Roland Boutique SH-101?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
roland-instagram-grab.jpg


Schijnbaar kwam deze plotseling voorbij in een Instagram Story ... en zou niets minder zijn dan een Boutique versie van deze classic:

roland-sh101-blue.jpg


Hier in vogelvlucht:
roland-sh101-gif3.gif


Ben benieuwd of het waar is - en indien dit het geval is, het hier een ACB versie van de SH-101 betreft zoals deze al voor de System-1 beschikbaar is of dat het hier een SE-02 stijl analoog apparaat betreft...

Bron: https://www.gearnews.com/leak-roland-sh-101-boutique/
 
Ik zou het bijzonder vinden als het een ACB versie wordt. Een analoge kloon van de 101 zit min of meer al in de JD-Xi. Zelfde print in een doosje met schuiven en knoppen en klaar..
 
Dat zou ik nog beter vinden. Misschien wel sneu voor die gasten die die nieuwe firmware voor de MC-202 hebben ontwikkeld als dit dingetje qua specs de MC-202 gaat overtreffen..

Lijkt me knap als ze er nog een externe CV sequencer met twee sporen in weten te proppen, dat maakt het wel een instabuy.
 
Hmmmm. De theorie dat dit een prototype v/e Boutique versie v/d SH-101 komt op mij aannemelijk over. Ten eerste maakt Roland veel van dit soort re-issues op micro formaat. En ten tweede zijn het allemaal klassiekers zo van rond 1980 die 2e hands niet te betalen zijn. Ten derde ontbreekt er nog een klassieke vette bas synth. Naar mijn mening past 'ie er perfect tussen. Afgezien van het feit dat je geen bezwaar moet hebben tegen de afmeting v/h apparaat.

Wellicht wachten ze af of de Minimoog kloon (SE-02) aanslaat en dan gaan ze misschien hier voor. Zelfs Junjkie XL is er erg tevreden over (maar die wordt misschien gesponsord door Roland) en hij bezit zo'n beetje al de originelen. Zie:
 
Junkie xl is n slet. Sorry maar die kerel draait enkel op reclame maken voor al zijn gear.
Verder heb ik geen problemen met hem hoor ,versta me niet verkeerd. Maar neem zijn uitspraken niet als referentie.
 
:D
Is dat dan een Booty-que uitvoering?
:D

Als ze deze lager prijzen dan de Ju, Jx en Jp, zou het wel eens een kaskraker kunnen zijn.
Mijn idee zo : 249 euro of minder. Ze gaan geen stock genoeg hebben, denk ik.
Iedere (rijpere) synthfanaat die ik ken, is dol op de SH101.

Echter zelf nooit eentje gehad. Mijn toenmalige medespeler had er eentje en ik een MS20/SQ10
combo. Nu zou ik het echter wel leuk vinden om er eentje te hebben.
 
Ik haakte al meteen af toen die Boutique JU-06 4-stemmig bleek te zijn ipv zestemmig, net als die JX en JP. Ik vind op zich dat priegelformaat eigenlijk wel grappig, maar wacht tot ik ergens een voor een priegelprijs op de kop kan tikken :-)
 
Kan 't me niet voorstellen omdat ze nu net de se-02 uitbrengen.
Ze gaan toch niet 2 analoge monofone bakken achter elkaar uitbrengen?
Als mensen ergens op zitten te wachten dan is het een polyfone analoge synth, een soort van se-08 bijv om een beetjemee te surfen met de fabrikanten die momenteel polyfone analoge synths uitbrengen zoals Behringer en Dave Smith.
Het had in mijn optiek trouwens beter geweest als ze na de eerste 3 in de boutique reeks een nieuwe analoge serie hadden begonnen met een andere (grotere) form factor ipv door te gaan met het kleine spul.


ze brachten 3 poly bakken ineens uit dus waarom niet 2 mono bakken
 
Junkie xl is n slet. Sorry maar die kerel draait enkel op reclame maken voor al zijn gear.
Verder heb ik geen problemen met hem hoor ,versta me niet verkeerd. Maar neem zijn uitspraken niet als referentie.

Ik weet het eerlijk gezegd zo net nog niet, hij zal best hier en daar gesponsord worden, maar hij is down to earth genoeg om zijn naam niet aan iets te willen verbinden wat echt k*t is.
Zowiezo koopt ie alles wat los en vast zit, oud en nieuw, dus een endorsement verschijnt niet echt op zijn radar denk ik.
 
Ik heb al een filmpje gezien waar ie dat in zegt 'ik zal dat allemaal aanprijzen omdat ..."
korrel zout dus
 
Heb je het kanaal van musictrackjp nog niet gezien. Die is nooooooit negatief over iets.... Over sponsoring gesproken.
 
Junkie xl is n slet. Sorry maar die kerel draait enkel op reclame maken voor al zijn gear.
Verder heb ik geen problemen met hem hoor ,versta me niet verkeerd. Maar neem zijn uitspraken niet als referentie.
Ha ha. Dat vind ik van alle artiesten die in een reclame een instrument voorkomen. Vooral als ik weet dat ze op een Les Paul spelen en een of ander B-merk in hun handen staan in een folder.

Maar serieus, ik weet niet waar die JXL allemaal te zien is maar op zijn Youtube website heeft 'ie het echt alleen maar over oud spul. Ik geniet van zijn YT filmpjes waarin hij heel mooi en heel gewild oud spul demonstreert. Enige dat hij niet heeft is een CMI Fairlight (vond zelfs hij te duur). Oh, en hij heeft geen Synclavier, zelfs voor hem te veel onderhoud.

[on topic] Iemand hier hoopt dat deze micro-kloon € 250 wordt. Ik ken geen enkele "echte" synth voor die prijs (ja, de Volca Keys, maar dat vind ik geen "echte" synth). Ik gok op een prijs tussen de 400 en 500 Euro (lees: 400 Dollar + Nederlandse BTW + Nederlandse opslag omdat de Key-Music's van deze wereld geen respect voor hun clientèle hebben).
 
Heb je het kanaal van musictrackjp nog niet gezien. Die is nooooooit negatief over iets.... Over sponsoring gesproken.

Katsunori UJIIE (ja, allemaal hoofdletters) heeft sowieso voor synthfabrikanten gewerkt als sound designer, dus totale onpartijdigheid is er nooit geweest. Hij is inderdaad enthousiast over alles. Zijn kanaal vind ik wel handig omdat hij rustig en duidelijk patches laat horen, en dan kan je voor jezelf kiezen wat je ervan vindt.
 
Ik zou hier eigenlijk ook wel wat meer mensen willen die dat soort enthousiasme op zouden kunnen brengen ipv die eeuwige azijnpisserij over alles dat nieuw is/ruikt :D Hier is ongeveer alles al afgeschreven nog voordat het is aangekondigd.
 
Junkie xl is oprecht enthousiast. Want die ragt alles toch de computer in. Dus ja dan hoor je het verschil echt niet meer. En hij is gewoon speelgoed fan.

En 101 is te gek. Dat scheuren doet mij niks. Maar die stoffige ronde analoge drum machine sounds. Die dikke mid sound bijna bassen. Die echte heavy sub sounds en dan die dikke ballen bassen in alleen zelf oscillatie. Man man man. Doet haast niks hem na.

Zeker niet 95% van de nieuwe analoge retro synths. Te clean allemaal. Zeker de helft van alle nieuwe moogs bijv.
 
De 101 is een stuk bekender en in het blauw uitgekomen, de 202 heeft geen kleurvariaties. Het aantal knoppen onderin laat ook zien dat er geen sequencer in zit.

De 202 heeft geen noise generator maar wel LFO delay (zoals ook op de Juno-60), en natuurlijk de sequencer. Voor de rest is 't vrijwel gelijk.

Check rode omcirkelde part.Zal wel voor de sequencer zijn.
 

Attachments

  • roland-instagram-grab.jpg
    roland-instagram-grab.jpg
    83,8 KB · Bekeken: 53
Hoop zure reacties hier. Ik kan een 101 niet betalen, baalde dat de overlay van de System-1 niet 1 op 1 te krijgen was met de plug-out functies van de 101. Ik hou van de sound, dus ik smul van dit nieuws. Ik vind het heerlijk dat ik die synths kan 'hebben' nu, ben ook erg blij met mijn JP-08 :)
 
Ze zijn lekker bezig bij Roland! Zijn nog wel wat plugouts die ze naar Boutique hardware kunnen brengen op deze manier.. SH-2 en Promars bijvoorbeeld. System-100 gaat lastiger worden ;)
Van mij mogen er trouwens meer software synthesizer fabrikanten hun vsti in hardware uitbrengen.

Helemaal waar daar zouden ze eens in moeten duiken.
Verder blij dat ik de echte 101 heb.
 

Attachments

  • IMG_9248.jpg
    IMG_9248.jpg
    71,8 KB · Bekeken: 51
Laatst gewijzigd:
Check rode omcirkelde part.Zal wel voor de sequencer zijn.

En arpeggiator, en next/rest, etc - maar niet genoeg voor de MC-202 na te bootsen.
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top