Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 180
Last edited by a moderator:
Dat zijn nog best hoge prijzen. Voor dat geld koop ik dan liever de Waldorf STVC denk ik.

Kan Uli trouwens geen analoge TB-303 clone maken? liefst met wat 'moderne' dingen zoals midi en een scherm met tempo etc. Veel mensen zijn al lang op zoek naar een echt goed apparaat wat dezelfde feel en sound heeft als de originele. Ondanks dat er al veel clonen zijn die het net niet zijn. Ik denk dat daar wel markt voor is....
 
Laatst gewijzigd:
N.a.v. voorgaande demo video de Behringer VC340 (een Roland VP330 kloon)

Hier een mooie demo van de Roland VP330 Vocoder Plus.
Dat klinkt toch echt wel goed....



En...in een mooie track (helaas met droevige audio kwaliteit in de wat luidere stukken, clipper de clip, distortion)

Imogen Heap - Hide And Seek
Met een hoofdrol voor de Roland VP-330 Vocoder Plus

 
Laatst gewijzigd:
Dat zijn nog best hoge prijzen. Voor dat geld koop ik dan liever de Waldorf STVC denk ik.

Kan Uli trouwens geen analoge TB-303 clone maken? liefst met wat 'moderne' dingen zoals midi en een scherm met tempo etc. Veel mensen zijn al lang op zoek naar een echt goed apparaat wat dezelfde feel en sound heeft als de originele. Ondanks dat er al veel clonen zijn die het net niet zijn. Ik denk dat daar wel markt voor is....

Meen je dit echt werkelijk. Ik denk persoonlijk dat dit een flauwe grap is . Ik durf wel op een potje augurken te wedden dat jij met cloons van de afgelopen decenia toch zeker wel drie zijn die zo goed klinken dat je het verschil niet hoort. Waar heb je de afgelopen 15 gezeten . Op een eiland.
 
Ja die Avalon ken ik. Lijkt me tof, maar die is dan weer te uitgebreid om een echte clone te zijn. Ik vind hem ook te duur en die extra dingen hoeven van mij niet bij een 303 clone. Sorry voor de off topic. Ik denk toch dat er ondanks alle andere clonen nog steeds markt is voor een echt goede en betaalbare analoge 303 clone. Ik ben vast niet de enige.
 
Holy sjeet, Ulli B. himself post net dit:

"P.S. Even though we haven't collected orders for 1,000 units yet, I have decided to produce the VC340 regardless and at a MAP of US$ 799.99. Hopefully we won’t lose too much money!"
 
Ik had al interesse in de VC340, maar die is door dit filmpje nog groter geworden. En de prijs lijkt ook erg mee te gaan vallen. :)

Opvallend dat nog niemand op dit filmpje gereageerd heeft.

De Waldorf STVC heb ik nog wel in gedachte, maar op min of meer een Streichfett met toetsen en vocoder zit ik denk ik niet te wachten.
 
Ik denk dat die een soort reklame stunt is en dat je niet de VP330 hoort in dit filmpje. Op zn facebook pagina heb ik dat ook aangegeven icm een uitleg waarom ik dat denk.

https://www.facebook.com/groups/772...8726174647766&notif_t=group_comment&ref=notif

Hij heeft er zelf een staan dus zie geen reden om iedereen om de tuin te leiden. Verder hoor ik wel degelijk een verschil (zij het miniem, met het volume vrij hoog) in de vergelijking.

Je geeft zelf aan (in je post op facebook) dat je er zelf een hebt gehad en redelijk recent verkocht Je baseert je oordeel derhalve op wat je _denkt_ te horen/herinneren. Het is vrij algemeen bekend dat het menselijk geheugen niet een van de meest betrouwbare bronnen is (en vrij makkelijk manipuleerbaar).
Verder hoor je deze demo via Youtube waarbij de kwaliteit van de audio al minder is dan dat van het origineel.

Deze meneer zelf heeft een uitgebreide collectie van vintage instrumenten en ik vermoed dan ook dat hij zelf ook wel benieuwd zal zijn naar de kwaliteit van de clones (Behringer en Roland), dus waarom de boel bedonderen?

Er zal altijd een verschil zijn tussen deze instrumenten (Ik denk ook dat er zelfs tussen originele VP330's onderling al verschil zal zijn). Maar zeg nou eerlijk: als je dit in een track gebruikt, zou iemand dan het verschil horen tussen de clone en het origineel?

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
De boel (proberen te) bedonderen met een truc zou uiteindelijk heel slecht voor Behringer uitpakken als dit bekend wordt. En vroeg of laat komt dit bijna altijd een keer uit. Ik geloof daarom ook niet dat MrFirechild dit gedaan heeft. Bovendien heeft hij een VP-330 in zijn studio staan.

En inderdaad is er altijd wel iets van verschil tussen vintage (synth) instrumenten te horen. Ik hoor in het filmpje ook een verschil tussen de VC340 en de VP-330, maar dat verschil is wat mij betreft miniem. Ik kan mij niet voorstellen dat iemand dat in een track kan horen. En een VC340 vergelijken met de geluiden van een VP-330 die je nog in je geheugen zou hebben lijkt mij helemaal onmogelijk. Misschien heb je met de VC340 wel voor 95% de sound van een VP-330. Goed genoeg lijkt mij...
Je hebt met de VC340 alleen 1-octaaf minder ter beschikking t.o.v. de VP-330 wat het toetsenbord betreffende.
 
gristus, iemand heeft te lang in de koffiesjop gezeten
 
Ter vergelijking:

Er staat nu een VP-330 op Ebay (Australië) voor +/- € 2500,-. Daar komt dan nog € 120,- verzendkosten bij.

Natuurlijk wil de staat ook nog wel een en ander vangen: reken op +25% (BTW en handling), dan ben je ruim € 3250,- kwijt voor het origineel.

Een Roland VP-03 doet nu bij Bax EUR 309,- en de verwachte prijs van Uli is +/- € 1000,-.

Ik heb al begrepen dat de VC-340 volledig-polyfoon is.

Een van de kleine nadelen van de VP-03 is, omdat deze digitale modeling toepast in plaats van een divide-down circuit, dat er een soort phase-lock plaats vindt (vanaf 4:30).

.

Ik heb wel gezocht, maar kon zo gauw niet vinden of de Behringer een divider circuit toepast, maar gezien de polyfonie denk ik van wel...

JurgeN
 
Laatst gewijzigd:
Back
Top