De grote Simmons SDS thread

uitversterken kan natuurlijk op elke manier, wil je goed laag zal je een leuke subwoofer nodig
hebben, mss een zanginstallatie met een sub. Een limiter om je tweeters te beschermen, of
goed je volume in de gaten houden, ook als je van sound wisselt. Voor door-de-weeks gewoon
lekker door een bas( = beter) of guitaarversterker, die kunnen wel wat abuse handelen (':stupid')
 
sds 1000

sds 1000

iemand ervaringen met een sds 1000?

heb zelf een sds8 en 400 ben er tevreden mee maar ben benieuwd hoe en wat met de sds 1000..

de sds1000 is midi, wat ik begreep kan je kit's opslaan en ook midi cc's geven.

Is ie verder:
- te vergelijken met een sds8 of 400 qua sounds
- ook zo gebruiksvriendelijk als de andere sds'en
- waar moet je evt. op letten voor zwakke punten van dit apparaat (behalve krakende potmeters)

wie o wie ? ? ?
 
Heb een sds800.. vind t een leuk bakkie voor analoge extratjes.. een stampende bassdrum krijg ik er niet uit zonder te gaan dubbelen.. Al met al vind ik hem niet geniaal, maar wel erg bruikbaar
voor incidenteel gebruik.. En voor de looks 2 thumbs up :P.. knopjesmayhem


Die mods klinken wel interesant trouwes.. jammer dat ik niet zon geweldige techneut ben..
 
Ik heb een sds1000m, met midi dus. Errug fijn bakkie wbt de toms en de snare, maar de bassdrum zuigt hard daarentegen. Gelukkig heb ik ook een Xbase :W

Hij heeft verder wel 2 minor problems met midi; geen midi-tru en hij ontvangt per definitie midi-signaal op de
kanalen 1 t/m 16 tegelijk.
 
Ik heb een tijdje een Simmons SDX in mij bezit gehad. Een van de eerste 16 bit multisamplers...Volledig grafisch te besturen met een monochroom beeldscherm. Het ding lijkt op een control pannel van iets uit Starwars. In het midden een grote trackball en wat slecht werkende pads om op te rammen..Hij had 16 trigger inputs en 16 audio outputs. Het verhaal ging dat mijn instrument in het bezit was geweest van OMD. Ik had overigens alleen het apparaat zelf, geen pads...
Hij kreeg kuren en promt kreeg ik telefoon uit Belgie ( geen idee hoe ie aan mijn nummer kwam ) en iemand vroeg me of ik hem wilde verkopen...Ik maar ja gezegd met mededeling dat ie gek deed maar dat vond de man in kwestie geen ramp...dezelfde dag was ie weg....poefff
 

Attachments

  • images.jpg
    images.jpg
    3,2 KB · Bekeken: 107
er is verschil trouwens tussen bij de sds 1000
...

er is een sds1000 zonder midi ( vraagprijs meestal rond 75-100) en er is een sds1000M ( met midi kost 250 ongeveer)
die met midi was weer handig ivm simmons MTM een erg gecompliceerde(..schijnt..) trigger>midi interface waarmee de mogelijk heden eindeloos waren destijds , later kwam roland met de PM-16 die iets gebruiks-vriendelijker is neem ik aan.
 
Origineel geplaatst door MatthijsBlom
Leuk...een Simmons thread.

Ik heb zelf een complete SDS5.
Mijn SDS5 bestaat uit 7 modules. Helaas geen hihat en cymbal modules erbij..die zijn nogal moeilijk te vinden. De SDS5 werd namelijk standaard met maar 5 modules geleverd. 1 kick, 3 toms en 1 snare. Ik heb 2 kicks en 4 toms en 1 snare.

Ik heb er ook 7 pads bij. 1 Kick pad en 6 trommel pads.
Zwart allemaal overigens.



Daarnaast heb ik nog 2 witte SDS1's. Een drumpad waar je een e-prom in kan proppen die je kan afspelen door erop te slaan of een trigger in te sturen.


Voordat ik een SDS5 had heb ik nog een SDS800 gehad. Da's ook een leuke drumsynth..maar zeker niet zo leuk als de SDS5 :D

damn you bastard geil sds 5 kick ars
als je m ooit weg doet moet je me mailen
 
heb zelf de sds 8 met de sla je polsen naar de klote pads erg leuk ding
helemaal compleet gebruik de pads soms om de sps1 mee te triggeren naast me drumkit
erg chill
en samen rrrrrr miauuw
maar de beste is en blijft natuurlijk die sds 5
oja als je trouwens de sds 5 wilt bekijken en horen huur of koop dan de dvd van halen live in new haven
daarwordt de sds 5 in een drumsolo gebruikt mega geil voor de liefhebber
:D
 
Te gek, Simmons thread.
Simmons is toch wel de Moog van de elecctronische drums geweest.
Vandaar dat ik mijn SDS7 nooit meer weg doe.
Ik heb de standaard versie, met 5-modules en alleen een bassdrum pad, die nog van m'n SDS800 van vroeger was.
In 1986 kocht ik de SDS800 en heb alles later los verkocht aan verschillende mensen. Die bassdrum pad bleef over, want die wou niemand hebben.
Een paar jaar geleden kocht ik hier in Sydney de SDS7 module in een tweede hands winkeltje voor maar $170 (ongeveer 100-Euro).
Hij schijnt van de drummer van INXS geweest te zijn, maar dat kan een verkoop praatje geweest zijn.

De SDS7 heeft geen midi, maar er is toen een aparte midi interface door Simmons uitgebracht genaamd de MTM8.
De SDS7 kwam uit in 1984, dus post midi en voor zo'n duur apparaat is het dus vreemd dat er geeen midi op zat.
Ik heb nog de originele prijslijst uit 1985 en daar moest de module alleen 8500-gulden koste.

Hij is erg lastig te programmeren, maar hij heeft gelukkig 100 geheugen plaatsen.
Er was ook een losse programma-kies-pad verkrijgbaar voor de SDS7, waarmee je tijdens het drummen het nummer van het programma als het ware in kon slaan met je stokken.

Ik heb toen veel Simmons demonstraties gezien van Sibie Siebert. Dat was een fanatieke Engelsman die waanzinnige dingen deed op de SDS7. Hij klinkt stukken vetter als de SDS 800 en SDS8. Ook de SDS9 kan niet op tegen de SDS7. De SDS7 is een analoog/digitale versie van de SDS5, maar kan net zo vet klinken als de SDS5.
De e-proms van SDS7 konden ook vervangen worden, net als bij de Linndrum.

Zijn er nog andere mensen met een SDS7?
 
kan je een paar snare-sounds hier neer zetten van de sds-7, voor de liefhebbers.
Dat geluid heb ik nergens anders uit horen komen, echt heel lekker. ('8o)')
 
ja dank je, maar heb je nog meer snare sounds ?
of valt er niet zo veel te editten.

en komt dit allemaal uit een sds-7 ? Het klinkt allemaal net iets anders dan de modules die
ik nu heb ( 8,9,400). nogmaals dank en als je nog meer hebt, graag (';)')
 
Origineel geplaatst door guido
ja dank je, maar heb je nog meer snare sounds ?
of valt er niet zo veel te editten.

en komt dit allemaal uit een sds-7 ? Het klinkt allemaal net iets anders dan de modules die
ik nu heb ( 8,9,400). nogmaals dank en als je nog meer hebt, graag (';)')

Het zijn wat samples die ik nog had.. Ik heb zelf nog nooit een SDS7 gehad. Wel een SDS8.
 
Hey,

Hier nog een eigenaar van een complete SDS7-set. :) Ik gebruik hem ook live bij mn akoestische kit met Moonlight District. Volgende week komt onze plaat uit en daar is hij ook volop te horen. Dus allemaal even bestellen! }:|

Groetjes,

Wout
 
Origineel geplaatst door woutdrumsticks
Hey,

Hier nog een eigenaar van een complete SDS7-set. :) Ik gebruik hem ook live bij mn akoestische kit met Moonlight District. Volgende week komt onze plaat uit en daar is hij ook volop te horen. Dus allemaal even bestellen! }:|

Groetjes,

Wout


PROFICIAT!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
 
Dankje! Maar het aanprijzen doe ik wel in een andere thread... ;)

De reden waarom ik overgestapt ben op een sds7 is dat ik live altijd problemen had met m'n SPD-20 waar ik mn elektronische geluiden uithaalde. Die mixte gewoon niet lekker met mn akoestische drums. Toen ik met de SDS7 ging werken was dat wel het geval. Er komt zo'n ontzettende power uit! Niet te vergelijken met bijvoorbeeld de SDS400 die ik ook heb gehad.
Mijn exemplaar is redelijk uitgebreid: 10 modules (2 bass, 2 snare, 6 toms)

Wout *D
 
Ik heb geprobeerd met alleen de vco's van de sds7 dezelfde klank op elke kaart te maken maar ze klinken verschillend ! is dat normaal ?
 
Sinds gisterenavond heb ik een SDS-V thuis staan.
Echt een fantastisch ding. Ik weet nu al dat ik hem niet snel weg ga doen.

Hoe triggeren jullie je SDS'en eigenlijk?

Ik heb nu een 707 en 727 in sync lopen en gebruik van elk één trigger-out, maar dat is me iets te omslachtig. Ik heb op youtube gezien dat er iemand is die een extra module (mfb seq-01) in zijn case heeft gestoken om zijn SDS-V aan te sturen. Ik vraag me alleen af of die module ook midi/dinsync heeft.

Hier een stukje dat ik vanochtend heb opgenomen:
http://www.megaupload.com/nl/?d=FYXSX2SN

Je hoort:
- 1 snare module
- 1 tom module
- gain volledig open

Sorry voor de slechte opnamekwaliteit. Ik heb geen kaas gegeten van recording, mixing, etc etc ... Alles gaat gewoon door een kleine behringer-mixer. :smeris:
 
Back
Top