Frame of Mind

azzjemenou

Ouwe rot
Lid sinds
19 september 2006
Berichten
562
Locatie
The East
Beste Synthforummers,

Ik ben de laatste tijd niet erg actief geweest op dit forum. Daarom hier maar weer eens een nieuwe creatie van mijn hand! Ik vond zelf het 7/8 ritme wel wat hebben. Ben heel benieuwd naar jullie comments! :doei:

 
Yeah! Jan is back!

Typische azzjemenou track. Ik vind de progressies in je track weer heel erg mooi. op momenten zo´n maj akkoord erbij, gaaf. Die progressie op bijvoorbeeld 2:13 en 4:16 doet naar veel meer verlangen :). Tenminste een maat of vier.

De 7/8e doet het inderdaad prima. Heeft natuurlijk ook met het soort muziek te maken. Over het algemeen vind ik het stuk iets te staccato gespeeld. Mag voor mijn smaak op een gegeven moment wat meer gaan glijden, zoals wanneer die solo synth erbij komt. Coole twist in het outro :okdan:

Uitstekende track voor een come back Jan! :)

EDIT: Ik lees nu het commentaar van Robi. Ook iets waar ik tijdens het beluisteren aan dacht, voices erin. Een paar van die langgerekte choir sounds zou eventueel nog kunnen.
 
Erg leuk dat jullie luisteren!

Ik kreeg op gegeven moment ook wel de behoefte om uit die staccato 7/8e beat te komen. Er was nog een rustiger tussenstuk maar ik vond dat zo breken. Ik heb er uiteindelijk voor gekozen de sfeer zo te houden en de track wat in te korten (hij was eerst wel 7 minuten haha)

Een zangpartij zou geen gek idee zijn. Daarvoor moet ook ruimte gemaakt worden in de piano en gitaar partijen dus dan heb je dat staccato ook wat minder. Misschien heeft Pablo nog zin...? :okdan:
 
Ik moest even wennen aan de niet zo gebruikelijke, ritmische indeling.. maar moet zeggen dat het redelijk snel went.. zat er naar een paar keer luisteren best al into (aparte ervaring).
Akkoord progressies en compositie zijn super lekker . Mooie synthpartijtjes.
Als enige krtiek zou ik kunnen verzinnen dat de solo gitaar (clean) niet even strak gespeeld is overal, dat steekt een beetje af bij de strakker gespeelde synthpartijen.
Het gitaar geluid mag ook wat minder wollig en het lijkt of ie een klein beetje off-tune is soms, maar kan ook zo'n afbuiging aan het eind van de note via tremelo zwengel. (??).
Maar dat zijn natuurlijk details. Erg mooi en fijn weer eens een mooi muzikaal werk van je te mogen horen. :)
 
Lekkere 7/8 past prima zo. Zeker met de piano is het als een puzzel die vanzelf in elkaar past. Lekker gitaartje, lekkere drumpartij. Zeer goede opbouw. Prima trackie! Goede comeback! Meer alstublieft!
 
Back
Top