactie enthousiasme was. Doet'ie toch leuk die Uli smeerpijp.

Goed, ben benieuwd wat er gebeurd. Mooie tijden leven we toch in. Hopelijk krijgen die Chinezen een aardige CAO voor onze gearlust ;)
 
Back
Top