Dreadbox DIY Hades monophonic Synthesizer

DIY price 140 € assembled version for 250 €.

http://www.dreadbox-fx.com/hades-diy/


Analog Monophonic Synthesizer
Full Analog Circuit only with Through Hole Components
42HP – Eurorack Compatible
1x VCO with 2 suboctaves and 3 waves (pulse, double saw, saw)
Variable Width for pulse and double saw
Glide control
3-pole 18dB/oct Resonating State Variable Filter
Drive Circuit
OTA based VCA
2 envelope Generators
– Attack, Decay/Release, Sustain
– Attack, Release (VCA hardwired)
Triangle and Square Wave LFO
13 patch points eurorack compatible
External Input
5 MIDI Octaves from C0 up to C5 or unlimited via CV/Gate
works only with 15V DC 500mA power supply 2,5mm center pin positive
MIDI interface: Midi in DIN socket, Pitch note/gate on-off, Pitch wheel,
Patches: 3.5mm mono
Gate in: activation at 0.9V in a low gain up to 5V for max gain
Gate out: 0-5V
1V/oct : sends the MIDI to CV out (not the Gate)
CV IN: works at 1V/oct and can accept from +/-12V
EG OUT: 0-6.6V depending on the depth setting
LFO out: +/-5V
Eurorack compatible
Cardboard Case
Weight: 0,55 kgr
220 x 150 x 80 mm

 

Attachments

  • hades-top.jpg
    hades-top.jpg
    55 KB · Bekeken: 192
Laatst gewijzigd:
2 van die dingen in een eurorack case zou al een leuk systeem zijn
 
Vanmorgen besteld ; nu al in het vliegtuig naar Nederland ... ben benieuwd ...

Kan natuurlijk zelf gaan rekenen, maar jij hebt het vast al gedaan :) wat ben je in totaal aan aanschaf, p+p en btw/inklaring kwijt?

En uit nieuwsgierigheid;waarom uit Amerika bestellen en niet wachten op een Europese retailer?

Edit: Toch even zelf gerekend; €194,50 blijkbaar? Is me alleen niet duidelijk wat de douanerechten nu zijn die je net vanaf €150 moet betalen. Geldt dat nu incl. verzendkosten?
 
Eh, Dreadbox, da's toch Grieks...?
 
Bestelling komt uit Griekenland , in totaal 140 euro voor de kit en 10 euro voor TNT.
Kreeg binnen 4 uur een bevestiging dat die verstuurd was incl trace nummer van TNT en dat die waarschijnlijk binnen 24 uur wordt geleverd ...
Geen idee tav douanerechten ( binnen EU ) zie het wel , maar verwacht het niet - Bestel ook regelmatig bij Thonk in Engeland en nooit wat van douane gehoord ...
 
Griekenland is Schengen, dus dat moet idd geen probleen zijn. Ik zag $ dus ging uit van US.
 
Let er wel op dat er een extra weerstand gesoldeerd moet worden voordat je hem in een Eurorack case kan stoppen.

Shit... solderen dat moet ik uitbesteden, Thanks voor de tip !
 
Ik ga eind van de week twee van deze kits bestellen, mede omdat de herfst regen thuis tijd aangebroken is.
Als iemand tegen vergoeding soldeerwerk wil uitbesteden, stuur me een pbtje.

Lijkt me trouwens geweldig als er meer producten als kit uitkomen..
 
Ik heb eigenlijk een hekel aan Paypal. Hoeveel ben je nu uiteindelijk kwijt in totaal? Komt er nog wat bij kwa PayPal fee, of wordt dat er bij de ontvanger (Dreadbox in dit geval) op ingehouden?
 
Ik heb eigenlijk een hekel aan Paypal. Hoeveel ben je nu uiteindelijk kwijt in totaal? Komt er nog wat bij kwa PayPal fee, of wordt dat er bij de ontvanger (Dreadbox in dit geval) op ingehouden?

Paypal is zo slecht nog niet. Als koper betaal je geen fee. Als ontvanger wel, maar dat is van een aantal zaken afhankelijk. Bijvoorbeeld als de koper aankoopbescherming wordt aangeboden. Tussen vrienden onderling (ook bij tweedehands verkoop tussen particulieren) kan je het zonder fee doen. Voordeel is dat de betaling altijd direct is, geen wachttijd en geen creditcard nodig. Ik gebruik het best vaak eigenlijk.
 
Ik kan me helaas niet inhouden en ga zeuren over de prijs. Euro 140,00 is een koopje, maar er moet echt heeeeeel veel gesoldeerd worden aan deze kit. Als je dat niet kunt, of er geen ervaring in hebt, moet je €250 betalen. Tja, dan wordt de verleiding groot om een Microbrute te kopen. Wat dit machientje kan niet veel hoor, als je het vergelijkt met producten van ong. dezelfde prijs...
 
Ik kan me helaas niet inhouden en ga zeuren over de prijs. Euro 140,00 is een koopje, maar er moet echt heeeeeel veel gesoldeerd worden aan deze kit. Als je dat niet kunt, of er geen ervaring in hebt, moet je €250 betalen. Tja, dan wordt de verleiding groot om een Microbrute te kopen. Wat dit machientje kan niet veel hoor, als je het vergelijkt met producten van ong. dezelfde prijs...

Ik snap wat je zegt, maar ik vind dat prijs niet gerelateerd hoeft te zijn aan het aantal functies. Hij kan inderdaad niet zo heel veel, maar wat hij doet, doet hij mega goed. Zo vind ik hem persoonlijk veel vetter klinken dan Arturia spul, maar dat is wellicht ook heel persoonlijk.
 
Back
Top