• Het stemmen voor de Synthforum Contest 2020 is begonnen.

• Welkom terug op het vernieuwde Synthforum!
    Lukt het inloggen niet meer en krijg je ook geen email als je je wachtwoord probeert te resetten?
    Neem dan even contact met ons op.

Behringer Pro-800 (Prophet 600-kloon)

Aottens

Well-known member
Zojuist gespot op Facebook:

behringer pro-800

demian

Tijdelijk lid
Een acht stemmige prophet 600 ?

Ik hoop op de volgende mods

Snellere envelopes, geen stepping, optie tot 4 stemmig 2- voice.

egres

Hardwarepolitie
Wow.cool,dat is echt goed nieuws

Ben benieuwd of ze er een speciale filterchip voor hebben want er is een heel groot verschil in vergelijking met de Pro-One of Prophet 5 filter!

Anders zal hij eerder als een Prophet 5 klinken,wat dan weer een tegenvaller is.

dannykorrson

gebruik standaard
zo te zien zit er een midi stekkert achter naast de audio jacks, maar ook een op de/het controller pcb - lijkt me voor een final design onwaarschijnlijk, ze zullen dus nog aan het testen zijn of het een desktop of een keyboard versie word denk ik zomaar. :eureka:

ook zitten er gaten voor de pins op de printplaat met de stemmen erop in de controller printplaat, kan dus gemakkelijk over elkaar gemonteerd worden

AdDM

Tiroler Knie-schlempfer
Ga denk ik toch gewoon voor de cork sniffeeeur.

zero1

Well-known member
zo te zien zit er een midi stekkert achter naast de audio jacks, maar ook een op de/het controller pcb - lijkt me voor een final design onwaarschijnlijk, ze zullen dus nog aan het testen zijn of het een desktop of een keyboard versie word denk ik zomaar. :eureka:

Dit wordt gewoon weer zo'n module zoals de Neutron, Pro One en al die anderen. Die hebben allemaal een MIDI connector bovenop รจn achterop.

MacGyverGear

๐ŸŽน๐ŸŽท๐ŸŽธ ๐ŸŽค๐Ÿ‘
Las op Gearlutz dat er ooit een samenwerking tussen GliGli en Behringer was aangekondigd. https://www.synthanatomy.com/2019/09...og-synths.html
Voor de mensen die de naam GliGli niets zegt. Hij heeft ooit de Teensy mod voor de P600 beschikbaar gemaakt samen met een nieuw OS. Hierin werd de originele CPU vervangen voor een veel snellere en werd ie een stuk puchier en krachtiger.
https://www.synthforum.nl/forum/alge...firmware-beta1

Ik hoop dat de samenwerking hier wat harmonieuzer is verlopen als bij de :duivels: fish-mod :bekdicht: Ben wel erg benieuwd naar het aandeel hierin van GliGli. :)

Laatst gewijzigd:

vinnieq

Lidl
$600 voor eenzelfde bakje onderdelen als in een Neutron of Mulimoog die voor minder dan de helft gaan. Snapput niet.

Nap

XVintage lid
Het is een 8 voice poly, geen mono synth. Als je het ergens mee moet vergelijken, komt de Pro-1 het dichtst in de buurt, maar dan x8. Dat zou โ‚ฌ2400 zijn. Dus tel uit je winst :D

demian

Tijdelijk lid
ik vind de pro one weinig van doen hebben met een p600 qua sound. het is zeker geen 6x een pro one. envelopes zijn anders, filter heeft stepping bij de p600, en modulaties zijn beperkter.

Nap

XVintage lid
Ik bedoel eerder dat een 8 voice poly logischerwijs duurder is dan een monosynth. Ik kan ook niet snel een 8x2VCO analoge synth verzinnen die qua prijs in de buurt komt.

demian

Tijdelijk lid
idd ja.

600 is iig aan de stevige kant voor deze clone, voor iets meer heb je de parafone behringer D met keyboard, die heb ik liever voor dit geld.

Toon

Ursa Major
Het grootste gemis bij de originele was dacht ik de noise source en idd wat stepping en trage envelopes enzo ... nu met gligli zullen die laatste zaken wel beter zijn maar is deze ook zonder noise source ? Blijft wel een mooie klank hebben die originele ... op zich toch weinig geld voor zo'n klank en redelijk klein voor een analoge poly .

Nap

XVintage lid
idd ja.

600 is iig aan de stevige kant voor deze clone, voor iets meer heb je de parafone behringer D met keyboard, die heb ik liever voor dit geld.

Mwoch, ik durf te wedden dat mensen er grif zonder blikken of blozen het 3-voudige voor neer zouden leggen als er een Sequential logo op zou staan.

demian

Tijdelijk lid
ja, onwetendheid. ik heb hem gehad, vond er weinig aan.

TMT

Dutch Touch
Prijs aan de stevige kant?
De MFB poly is scherp geprijsd, maar nog steeds een paar honderd euro meer. Ik weet niet of ze kwalitatief vergelijkbaar zijn, dat kan ik niet beoordelen.....
Persoonlijk vind ik een keyboard verder ook geen prรฉ bij de Behringer synths (Op de vocoder clone na misschien...).