Behringer - VC340

Zojuist gepost op Behringer Facebook, hun nieuwste clone:

The Vocoder and string ensemble VC340.

attachment.php
 

Attachments

  • Behringer-VC340.jpg
    Behringer-VC340.jpg
    47,9 KB · Bekeken: 180
Last edited by a moderator:
Dit is idd wel een heel erg foute demo. Qua klank klinkt ie best ok maar zoals ik het nu hoor is geen VP330.

leg eens uit? welke verschillen hoor je tov jouw VP330? :D
 
Wat een shit demo weer seg,alles wat die kerel doet klinkt ook steeds hyper polished postgeprutst production.

Kunnen ze dat niet aan die retrosound kerel geven of dergelijke.
 
Dit is zo over de top dat het bijna weer goed wordt. Deze gast heeft natuurlijk ook met het songfestival meegedaan, dus dat klopt wel :)
 
Ben van die demo's vooralsnog niet onder de indruk. Doe daar mijn Streichfett zeker niet voor weg. Vocoder is af en toe grappig, maar niet meer dan dat.
 
Vocoder is ook leuk om bv drums doorheen te jagen
Vind het wel oke van uli , hoop dat iedereen flink koopt dan blijft hij toys ontwikkelen / clonen
 
En dan nu het origineel... pak je emmertje erbij.. :D (de maker laat zich idd wel voor alles lenen...)




Oh.. en natuurlijk zitten er naast de vocoder mooie strings in.. ben eigenlijk meer in geïnteresseerd hoe die klinken in de Behringer.. de vocoder is verder wel leuk maar ben je ook snel klaar mee.
Drums zijn idd leuk om er doorheen te jagen..
Een bevriend forumlid (die er 1 heeft) vertelde me ooit dat er op "In the air tonight" (Phil Collins) ook 1 is gebruikt.. op bepaalde accenten in de tekst... dat vond ik altijd wel gaaf klinken.. :)

 
Laatst gewijzigd:
Dudes, gaat er niet om of je de track leuk vind maar om de sounds die erin zitten. Het meerendeel wat hier post kan nog niet eens 1 track in elkaar flansen. :P
 
Dudes, gaat er niet om of je de track leuk vind maar om de sounds die erin zitten. Het meerendeel wat hier post kan nog niet eens 1 track in elkaar flansen. :P

Overgeproduceerde tracks maken is wel een beetje een keuze. Maar hij zal er vast goed voor beloond worden.. :)
 
Dudes, gaat er niet om of je de track leuk vind maar om de sounds die erin zitten. Het meerendeel wat hier post kan nog niet eens 1 track in elkaar flansen. :P

Ik mag toch hopen van wel! Wat moet je anders met al die synths?

Ik ben benieuwd naar deze en twijfel tussen deze Behringer en de Waldorf STVC. Vooralsnog is de Waldorf voor mij de winnaar. Het is nog maar de vraag hoe goed die vp gaat worden. De Waldorf klinkt voor mijn gevoel ook wat moderner dan een vp330 op een goede manier en is veelzijdiger. Meer een string machine en vocoder van deze tijd zeg maar.
 
Dudes, gaat er niet om of je de track leuk vind maar om de sounds die erin zitten. Het meerendeel wat hier post kan nog niet eens 1 track in elkaar flansen. :P

Niet helemaal, als de track namelijk zo vreselijk is dat je niet meer dan 4 seconden kunt verdragen, dan kunnen de sounds nog zo mooi zijn... maar goed, we dwalen af.
 
Uli Behringer’s Post On Gearslutz Forum

I like to discuss the status of the VC340 with you and appreciate your feedback.
As we have often explained to you, our pricing model is defined by a straightforward “bottom up” calculation, which means we multiply our manufacturing cost by a factor of approximately 3 in order to arrive at the US MAP (Minimum Advertised Price).
This will allow us to pay for our development and manufacturing cost but also enable distributors and retailers to distribute the product to you and equally pay for their staff.In terms of the Vocoder VC340 we are struggling a bit. This is a pretty exotic synthesizer and many people told us that we’re totally crazy to invest so much time and effort to bring it back to life. People who are familiar with technology understand that this is a very complex analog product as it contains over 3,000 components of specified with very low tolerances. While we have not decided to actually manufacture the product, I personally like to bring it back as it’s such a beautiful instrument. In fact it’s a synthesizer I feel very sentimental about as it was one of those synths I always wanted but could not afford when I was a kid!Now here’s where we are:1.) If our order book covers at least 1,000 units, it would allow us to sell the VC340 for US$ MAP 999.99.
2.) If we can collect orders for more than 5,000 units, we could actually lower the price to US$ 799,99.
3.) If we cannot gather at least orders for 1,000 units, we unfortunately would have to abandon the project as we would loose too much money. In this case I have at least my own prototype:-).

Please share with us your level of interest. Thanks for your help – I truly hope we can make this happen:-)

Uli
 
Back
Top