De grote Simmons SDS thread

Is dat een reactie op mijn post?

Met zo'n D-tronics heb je wss geen velocity he.
Ik vind dat heel belangrijk om wel te hebben.
Anders klinkt elke klap even hard...dat klinkt nergens
naar in de muziek die ik maak.
/QUOTE]


Nee op mijn eige. Jij had het over dtronics en toen kwam ik nog even met de link alsof het iets heel nieuws was.
Dus gewoon stupid me.
 
Dat hangt een beetje van de voeding die gebruikt af en ik weet ook niet uit mijn hoofd hoeveel het precies is.
Maar de voltage lopen maximaal ergens tussen de -1 en 4 volt afhankelijk van de ingestuurde velocity.
 
Dat hangt een beetje van de voeding die gebruikt af en ik weet ook niet uit mijn hoofd hoeveel het precies is.
Maar de voltage lopen maximaal ergens tussen de -1 en 4 volt afhankelijk van de ingestuurde velocity.

txs .. ik zal je wel effe pb-en over mee doen aan die midi 2 trigger. Microfi heeft zijn sds inmiddels verkocht.
 
zou die midi to trigger ook werken voor een pearl syncussion? en dan evt ook tuning kunnen uitsturen? mn Kenton pro 2 die ik er nu voor gebruik werkt niet echt, als ik de CV-outputs als v-trigger gebruik geeft 1 van de twee outputs op zowel de note on als de note off een trigger, heel irritant. Met mn 606 werkt het wel perfect, maar dan ben ik mn toms kwijt, zon beetje het fijnste van de hele 606 :(
 
Ik heb geen hihats kaart alleen 3 toms een snare en een bass. Maar bij mij klinken ze dus allemaal anders. Maar er zijn ook 2 kaarten niet helemaal in orde. Maar dan nog ..

naar mijn weten hebben de plekken van de modules verschillende rangewaarden voor sommige parameters

niet per se de modules zelf
ik las daar ook iets over in een manual ergens dacht ik
 
Hij heeft 8 triggers.

Hier is de link naar de makers ervan:

http://www.elby-designs.com/


Ikzelf ga er nog een paar in een kastje bouwen ja.
De twee die ik op dit moment al in mijn bezit heb heb ik intern in de SDS5 en SDS7 gebouwd.

Waar moet ik zoeken op hun site? Ik zie door de bomen het bos niet

Heb je een fotootje van het kastje wat je nu hebt? Heeft elke sound op de SDS nu zijn eigen midikanaal?
 
Waar moet ik zoeken op hun site? Ik zie door de bomen het bos niet

Heb je een fotootje van het kastje wat je nu hebt? Heeft elke sound op de SDS nu zijn eigen midikanaal?

Als je boven op het winkelwagentje klikt dan kom je op hun verkoop site terecht. Daar zie je de prijzen en hoe te bestellen.
Beetje vreemde site, klopt.
Voor een foto moet je op dat smile dingetje klikken in de lijst van producten.
Ik ga ze straks even bellen voor meer info, want ik woon hier.
Die prijs is helemaal niet gek $73 (44-euro), maar daar komen nog administratie en verzendkosten bij.
Als je een SDS-7 hebt, zoals ik, dan is er zat ruimte om die interface te plaatsen.

Bedankt overigens, jongens, voor de tip. Ik had geen idee dat dit er was en nog wel in Australie.
 
In een SDS5 past ook een interface.

aha thanks

met PCB bedoelen ze het doosje neem ik aan? maar dat heb ik met de sds5 niet nodig.
http://www.elby-designs.com/shopping/enter.html?lmd=39626.813079 daarna midi interfaces en midi to sds

Ik moet dus kiezen voor NO PCB, LED option en JACK option?
Bedoelen ze nu als je liest voor NO PCB dat de rest wat je daar beneden invult er niet toe doet?
Ik neem aan dat er wel een stekkertje en voeding bijzit


ALLEEN nu lees ik hier hier
The new pcb release includes the following minor changes:-

* simple filter on AVcc supply to improve noise immunity of the analog circuitry
* onboard-connector option for MIDI-IN
* onboard-switch option for LEARN
* diode protection for 78L05 regulator
* additional input filtering on power supply
* option of a 16MHz crystal or a 16MHz Oscillator module
* option of dual power rail with extended trigger output voltage range
 
Met een PCB bedoelen ze de printplaat. (Printed Circuit Board of zoiets)

met de MIDI2SDS(X) Component Kit heb je dus alles compleet?

is de enige optie dus? Of moet ik ik PCB dan ook nog aanvinken? Ik heb geen kaas gegeten van dergelijke bestellingen, dus wil wel weten wat ik nodig heb voor een SDS5. Niet dat straks mijn bestelling niet compleet is.

Zijn er meer mensen die willen bestellen? Dan kunnen we dat misschien gezamelijk doen
 
Leuk...een Simmons thread.

Ik heb zelf een complete SDS5.
Mijn SDS5 bestaat uit 7 modules. Helaas geen hihat en cymbal modules erbij..die zijn nogal moeilijk te vinden. De SDS5 werd namelijk standaard met maar 5 modules geleverd. 1 kick, 3 toms en 1 snare. Ik heb 2 kicks en 4 toms en 1 snare.

Hij doet me aan de Add one denken van Dynacord (qua geluid dan)
http://www.simmons.synth.net/sds5/audio/sds5_01.mp3
http://www.simmons.synth.net/sds5/audio/sds5_02.mp3

Ik heb 1 bas, 1 snare en 4 toms

Zou het mogelijk zijn van een tom een cymbal of hihat te maken?
Door intern wat te veranderen op de print?

Dit schreef iemand op het net
It's kind of interesting that most of the pre-digital electronic drum companies skipped the cynbals and HH because I hear supposedly they couldn't make anything that sounded good and encouraged players to use the real thing. The SDSV has HH and cymbal modules but only as an option that few bought (note the blanking panels). I myself find it ironic that at least to me it's the most interesting sounds on the unit though I'm sure not exactly usable in every context.

Diegene waar ik hem van kocht zei ook dat men qua cymbals en hats voor "The real thing" ging. En dus geen cymbals uit een doosje.
Dat zal de reden zijn dat deze zo weinig verkocht zijn.



Trouwens is de output van mijn synth al voldoende om de SDS hard uit te sturen. Dus helemaal geen triggers nodig.
 
Laatst gewijzigd:
Trouwens is de output van mijn synth al voldoende om de SDS hard uit te sturen. Dus helemaal geen triggers nodig.

Dat dacht ik ook maar toen ik een audio output met trigger output verruilde klonk het een stuk beter op eens. Om over die velocity maar te zwijgen.

Anyway ik heb nog steeds interesse in die australische kit. Als er nog meer mensen zijn dan kunnen we misschien de verzendkosten delen.

Pb maar als interesse hebt. Het heeft trouwens geen haast.
 
Voor degenen die geen soldeerhelden zijn, kan dit ook een optie zijn:
http://www.users.globalnet.co.uk/~concuss/concussor/mt16.htm
Dan deze er nog bij:
http://www.doepfer.nl/a100/a100parts/a100mntminintpstrafo230v.php

Kastje zelf in elkaar knutselen
buurman%20en%20buurman%205.jpg
en klaar!

Gebruik hem oa voor m`n techstar305. Ben best tevreden. Hoe deze met Simmons werkt weet ik niet.
 
Back
Top