Bitwig 2.0

HèHè was dat nou zo moeilijk?

HèHè was dat nou zo moeilijk?

Fucking eindelijjjjjjjjk fatsoenlijk control changes over midi!!!!
 
Wat ik alleen nog even mis is: waar is het in v2 beloofde modular gebeuren? Bij aankondiging van v1 altijd als main v2 feature genoemd en nu niet in de aankondiging aanwezig als main feature? Of zie ik iets over het hoofd.
 
Wat ik alleen nog even mis is: waar is het in v2 beloofde modular gebeuren? Bij aankondiging van v1 altijd als main v2 feature genoemd en nu niet in de aankondiging aanwezig als main feature? Of zie ik iets over het hoofd.

Mbt modular, In v1 kan je sequencers en lfo's hangen aan elke (vst) parameter, zo te zien in v2 komen daar nog een hoop meer modulators bij. Plus je kan vaak in feedback paden ook nog fx plakken, waardoor je redelijk in de buurt komt van de flexibiliteit van een modular.
Daarbij zie ik ook een hele integratie met fysieke modulars, die je kan aansturen via de outs van je soundcard. Of bedoel je wat anders?
 
Mbt modular, In v1 kan je sequencers en lfo's hangen aan elke (vst) parameter, zo te zien in v2 komen daar nog een hoop meer modulators bij. Plus je kan vaak in feedback paden ook nog fx plakken, waardoor je redelijk in de buurt komt van de flexibiliteit van een modular.
Daarbij zie ik ook een hele integratie met fysieke modulars, die je kan aansturen via de outs van je soundcard. Of bedoel je wat anders?

Ik bedoel het native modular system waar Bitwig destijds mee adverteerde als grootste v2 feature. De Max4Live tegenhanger dus....

Zie ook dit bericht uit 2014: https://twitter.com/bitwig/status/491978514737152000
 
Ja allemaal erg vetjes...
Maar jaarlijkse 160€ vink wat veel.

Ik ik lees het nu pas van dat nieuwe licentiemodel:
Starting with the release of Bitwig Studio 2, you’ll get 12 months of free upgrades and updates with your purchase. This plan also includes email support.

https://www.bitwig.com/en/17/new-license-model.html
Nogal een gewaagde constructie moet ik zeggen.

Overigens vind ik dit geen slecht verhaal:
Why is this upgrade plan better than our previous model?
We will be able to release key features as they are ready - instead of holding them back for major releases. This enables us to offer you new feature and content updates more regularly.
Additionally, if you're a new customer, you won't need to worry about any potential upcoming releases when buying your license, as any software upgrade (or update) will be free of charge within the first 12 months - from the day you registered it in your Bitwig user account.
Zeker het stuk over nieuwe gebruikers....
 
Ja vraag me ook af hoe dat uit pakt. Je bent niet verplicht per jaar de upgrade te betalen. Dat klinkt op zich redelijk, maar dan moet de software wel nagenoeg bugvrij werken. Stel ze brengen een nieuwe feature uit 11 maanden na aankoop, en daardoor worden nieuwe problemen geintroduceerd, dan wordt je wel een soort verplicht te upgraden.
 
Ik hoop van harte dat ze het gaan waarmaken, ze leggen op deze manier toch wel een druk op hun schouders.
Als ze nu weer 2 jaar gaan "bugfixen"dan vind ik 160€ wel veel. Ik verwacht toch wel functies en aanvullingen voor die prijs.
Aangezien ze "net" om de hoek komen kijken . (daargelaten een paar oude devs van ableton dr tussen zitten etc.)
Maar inderdaad een gewaagde constructie. Ben erg benieuwd hoe dat voor ze uit gaat pakken met oude licentie houders en nieuwe aantrekken.
Nu klets ik graag dat bedrag neer want ben super dooper enthousiast over het pakket.
Maar kan me voorstellen voor sommige toch een aardig bedrag is op jaarbasis.
 
Ik bedoel het native modular system waar Bitwig destijds mee adverteerde als grootste v2 feature. De Max4Live tegenhanger dus....

Zie ook dit bericht uit 2014: https://twitter.com/bitwig/status/491978514737152000

Staat vrijwel bovenaan de pagibe:

"... We've reworked the entire modulation system and it now offers nearly endless possibilities;
this is a big step towards a fully modular device architecture"
;)

Bitwig wordt zo toch wel interessant. De layout vind ik nog steeds niet je van het, maar de volledigheid aan functies is zeker interessant.
 
160 per jaar, naast het aankoop bedrag?

Nee

EDIT: Het eerste jaar dus niet, dan krijg je een jaar bij de aankoop. Daarna 160eu per jaar....
 
Laatst gewijzigd:
Staat vrijwel bovenaan de pagibe:

"... We've reworked the entire modulation system and it now offers nearly endless possibilities;
this is a big step towards a fully modular device architecture"
;)

Het zal dus blijkbaar niet in v2 zitten :(
 
Laatst gewijzigd:
Ben zo blij met Bitwig, als die audio-cv werkt wordt het helemaal een feest voor een hybride setup. Dit is de eerste DAW waar ik gelukkig van werd op het gebied van workflow.
 
Wat nou als je een jaar de 160 overslaat? Dan weer de volle melk betalen?

Ja dat kan dus gewoon. Het principe valt of staat wat mij betreft met de kwaliteit / bugs die er gaan komen. Als je een jaar lang nieuwe features krijgt en daarna over blijft met een goed werkende daw, dan zie ik het probleem niet. Als er dan nog blocking issues in zitten vind ik het wel een probleem.

Ik gebruik bitwig nu een paar jaar en kan niet meer terug naar ableton. Ik mis daar zoveel handigheidjes die ik nu wel in bitwig kan dat het voelt alsof ik jaren terug in de tijd ga met ableton. Hebben ze handig gedaan dus.
 
Back
Top