Roland Boutique SH-101?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
roland-instagram-grab.jpg


Schijnbaar kwam deze plotseling voorbij in een Instagram Story ... en zou niets minder zijn dan een Boutique versie van deze classic:

roland-sh101-blue.jpg


Hier in vogelvlucht:
roland-sh101-gif3.gif


Ben benieuwd of het waar is - en indien dit het geval is, het hier een ACB versie van de SH-101 betreft zoals deze al voor de System-1 beschikbaar is of dat het hier een SE-02 stijl analoog apparaat betreft...

Bron: https://www.gearnews.com/leak-roland-sh-101-boutique/
 
En arpeggiator, en next/rest, etc - maar niet genoeg voor de MC-202 na te bootsen.

Je mag ook niet teveel willen in 1 keer.
Een MC-202 zal er ook wel komen.
De kassa moet rinkelen hoor :)
 
Ik zou hier eigenlijk ook wel wat meer mensen willen die dat soort enthousiasme op zouden kunnen brengen ipv die eeuwige azijnpisserij over alles dat nieuw is/ruikt :D Hier is ongeveer alles al afgeschreven nog voordat het is aangekondigd.

808 Day komt er aan… Wie weet wordt het een dag vol zoet, zuur en korreltjes zout dankzij de introductie van de 101 (en 808?) Boutique's.
 
Ik zou hier eigenlijk ook wel wat meer mensen willen die dat soort enthousiasme op zouden kunnen brengen ipv die eeuwige azijnpisserij over alles dat nieuw is/ruikt :D Hier is ongeveer alles al afgeschreven nog voordat het is aangekondigd.

Dan moeten ze ook goed spul uitbrengen ipv Madurodam crappertronix...
Ik ga die boutique series echt niet serieus nemen, sorry.
 
Als ze deze lager prijzen dan de Ju, Jx en Jp, zou het wel eens een kaskraker kunnen zijn.
Mijn idee zo : 249 euro of minder. Ze gaan geen stock genoeg hebben, denk ik.

Je verlangen is gebaseerd op wat je graag zou willen maar is niet rationeel. Alle boutique's doen het razend goed (op de VP-03 en die controller na denk) en hoeven daarom niet goedkoper te worden. De kans is juist groter dat ze steeds iets duurder gaan worden.

De meer Roland van deze dingen procueert, hoe meer mensen de hele serie willen. Maw die serie verkoopt veel beter dan ze misschien al gedacht zouden hebben.

Blijf het zelf toch jammer vinden dat ze zo klein zijn (te klein), en mini jack. Alleen de TB-03 vond ik qua grote en het aantal knoppen tot nu toe doable en leuk genoeg om misschien een keer aan te schaffen.
 
Deze komt te laat voor mij. Ik heb net een Intellijel Atlantis binnen om mijn lang geleden verkochte SH-101 (met grip en modulation en filter cv-inputs) te vervangen. Niet dat ik hem erg miste, maar hij had een goede, herkenbare klank voor mij en ik kon er snel goede resultaten mee bereiken. Vanavond de Atlantis maar eens in de eigen studio aan de tand voelen.
Gisteren heb ik de Atlantis voor het eerst thuis bespeeld en hij klinkt voor mij, mits ingesteld met dezelfde parameters als de SH-101, gewoon als een SH-101. Bijvoorbeeld het muziekje van de spelshow Da Vinci (ik weet niet of die in Nederland bekend is) is ook met een SH-101 gemaakt en dat kon ik exact namaken.
 
Gisteren heb ik de Atlantis voor het eerst thuis bespeeld en hij klinkt voor mij, mits ingesteld met dezelfde parameters als de SH-101, gewoon als een SH-101. Bijvoorbeeld het muziekje van de spelshow Da Vinci (ik weet niet of die in Nederland bekend is) is ook met een SH-101 gemaakt en dat kon ik exact namaken.

SH-101 klinkt met hogere resonantie waardes op het filter wel anders dan de Atalantis.
 
808 Day komt er aan… Wie weet wordt het een dag vol zoet, zuur en korreltjes zout dankzij de introductie van de 101 (en 808?) Boutique's.

Yep. Er komt een boutique 808 en d50 aan begreep ik.

Is allemaal prima wat mij betreft. Prima dat iedereen hier mee in aanraking kan komen.
 
Kan niet wachten,meer,meer,meer.
Heb net de Roland A-01 aangeschaft,een 808 past me ook wel.
Prachtig dat dit voor de minder bedeelden nu ook bereikbaar wordt!
 
Yep. Er komt een boutique 808 en d50 aan begreep ik.

Is allemaal prima wat mij betreft. Prima dat iedereen hier mee in aanraking kan komen.

Hoe kom je aan die info?

D-50 lijkt mij persoonlijk alleen interessant als ze alle controls van de PG-1000 erop maken. Anders kun je net zo goed met de VSTi versie die nu beschikbaar is (via de cloud) gaan werken.
 
Dit is mij nog niet echt duidelijk: zijn die Boutiques echte analoge bakjes of digitale emulaties van de oude Roland synths?

Tot voorheen waren ze allemaal digitale emulaties, maar laatst is de SE-02 uitgebracht: dit is een nieuwe (geen clone) analoge synth, i.s.m. Studio Electronics
 
Hoe kom je aan die info?

D-50 lijkt mij persoonlijk alleen interessant als ze alle controls van de PG-1000 erop maken. Anders kun je net zo goed met de VSTi versie die nu beschikbaar is (via de cloud) gaan werken.

Zou raar zijn als ze het niet doen. De JX-3P had ook controls.
 
Ik wacht rustig verder op een volle grootte Juno 6 met DCO's, MIDI en Jupiter zijpaneeltjes ipv zielig stuk tropische boom.
 
Hoe kom je aan die info?

D-50 lijkt mij persoonlijk alleen interessant als ze alle controls van de PG-1000 erop maken. Anders kun je net zo goed met de VSTi versie die nu beschikbaar is (via de cloud) gaan werken.

Via iemand op Facebook. En mij logica zegt dat het gewoon dom van ze zou zijn als ze het niet doen.
 
Tot voorheen waren ze allemaal digitale emulaties, maar laatst is de SE-02 uitgebracht: dit is een nieuwe (geen clone) analoge synth, i.s.m. Studio Electronics

Uit de woorden van iemand van Roland kon je wel opmaken dat er nog meer analoogs aankwam in de boutique reeks.
 
Uit de woorden van iemand van Roland kon je wel opmaken dat er nog meer analoogs aankwam in de boutique reeks.

Ik denk niet dat ze bij Roland de SH-101 opnieuw uit gaan brengen. Zit tjokvol met dingen die gewoon niet meer gemaakt worden en erg lastig om een analoge versie te bouwen die de criticasters tevreden stelt. De SE-02 is niet meer dan geïnspireerd door de MiniMoog. Als die anders klinkt is het nog steeds prima. Maar iets wat er precies uit ziet als een 101 moet ook precies zo klinken.
 
Uit de woorden van iemand van Roland kon je wel opmaken dat er nog meer analoogs aankwam in de boutique reeks.

Klopt, maar het 'nieuws' is tegenwoordig sneller dan dat die dingen worden uitgeleverd. Je zou bijna denken dat de se 02 al weer verouderd is. Next.... =)
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top