Simmons SDS-V versus SDS-9?

325iaddict

De baardstaart
Lid sinds
9 november 2017
Berichten
61
Locatie
Amstelveen
Wie oh wie heeft er ervaring op het gebied van met name de SNARE van deze beide apparaten? Zijn ze vergelijkbaar? Ik vind de snare van die SDS-V echt geweldig klinken, WAT een power!! Maar waarom 2000 Euro uitgeven als de - wèl van midi voorziene - SDS9 het net zo goed doet?? Wie kan hier wat eer over vertellen, hoe de klank van de SDS9 is in vergelijking met die van de SDS-V?
 
Ik denk dat voor wat je wil (afgaande op je andere posts) je heel erg onderschat wat je nodig gaat hebben om ook daadwerkelijk zulke muziek (goed) te maken.

En nee, de low end simmons klinken niet als een sds-V,:beard:
 
@ AdDM: Dat is grappig, jij zegt dat je het zomaar onderschat terwijl iemand anders in mijn andere post "welke MODERNE synth voor Italo" juist beweert dat je de meest goedkope, simpele rommel kunt gebruiken... ik ben een beetje bang dat onder de streep zal blijken dat jij gelijk hebt... ik ben nogal kritisch. Is het nèt niet DAT specifieke geluid, dan vind ik het al snel "waardeloos". Met name die snare van de Simmons SDS-V heeft mij echt geraakt. WAT een geweldige sound is dat. Maar ook de "synth brass" van de Juno-60 is te gek... waarbij ik mij realiseer dat beide geluiden door Synthmania STEVIG zijn opgepoetst met allerhande galm- en reverb- en wat al niet meer voor effecten... ik heb al sound samples gehoord van de Juno-60's "synth brass" en schrok mij rot.... WAT een karig, kaal geluid... volgens mij is het DE grote kunst, de "droge" geluiden uit de synth zodanig te bewerken dat ze zo gaan klinken als je wil... of heb ik dat fout?
 
@ AdDM: Dat is grappig, jij zegt dat je het zomaar onderschat terwijl iemand anders in mijn andere post "welke MODERNE synth voor Italo" juist beweert dat je de meest goedkope, simpele rommel kunt gebruiken...

Als je ervaren bent en goed weet wat je doet, en dan nog steeds, met alleen een synth en een drumcomputer ben je er niet. De mensen die dat roepen werken of 95% in the box (Dan is even snel een al dan niet gekraakt vst'tje op je audio gooien zo gedaan.) of vergeten even voor het gemak dat ze een behoorlijke studiosetup hebben qua randapparatuur (midi en fx), monitoring, sequencing en opname-apparatuur.. Wil je, zoals je schrijft, hardware matig muziek produceren, dan mis je echt nog wel de nodige apparatuur. Met alleen een eenvoudige 2-track bandrecorder ga jij er niet komen.

Ik ben zelf geen grote italo-kenner maar vaak zijn dat simpele deuntjes die met de nodige skills dik worden gemixt. Maar dr is ongetwijfeld ook crappy geproduceerde italo.

Ik denk dat je er goed aan zou doen eens een beginnersboek over muziek maken in de studio op de kop te tikken om iig je basiskennis een beetje op peil te brengen. En natuurlijk lekker experimenteren en aanklooien met je d-50 (leuke bak hoor). :okdan:

En om nog aan te haken bij wat je daarna zegt: een oude synth klinkt droog idd echt een stuk minder impressive dan in een goede productie. Mixing skills en effecten zijn stiekem belangrijker voor het neerzetten van een typische sound dan de geluidsbronnen die je gebruikt (en dan kom je weer bij de "je kunt met elke rommel dikke muziek maken" stelling uit.)
 
@ AdDM: precies dit vermoedde ik ook al, na het beluisteren van wat sound samples van de Juno-60: ik schrok mij lam! Wat klonk dat.... saai! En wat een gigantische, overweldigende sound was het, die Mr. SynthMania eruit kreeg... kortom, die 7 apparaten die hij daar gebruikt moet ik echt wel hebben (of een moderne opvolger van elke, ik moet mij niet blind staren op exact DIE setup, dat heb ik inmiddels van zoveel mensen gehoord, dat MOET wel waar zijn) en daarnaast nog een meersporenrecorder... ik heb hier nog wel een Tascam R8 staan die, vlak voordat hij de mottenballen inging, voorzien is van splinternieuwe koppen.... maar ja, ACHT sporen op een 1/4" tape... als je ENIGE kijk hebt op taperecorders (wat ik heb) dan weet je: dat MOET wel ruisen (daarom zit er ook Dolby op) en het is ook bijzonder gevoelig voor kleine drop-outs op de tape, dat kan niet missen.... maar voor het begin: goed genoeg! Een afgeschreven mengtafel is ook niet zo moeilijk, die analoge simpele dingen zijn al snel niet meer de moeite waard om ze - economisch! - te repareren: een kwestie van wachten tot er bij ons op de TD zo'n ding langskomt...
 
Als je SDS-V snares zoekt en je kan geen echte vinden dan zou ik zeker de VSDSX van Aly James een beluisteren. Meesterlijke vsti!
 
Een paar goeie samples van die snare en je hebt hem toch?

Voor Italo zou ik meer mijn focus zetten op 80's bakken als een Linn eigenlijk
 
Ja designer, deze. Smaken verschillen... en om hem zo vet dynamisch te laten klinken als in de video van Synthmania "Italy, 1984" moet er nog wel wat aan opgepoetst worden heb ik inmiddels begrepen... maar MAN wat een rammende dynamiek heeft die snare in zijn video!
 
@ Marcuuu: precies die SDS8 daar kwam de baas alhier ook nog mee aan.... samen met een D-50 en zelfs nog een RX5 met een he-le-boel uitbreidingskaarten... eentje zou net zo moeten klinken als de bekende 808!
 
@ AdDM: precies dit vermoedde ik ook al, na het beluisteren van wat sound samples van de Juno-60: ik schrok mij lam! Wat klonk dat.... saai! En wat een gigantische, overweldigende sound was het, die Mr. SynthMania eruit kreeg... kortom, die 7 apparaten die hij daar gebruikt moet ik echt wel hebben (of een moderne opvolger van elke, ik moet mij niet blind staren op exact DIE setup, dat heb ik inmiddels van zoveel mensen gehoord, dat MOET wel waar zijn) en daarnaast nog een meersporenrecorder... ik heb hier nog wel een Tascam R8 staan die, vlak voordat hij de mottenballen inging, voorzien is van splinternieuwe koppen.... maar ja, ACHT sporen op een 1/4" tape... als je ENIGE kijk hebt op taperecorders (wat ik heb) dan weet je: dat MOET wel ruisen (daarom zit er ook Dolby op) en het is ook bijzonder gevoelig voor kleine drop-outs op de tape, dat kan niet missen.... maar voor het begin: goed genoeg! Een afgeschreven mengtafel is ook niet zo moeilijk, die analoge simpele dingen zijn al snel niet meer de moeite waard om ze - economisch! - te repareren: een kwestie van wachten tot er bij ons op de TD zo'n ding langskomt...

Wel weer grappig dat je de geluidsbronnen doorslaggevender blijft vinden dan je keuze in mixer randapparatuur monitoring en opname-medium.

Het blijft een en-en verhaal. Maar ga idd eerst maar eens aan de slag met wat je hebt, denk dat je dan beter in kan schatten hoe hoog de berg eigenlijk is die je moet gaan beklimmen. Dan pas kun je echt gaan nadenken over of het de investering waard is.

Vind je enthousiasme wel erg aanstekelijk, hoop dan ook dat je dat vast kan houden. Onthoud dat de ontdekkingstocht vaak veel leuker en bevredigender is dan het eindresultaat (en daar is niets mis mee) :okdan: :mega:
 
@ Marcuuu: precies die SDS8 daar kwam de baas alhier ook nog mee aan.... samen met een D-50 en zelfs nog een RX5 met een he-le-boel uitbreidingskaarten... eentje zou net zo moeten klinken als de bekende 808!

Dat is toch super dat je die allemaal mag lenen. Ik ken alleen de RX-7 en dat is van vele jaren gelden. 25 jaar terug oid. SDS8 heeft een kennis staan is wel grappig triggert die met een Sound Stix
 
tascam r8 is niet zo slecht.
 
Laatst gewijzigd:


kom je nog wel eens tegen voor weinig, met superkekke gated en reversed reverbs.

als je mazzel hebt zitten er wat kaartjes bij met andere geluiden
 
Grappig topic! :-D

Ik ben geen fan van de stroming. Teveel Abba gehalte,... en daar heb ik echt een hekel aan. Dat terzijde, ik vind de sound wel heel tof, en ben zelf gaan investeren in de hardware voor meer jaren 80's tot 00's. Er komt veel bij kijken. De juiste FX maakt een hoop. Ik maak gebruik van universal audio Apollo + octo card. Er zitten pareltjes van plugins tussen. Als je ze in de juiste periode koopt, scheelt het een hoop.

Ik herken je zoektocht een beetje. Wat jij hebt met de Juno heb ik met de DX7. Bagger ding als je alleen luisterd naar de presets zonder FX...Ik zit op dit moment ook te kijken naar een drum computer, liefst hardware... maar het is niet zo makkelijk als ik dacht. Ik grijp telkens naast een SCI Drumtracks, en een Linndrum is me te duur. Ik wil ook niet boven de 500 euro gaan voor een oudere drumcomputer. Ook ik kwam de Simons tegen.. en die deed me ook aan de sounds denken.

Er zijn een paar inzichten die ik heb gekregen voor de juiste sounds:
- Tape, tape & tape
- lo fi AD/DA convertos
- Overdreven reverbs met niet zo veel pre-delay
- AMS Neve gated reverb (non-linear) & Lexicon 224, plate reverbs (bij UA vind je ze allemaal)
- FM synths (DX7)
- Chorus (Roland Dimension-D, of moderne varianten) (Er is een kerel die Juno chorus pedaal maakt, die is erg fijn)

Ik zit zelf nog heel erg te twijfelen om een oude drumcomputer te kopen en een Eprom update te doen, of gewoon met een software sampler/drumcomputer te werken en de eerder geopperde VSTi's van Aly James. En daarbij zijn het niet eens de samples die het 'm doen, maar de glitches en de reverbs...en wederom; tape :-)

Waar ik zit aan te twijfelen nog zijn de volgende;
- 505/606 met eprom ugprade,
- cubase grooveagent te gebruiken met samples (gewoon te downloaden)
- elektron digitakt
- Roland R8 met wat kaarten.

De digitakt en cuabse grooveagent geven me de meeste opties om nog een uitstapje te maken naar Aphex Twin achtige dingen.

Die Simmons trixer is wel heel tof! Doet me denken aan de gedownsamplede tracks van Command & Conquer :-D
 
Back
Top