Roland Boutique SH-101?

Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
roland-instagram-grab.jpg


Schijnbaar kwam deze plotseling voorbij in een Instagram Story ... en zou niets minder zijn dan een Boutique versie van deze classic:

roland-sh101-blue.jpg


Hier in vogelvlucht:
roland-sh101-gif3.gif


Ben benieuwd of het waar is - en indien dit het geval is, het hier een ACB versie van de SH-101 betreft zoals deze al voor de System-1 beschikbaar is of dat het hier een SE-02 stijl analoog apparaat betreft...

Bron: https://www.gearnews.com/leak-roland-sh-101-boutique/
 
Hoe zullen ze hem dan noemen. SH-01 kan niet meer. Vind het allemaal nix.
 
Ze zijn lekker bezig bij Roland! Zijn nog wel wat plugouts die ze naar Boutique hardware kunnen brengen op deze manier.. SH-2 en Promars bijvoorbeeld. System-100 gaat lastiger worden ;)
Van mij mogen er trouwens meer software synthesizer fabrikanten hun vsti in hardware uitbrengen.
 
Kan 't me niet voorstellen omdat ze nu net de se-02 uitbrengen.
Ze gaan toch niet 2 analoge monofone bakken achter elkaar uitbrengen?
Als mensen ergens op zitten te wachten dan is het een polyfone analoge synth, een soort van se-08 bijv om een beetjemee te surfen met de fabrikanten die momenteel polyfone analoge synths uitbrengen zoals Behringer en Dave Smith.
Het had in mijn optiek trouwens beter geweest als ze na de eerste 3 in de boutique reeks een nieuwe analoge serie hadden begonnen met een andere (grotere) form factor ipv door te gaan met het kleine spul.
 
Als het geen analoge bak is dan vraag ik me af of ze die fijne kneepjes van de SH-101 kunnen nabootsen..
 
De System-1 versie van de SH-101 krijgt erg goede kritieken. Ik moet je eerlijk zeggen dat ik de SH-101 sowieso zwaar overgewaardeerd vind, zo'n boeiende synth is het m.i. niet van origineel tot kloon.
 
Als ie analoog is zou het ergens op kunnen slaan. Ik heb een system 1m met die plugout, en een echte 101; de ACB versie is echt kansloos IMHO.
 
Overgewaardeerd, misschien. Maar ik heb nog weinig bakjes gehoord die zo klinken als een SH-101..
 
Overgewaardeerd, zou kunnen. :W

Ik had een sh101 in reparatie, toen heb ik een 2e gekocht omdat ik hem zo miste. :D
 
Kon natuurlijk niet ontbreken. Helaas zet zal net zo'n slap aftreksel zijn als alle andere pogingen van Roland om hun vintage juweeltjes weer na te maken.

Gelukkig heb ik hier nog een echt blauw piep en knor bakje staan :)
Moet wel een keer naar gekeken worden want hij is een beetje in de war momenteel.
 
Deze komt te laat voor mij. Ik heb net een Intellijel Atlantis binnen om mijn lang geleden verkochte SH-101 (met grip en modulation en filter cv-inputs) te vervangen. Niet dat ik hem erg miste, maar hij had een goede, herkenbare klank voor mij en ik kon er snel goede resultaten mee bereiken. Vanavond de Atlantis maar eens in de eigen studio aan de tand voelen.
 
Hoe zullen ze hem dan noemen. SH-01 kan niet meer. Vind het allemaal nix.

De Roland Gaia SH01 kan zich onderscheiden omdat 'ie Gaia heet, maar in het screenshot zie je dat er nog een karakter achter de S staat.

SH-01S wellicht?

Wat ik ook graag zou zien is dat ze de VP-03 en JX-03 voor de System-8 geschikt maken, maar goed, de tijd zal 't uitwijzen.
 
Wat een kansloos ding weer....De SH-010....

Een SH101 is wel zon beetje het meest simpele wat je kan kopen voor synthese. En die klank, ja dat is persoonlijk. Ik vind het niets bijzonders. Niet om hem speciaal daarvoor te kopen in ieder geval.


Zal wel net zo'n succes worden als die Roland Cloud (die al helemaal gehacked is voor PC)
 
Als ie analoog is zou het ergens op kunnen slaan. Ik heb een system 1m met die plugout, en een echte 101; de ACB versie is echt kansloos IMHO.

Ik denk dat het de ACB versie zal zijn. Vind ik geen probleem, volgens mij is het verschil onhoorbaar.
Vond deze test behoorlijk overtuigend:
https://www.muffwiggler.com/forum/viewtopic.php?t=118485
En valt me ook op dat veel mensen die beweren het verschil goed te kunnen horen zelf ook een analoge SH-101 hebben staan. Ook vooral leuk om dan erachter te komen dat ze het toch verkeerd om hebben gegokt :p

Wel jammer dat het zo te zien van die touchstrips zijn ipv pitch/mod bender, ben ik niet zo'n fan van.
 
Inmiddels ook het gerucht dat het misschien niet de SH-101 maar de MC-202 zou zijn...

Display en layout komt redelijk overeen...

MC-202-display.jpg
 
De 101 is een stuk bekender en in het blauw uitgekomen, de 202 heeft geen kleurvariaties. Het aantal knoppen onderin laat ook zien dat er geen sequencer in zit.

De 202 heeft geen noise generator maar wel LFO delay (zoals ook op de Juno-60), en natuurlijk de sequencer. Voor de rest is 't vrijwel gelijk.
 
Dat zou ik nog beter vinden. Misschien wel sneu voor die gasten die die nieuwe firmware voor de MC-202 hebben ontwikkeld als dit dingetje qua specs de MC-202 gaat overtreffen..
 
Status
Er kan niet meer gereageerd worden.
Back
Top