[House ?]Ruben Swart - Vanished

Dimane

Stamgast
Lid sinds
16 februari 2010
Berichten
156
Locatie
Tilburg
Partyboys!

hier weer eens een keer een nieuwe track van mij. meestal maak ik wat duistere techno maar nu wat blijere muziek voor de zomer!

ben benieuwd wat jullie ervan vinden! :walker:

gemaakt in ableton
voor de synthsound heb ik synthmaster 2 gebruikt.

enjoy!

 
Qua sfeer vind ik het wel passen bij de temperatuur. Luistert fijn loom weg.
Blije muziek vind ik het niet echt (geen majeurakkoorden) maar wel lekker down into de groove.

Misschien zou er nog iets meer in kunnen gebeuren. Een lead erbij ofzo.
Maar dat is mijn humble opinion... :-)
 
mooie zomerse track, maar hij klink wel ontzettend repetitief.. is wellicht niet zo met al die effecten, maar de lead melodielijn mocht wel een afgewisseld worden.. Good luck.
 
dank je voor de comments. dat eentonige kan ik mij wel indenken maar het zo ervaar ik het niet helemaal omdat ik meer een techno meneer ben :P
 
zou het prima doen op een outdoor techno festival denk ik
dan hoeft er niet altijd evenveel te gebeuren in de muziek, en de akkoorden moduleren wel voldoende voor wat beweging

maar zomers vind ik m niet echt, de sounds zijn nogal kil, ook de akkoorden stabs.
het meest zomerse er aan is dan nog het kleine vocal sampletje :D
 
Nice. even op je wolken geluisterd maar die tracks zijn prima voor de zomer hoor. Goeie techno is ook zomers!
 
Wat ik hoor, vind ik al erg lekker. Prima sounds en prettige mix. Tegelijk sluit me ook aan bij Boihemen en Gloomer voor wat betreft het repetetieve. En eigenlijk is repetetief niet echt het juiste woord. Je kunt dit namelijk best 6 minuten en 20 seconden laten draaien. Maar ik mis nog een contrathemaatje. De finishing touch. Een arpje bijvoorbeeld dat alleen 16 speelt en iets meer diepte geeft. Dan kan de bass ook even mee in het nieuwe ritme. En dan later weer terug. Zoiets?
 
Leuk en mooi, alleen en beetje opletten met het mid en hoog gebied.
Succes, je bent goed bezig hoor
mvg
 
Even puntsgewijs:

- Oef, wat staat die OHH hard
- Clap valt goed
- Eerste opbouw is lekker, maar valt nogal abrupt
- Stemmetjes erachter zijn mooi
- Beweging in de piano is prettig
- Hoofdbreak is sferisch, maar kan ook harder vallen
- Nogal eentonig en voorspelbaar in arrangement
- Overall sound is prima, geluiden zijn mooi op elkaar afgestemd
 
Back
Top