• Het Marktplaats Archief kan als naslagwerk worden gebruikt. Alle advertenties die in het archief staan, zijn gesloten en dus niet meer actief. De aangeboden producten zijn niet meer te koop. Advertenties worden naar dit archief verplaatst als de eigenaar de advertentie heeft gesloten of wanneer er langer dan 30 dagen geen activiteit op een advertentie is geweest.

    Het heeft dus geen zin om de aanbieders te benaderen met vragen over een product dat niet langer te koop wordt aangeboden. Doe dit dan ook niet. Het voorkomt ergernis.

[Te koop] Simmons SDS-400

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.

JohnnyBusca

rocket scientist
Lid sinds
4 juli 2001
Berichten
10.414
Locatie
Eindhoven - Strijp!
<center>Te koop:

<font size="5"><b>Simmons SDS-400</b></font>

De SDS-400 is een 100% analoge drum computer van dhr Dave Simmons. Het is een vier kanaals drumsynth. Elke kanaal heeft een eigen trigger ingang en een audio uitgang. Verder is er een stereo output (tom 1+2 in het midden, tom 3 links en tom 4 rechts) en een mono mix output.

Voor elke tom zijn er 10 parameter knoppen aanwezig:
<table><tr><td><font size="2">1. Sensitivity / gevoeligheid
</font></td></tr><tr><td><font size="2">2. Filter pitch (vcf) / filter hoogte
</font></td></tr><tr><td><font size="2">3. Filter sweep
</font></td></tr><tr><td><font size="2">4. 2nd skin / 2de vel (ontstemde 2de oscilator)
</font></td></tr><tr><td><font size="2">5. Tone pitch / toon hoogte
</font></td></tr><tr><td><font size="2">6. Bend / buiging (beinvloed de vco: omhoog, omlaag en alles er tussen)
</font></td></tr><tr><td><font size="2">7. Decay
</font></td></tr><tr><td><font size="2">8. Balance / balans tuusen ruis en toon
</font></td></tr><tr><td><font size="2">9. Click level
</font></td></tr><tr><td><font size="2">10. Output level.
</font></td></tr></table>

Verder is er een zogenaamde run generator. Het is een sample & hold met een lfo welke ge-retriggerd kan worden. De run generator beinvloed de VCO voor tom1, dus je kan een drum rol maken waarbij de toon hoogte omhoog of omlaag gaat. Omdat je de 'latch' time kan instellen kun je een soort van melodie maken die gesyncroniseerd is met het ritme.

Het mooiste van de bak is dat je heel mooi met de balance knop een geluid van een noise (cymbal) naar een tom kunt draaien. Dat geeft een heel bijzonder effect, vooral live. Verder is de second skin erg interessant (SDS-8 heeft dat bijvoorbeeld niet). Wij gebruikten deze synth in combinatie met een TR-707 in WRITE mode, zodat je live de triggers kunt programmeren. In combinatie met een 606 werkt ie ook mooi. Eigenlijk werkt ie op elk trigger signaal, zelfs op audio signalen.

Ik doe hem weg omdat ik een andere drumcomputer wil kopen en het geld nodig heb.

In het nummer 1983 dat wij ooit voor het forum gemaakt hebben word de SDS-400 uitvoerig gebruikt. http://www.tonyblack.org Instrumenten gebruikt voor dat nummer: SH-101, TB-303, TR-707, TR-909 en SDS-400.. Ik neem aan dat iedereen de x0x wel kunnen onderscheiden... De rest is SDS-400. Verder hebben de acid junkies ook een nummer waarin je de SDS goed hoort, namelijk Simmons Rocks op Unsequenced.

[beter-weet-mode]Dat is een SDS-800, maar daar gebruiken ze kanaal 3 en 4 van en dat is op de SDS-400 kanaal 1 en 2.[/beter-weet-mode]

Ik zou er 180 euro voor willen hebben (of een leuke vriendin ;))

Reacties liefst via email: johnnybusca@tonyblack.org
</center>
<i>Met dank aan omiel voor de info</i>
 
Laatst gewijzigd:
Re: [Te koop] Simmons SDS-400

Origineel geplaatst door JohnnyBusca


Ik doe hem weg omdat ik een andere drumcomputer wil kopen en het geld nodig heb.


Hee, Johnny aan de Masjiendrum??:duivels:
 
Natuurlijk niet, er zijn meer drumbakken..
Ik hoef geen synth waarbij de draaiknoppen na een jaar kapot zijn.. ;) Mensen, niet happen... :)

Een Böhm Digital Drum gaat het worden.
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Een Böhm Digital Drum gaat het worden.
Info! Info! Info!
 
Is niets bijzonders. Een hele oude digitale rotte lompe bak. Geen sequencer aan boord, niets.. Ik wil hem gewoon eventjes proberen.
 
Kan wel wezen, maar uit de keuken van Dr. Bohm komen best lekkere hapjes...:{
 
Heee, waren er niet twee "Digital Drums" van Böhm?
Ik kan me in ieder geval een vrij eenvoudige versie herinneren, en eentje met waanzinnig veel rhythms erin, auto-begeleiding, en een sequencing-funktie waarmee je de diverse patterns en breaks aan elkaar kon rijgen. Dat ding was trouwens ook te krijgen als zelfbouw pakket.
???
 
Die laatste senso.....
Ik wil wicked dingen hebben, waar je totaal niets mee kunt :)
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca

Ik wil wicked dingen hebben, waar je totaal niets mee kunt :)

Hehehe, helemaal goed!:D
 
Origineel geplaatst door JohnnyBusca
Die laatste senso.....
Ik wil wicked dingen hebben, waar je totaal niets mee kunt :)

Ik heb nog een HP Deskjet voor je te koop :D
 
Mensen...... Nog iemand interesse?
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top