De grote Simmons SDS thread

ik heb een sds7 met 7 modules :)
toffff ding
binnenkort extra eprommen gaan branden, dat lijkt me ook de bom
je kan bij elbydesign een midi2sds kit kopen
maar dat werkt volgens mij wat brakkig en verkeerde chips en sockets en weet ik wat
je kan beter iemand kennen die uit alle losse onderdelen een midi2sds kit zelf kan bouwen :D en m dan de rockbox noemt hehe
dan heb je een velosensitive midi 2 sds trigger box en dat is zoals je kan begrijpen hemels :D

dankjewel MB! ik ga nu ergens een goede adapter scoren en de rest van de dag rocken met de simmons(aangestuurd met mpc) :okdan:
 
ik heb een sds7 met 7 modules :)
dankjewel MB! ik ga nu ergens een goede adapter scoren en de rest van de dag rocken met de simmons(aangestuurd met mpc) :okdan:

Als iemand zo'n ding voor mij kan bouwen, betaal ik er graag wat centjes voor. Ik heb gezien dat dtronics bezig is met een midi-to-trigger interface. 24 trigger outputs, lees ik. Dat zou leuk zijn voor m'n SDS-V en m'n SH-101.

http://www.dtronics.net/html/midi_to_trigger.html

Op m'n SDS-V staat achteraan wel dat hij 15v nodig heeft en die van dtronics zou werken met 5v. Zou dit veel problemen geven?
 
Sinds gisterenavond heb ik een SDS-V thuis staan.
Echt een fantastisch ding. Ik weet nu al dat ik hem niet snel weg ga doen.

Hoe triggeren jullie je SDS'en eigenlijk?

Ik heb nu een 707 en 727 in sync lopen en gebruik van elk één trigger-out, maar dat is me iets te omslachtig. Ik heb op youtube gezien dat er iemand is die een extra module (mfb seq-01) in zijn case heeft gestoken om zijn SDS-V aan te sturen. Ik vraag me alleen af of die module ook midi/dinsync heeft.

Hier een stukje dat ik vanochtend heb opgenomen:
http://www.megaupload.com/nl/?d=FYXSX2SN

Je hoort:
- 1 snare module
- 1 tom module
- gain volledig open

Sorry voor de slechte opnamekwaliteit. Ik heb geen kaas gegeten van recording, mixing, etc etc ... Alles gaat gewoon door een kleine behringer-mixer. :smeris:

Simon ! Ben hem nu aan downen .. ben erg benieuwd !

En dat trigger probleem heb ik ook. De geluiden van me indiv. outputs van me 909 zijn niet mooi genoeg. Hij moet echt triggers hebben. Zoals je ook kan zien in die video van mij gaat ie zwaar over zijn nek. Alleen de trigger output van de 909 klinkt echt mooi.

Wat we moeten hebben is idd een midi 2 trigger. Er staat een filmpje op youtube van geloof ik een dr 110 die gemod is met trigger ingangen waarbij de eigenaar een trigger box gebruikt en via zijn mpc de dr 110 aanstuurt.

Zie hier : http://nl.youtube.com/watch?v=giPSbJWZOTU

Ik zal eens op zoek gaan .. en zal ook meteen dat andere sds 7 filmpje uploaden op youtube .. waar ik door de 'presets' heen ga.
 
Laatst gewijzigd:
ik heb een sds7 met 7 modules :)
toffff ding
binnenkort extra eprommen gaan branden, dat lijkt me ook de bom
je kan bij elbydesign een midi2sds kit kopen
maar dat werkt volgens mij wat brakkig en verkeerde chips en sockets en weet ik wat
je kan beter iemand kennen die uit alle losse onderdelen een midi2sds kit zelf kan bouwen :D en m dan de rockbox noemt hehe
dan heb je een velosensitive midi 2 sds trigger box en dat is zoals je kan begrijpen hemels :D

dankjewel MB! ik ga nu ergens een goede adapter scoren en de rest van de dag rocken met de simmons(aangestuurd met mpc) :okdan:

Wat voor sample gebruik jij in de mpc om je sds 7 te triggeren ? Hij wil namelijk een specifieke trigger hebben .. heb de specs effe niet hier

En zou jij iets voor mij kunnen testen op je sds 7 ? Zou je eens kunnen proberen om op 2 kaarten het analoge gedeelte precies hetzelfde te proggen en dan luisteren of ze hetzelfde klinken ? Bij mij klinken de kaarten namelijk behoorlijk verschillend terwijl ik wel dezelfde instellingen heb gebruikt ( ik zet dus alles uit behalve het filter en het analoge gebeelte)

En ik heb ook interesse in eproms .. misschien zouden we wat samen kunnen bestellen/branden.
 
klinkt goed micro de adx1 van mam heeft hier verdacht veel van weg
 
Maar Simon is die oversturing de bedoeling ? kan je ook zonder die oversturing opnemen ?

Trouwens die mid 2 trigger is maar 27,50 euro en ik Nederland te koop via http://www.engineersatwork.nl/catal...d/536?osCsid=521b94388312f9dc831eb36edfe42e5c

Dat was inderdaad de bedoeling. Ik zal meteen iets zonder oversturing opnemen.
Jammer dat m'n 303 net naar Boemtsjak is, ik zou graag horen hoe ze samen zouden klinken. :duivels:

Die mid2trigger is wel tof, maar ik ben geen soldeerheld. Een bakje waar er echt al trigger-outputs opzitten zou dus veel handiger zijn voor mij. Jammer dat ik dat nog nergens echt ben tegengekomen. Verder is die module van dtronics echt wel héél erg handig.

Mijn SDS-V geeft bij elke trigger een irritante click. Misschien is dat eigen aan het geluid, maar ik ben er alleszins geen grote fan van.
Kan dat liggen aan de manier waarop hij getriggered wordt?
 
bass + tom (hier hoor je trouwens die click waarover ik het had)
 

Attachments

  • SDS-V (2).mp3
    918,6 KB · Bekeken: 131
bass + tom (hier hoor je trouwens die click waarover ik het had)

Komt dat niet omdat je de attack en release van je tom te kort hebt staan ? Of kan je netzoals bij de sds 7 een click aan het geluid toevoegen ? Bij de bassdrum hoor ik geen klik namelijk ..

Maar lekker rond en vol hoor .. zit daar dezelfde cem chips trouwens in zoals de sds 7 ?

En ik wil graag ook liever een complete midi 2 trigger module hebben .. heb nog te veel soldeer werk liggen namelijk .. al ziet het er niet echt moeilijk uit natuurlijk. Enige wat je moet doen is er een kastje omheen bouwen .. das nog het pittigst omdat er goed uit te laten zien. Triggers solderen aan printplaat is dan nog het minste werk ..
 
met de mpc via midi dan he (met de pads je simmonsbeats inrammen :okdan:)
ik heb m eerder getriggerd met 707 en 727 maar dat is ondanks de funfactor toch niet echt ok
niet hard genoeg

idd klinkt het analoge gedeelte anders per plek in de simmons. op de plek van de hats zal een osc hoger zijn dan op de plek van de kick dacht ik. zit er nu niet achter
qua eprommen, dat ga ik bij iemand anders doen. heb zelf geen blower helaaschgg
 
MicroFly:

Ik ga binnenkort nog een aantal Midi2SDS bouwpakketjes voor mezelf kopen. Ik bestel er gelijk twee voor een vriend van me. (ikzelf neem er ook 2). Als je wilt meedoen kan je goed bezuinigen op de portokosten (ze komen uit australie).

Je kan altijd eens bij me langskomen om ze te checken.
Ik heb er eentje in mijn sds5 en eentje in mijn sds7 gebouwd.
Het werkt echt heel fijn (MET velocity!!!)
 

Is dat een reactie op mijn post?

Met zo'n D-tronics heb je wss geen velocity he.
Ik vind dat heel belangrijk om wel te hebben.
Anders klinkt elke klap even hard...dat klinkt nergens
naar in de muziek die ik maak.
 
MicroFly:
Je kan altijd eens bij me langskomen om ze te checken.
Ik heb er eentje in mijn sds5 en eentje in mijn sds7 gebouwd.
Het werkt echt heel fijn (MET velocity!!!)

Ik heb wel interesse, maar het is voor mij nogal moeilijk om richting Nederland te komen. Bestaan er geen externe midi/trigger-bakjes? Ik heb nu trouwens ontdekt dat ik via de audio-outputs van m'n 707 ook zonder probleem de sds-v kan aansturen (wel zonder velocity).
 
met de mpc via midi dan he (met de pads je simmonsbeats inrammen :okdan:)
ik heb m eerder getriggerd met 707 en 727 maar dat is ondanks de funfactor toch niet echt ok
niet hard genoeg

idd klinkt het analoge gedeelte anders per plek in de simmons. op de plek van de hats zal een osc hoger zijn dan op de plek van de kick dacht ik. zit er nu niet achter
qua eprommen, dat ga ik bij iemand anders doen. heb zelf geen blower helaaschgg

Ik heb geen hihats kaart alleen 3 toms een snare en een bass. Maar bij mij klinken ze dus allemaal anders. Maar er zijn ook 2 kaarten niet helemaal in orde. Maar dan nog ..
 
MicroFly:

Ik ga binnenkort nog een aantal Midi2SDS bouwpakketjes voor mezelf kopen. Ik bestel er gelijk twee voor een vriend van me. (ikzelf neem er ook 2). Als je wilt meedoen kan je goed bezuinigen op de portokosten (ze komen uit australie).

Je kan altijd eens bij me langskomen om ze te checken.
Ik heb er eentje in mijn sds5 en eentje in mijn sds7 gebouwd.
Het werkt echt heel fijn (MET velocity!!!)

Wat zouden die moeten kosten ?
 
Wat zouden die moeten kosten ?

Dat weet ik niet precies in verband met douane, porto enz enz.
Maar we hebben er destijds drie gekocht en daarvoor hebben we in totaal 200,- euro moeten betalen. Voor dat geld hadden we een zak met onderdelen zonder kastje enzo.
Het in een kastje zetten kostte nog een paar tientjes.
 
Dat weet ik niet precies in verband met douane, porto enz enz.
Maar we hebben er destijds drie gekocht en daarvoor hebben we in totaal 200,- euro moeten betalen. Voor dat geld hadden we een zak met onderdelen zonder kastje enzo.
Het in een kastje zetten kostte nog een paar tientjes.
Thanks !

Gaan jullie die van jullie ook in een kastje bouwen ? Heb je een link naar de makers van die midi2trigger ? Ik ben wel benieuwd hoeveel triggers die heeft.
 
Back
Top