MiniBrute 2S (Synth+ Sequencer)

Arturia has a new synthesiser, the MiniBrute 2S.

The new product shares much in common with the MiniBrute 2, which was announced yesterday. Instead of a keybed, the 2S has performance pads and a sequencer with real-time recording and space for 64 chainable patterns. The sequencer has various sequence types, namely LFO, envelope, gate, control voltage and pitch, and each sequence can have its own individual length.

Aldus Resident Advisor


minibrute-2s-intext1.jpg
 
Ik vraag me af of Yves Usson ook bij de ontwikkeling van deze nieuwe apparaten was betrokken. Heeft iemand daar iets over gehoord?
 
Mbt het geluid van de Minibrute (de oude versie) is deze video wel aardig.
Ik vind hem tof klinken.
Tof? Super tof! :)
Wie zei er ook alweer dan ie de sound van de MiniBrute k*t vond?...
een 132-track project - briljant gecomponeerd - met de MiniBrute als enigste instrument!
132 audio tracks en sub-mixed down naar 18 voor final mix.

Ik heb me nog niet in de 2S verdiept, maar misschien dat ik mijn MiniBrute voor een MB 2S ga omruilen. :)

 
Dat geluidje in dat eerste filmpje is toch om te janken? Echt elke synth kan zulke lame geluiden produceren. Wie verzint die films toch bij arturia? Verder leuk ding!

Nou ik wilde dat net gaan typen. Bij al die bakkies die tegenwoordig uitkomen denk ik, ok totaal geen meerwaarde als je een paar oude bakkies hebt. Ja ok, de sequencers, het formaat of het all in one gehalte als je wat live wilt doen. Maar voor de meeste studio muzikanten die alles met een computer sequencer doen is dat ook al minder interessant.

En die demo, met dat drumstel, pffff asjeblieft.

Edit, ik luisterde snel even die filmpie van die zimmer cover. Ja bij dat soort demo's denk ik dan, ja met zoveel effect, laat je alles dik klinken. Dan kan de basis een scheet zijn.
 
Hoeveel van jullie denken erover om hun MiniBrute 1 de deur uit te doen en de nieuwe te kopen?

Van mij gaat niet de deur uit want die heeft al een mini diy patchbay van dag 1. Die 2e osc is wel een aanvulling als je het mij vraagt. Ben ook benieuwd of die ADSR beter afgesteld zijn. Een schuif waarvan maar 30% effect heeft is wel vreemd,zoals die MB1's.
 
Wie zei er ook alweer dan ie de sound van de MiniBrute k*t vond?...

Ja nou zoek je precies een van de filmpjes uit waarin iemand laat horen dat je ook relaxte tonen kan laten horen met dat ding, veel vaker hoor je ze schreeuwen.
Ik heb de microbrute gehad en vond het onderin toch maar weinig ballen dus ik heb 'm verkocht .
Maar anderen kicken juist op deze sound dus zeker met de 2s of als je al een beat step hebt dan met een brute 2 met z'n patchbay en je hebt een zee aan mogelijkheden voor een leuke prijs.
Ik vind dit deze nieuwe modellen wel zeker een hele goede doorontwikkeling.
 
Over de sound en wat ik ervan vind heb ik inmiddels het nodige gezegd, maar de vele extra’s die deze MB biedt, vooral de sequencer in combinatie met de modulaire mogelijkheden maken hem toch interessant voor mij.

Mijn vrouw vindt hem vooral om het semi modulaire aspect interessant.
Door haar drukke werkzamheden komt ze vaak niet aan ons modulaire systeem toe en komt ze er niet echt lekker in.
Dit instrument houdt het allemaal wat overzichtelijker en kan ze naar haar idee toch aan de slag en langzaam richting meer complexere patches gaan werken.

Ik ben mij al een tijdje aan het orienteren op een sequencer voor in mijn systeem en de MB biedt eigenlijk alles wat ik wensen kan voor een vergelijkbare prijs als de eurorack sequencers die zich in mijn belangstelling mogen verheugen. De synth zelf zie ik als een verzameling bonus modules in een handzame verpakking.
 
Ik vind het spul van GRP erg mooi, maar dan zlitten we wel in een heel andere prijscategorie.
 
Ik vind die 2S toch wel een gave bak hoor! Heb tot nu toe niet veel interesse gehad in Arturia produkten, maar hier kan je toch erg leuke dingen mee doen voor een relatief bescheiden bedrag.

Die combi analoog/patchpoints/sequencer is echt te gek. Ik zou dan wel wat verloopjes (naar 6,3 mm jack) erbij willen hebben om te kunnen combineren met mijn andere spullen, maar het is echt een verleidelijk ding.

Het is dat ik in principe niets meer wil kopen....:D
 
Het wachten is nog op de MB2s, maar de RackBrute 6U heb ik inmiddels binnen.
Qua Eurorack kan ik weer even vooruit.
 
Ik vind hem in de review van Nick Batt ook lekkerder klinken dan de originele MiniBrute.
Hij wordt in alle opzichten interessanter voor mij.

Nu nog wachten tot hij binnenkkmt.
 
Ik vind hem in de review van Nick Batt ook lekkerder klinken dan de originele MiniBrute. .

In die video klinkt hij best lekker inderdaad. In alle andere video's vond ik eerlijk gezegd de MiniBrute 1 beter klinken in basis. De 2 heeft natuurlijk wel meer mogelijkheden maar het heeft mij nog niet kunnen overtuigen om mijn MiniBrute 1 de deur uit te doen. Het zit toch een beetje in het zelfde vaarwater en er is veel te veel anders leuks wat uitkomt op synth gebied.
 
Ik heb me nog niet in de 2S verdiept, maar misschien dat ik mijn MiniBrute voor een MB 2S ga omruilen. :)
En dat heb ik inmiddels gedaan, en als het goed is heb ik hier volgende week een 2S staan. :)
 
Back
Top