Lexanderg - Follow up pattern

lexanderg

Ingeburgerd
Lid sinds
4 april 2010
Berichten
62
Mijn inzending dit jaar is een Synth-Neo-classical track!

Enjoy!

 
heel erg gave intro, maar helaas kon de rest me niet echt bekoren.. Die random noten stoorden me een beetje.. Weinig structuur dus, maar ik zie wel Inspector Clouseau achter de pink panther lopen met zijn vergrootglas in het duister, dus hij kan wel gebruikt worden voor een cartoon of een film. Dus, niet slecht gedaan. :)

Btw, heb je een randomizer gebruikt of kun je zo goed noten lezen ?
 
heel erg gave intro, maar helaas kon de rest me niet echt bekoren.. Die random noten stoorden me een beetje.. Weinig structuur dus, maar ik zie wel Inspector Clouseau achter de pink panther lopen met zijn vergrootglas in het duister, dus hij kan wel gebruikt worden voor een cartoon of een film. Dus, niet slecht gedaan. :)

Btw, heb je een randomizer gebruikt of kun je zo goed noten lezen ?

Ik heb alles gespeld met een ableton push. Dus makkelijk gedaan. :)
 
hehe, het voelt alsof je in een tempel doolhof aan het rondlopen bent en dat doolhof zelf verandert altijd van configuratie, en de spanning en ontreddering die voortkomt uit de melodie is redelijk ontluisterend :)
 
Wow, wat een analyse! :okdan:

hehe, het voelt alsof je in een tempel doolhof aan het rondlopen bent en dat doolhof zelf verandert altijd van configuratie, en de spanning en ontreddering die voortkomt uit de melodie is redelijk ontluisterend :)
 
Ai, wat is deze irritant zeg :D.Al vanaf de eerste paar noten strijk je me tegen de haren in. Dat heeft voor een deel te maken met de gespeelde noten, maar voor een een belangrijker deel met het geluid zelf. Ik vind die piano heel erg naar. Alsof iemand de hele tijd met z'n vinger in je zij loopt te porren, of tegen je schouder, en dan ondertussen steeds "hè, ja toch, hè" in m'n oor schreeuwen. En dan dubbel je hem ook nog met de bass.

Ik vind het dus heel knap gedaan omdat je zo duidelijk emotie in me los maakt. En die emotie hoeft echt niet altijd aan de positieve kant te zitten. :okdan:
 
Ai, wat is deze irritant zeg :D.Al vanaf de eerste paar noten strijk je me tegen de haren in. Dat heeft voor een deel te maken met de gespeelde noten, maar voor een een belangrijker deel met het geluid zelf. Ik vind die piano heel erg naar. Alsof iemand de hele tijd met z'n vinger in je zij loopt te porren, of tegen je schouder, en dan ondertussen steeds "hè, ja toch, hè" in m'n oor schreeuwen. En dan dubbel je hem ook nog met de bass.

Ik vind het dus heel knap gedaan omdat je zo duidelijk emotie in me los maakt. En die emotie hoeft echt niet altijd aan de positieve kant te zitten. :okdan:

Wat een interessante beschrijving van wat je voelde, ik ben blij om alle verschillende gevoelens die mensen krijgen van het te horen
 
Dr van Lansbergen moet eens zijn snavel weten te houden wanneer het verstandig zou zijn. ipv dat vals nichterigheid alsof hij de king of synths is,(Echt bloed irritant idd).
Maar wat betreft je muziek, tis echt film muziek idd. En knap gedaan.
 
Dr van Lansbergen moet eens zijn snavel weten te houden wanneer het verstandig zou zijn. ipv dat vals nichterigheid alsof hij de king of synths is,(Echt bloed irritant idd).
Maar wat betreft je muziek, tis echt film muziek idd. En knap gedaan.

Bericht door een moderator:
Verkeerde been uit bed? Er wordt prima on topic gereageerd en je reactie is echt volkomen misplaatst. Dit is geen gewenst gedrag op dit forum en zeker niet in het contest subforum.
 
heel duister niet de meest beste mixing/mastering track van het jaar. maar wel heel donker.
 
Niet voorspelbaar, vervreemdend eigenlijk.
Kan er eerlijk gezegd niet zo veel mee.
Inderdaad iets voor een film ofzo.
Vroeg me wel af met wat voor inspiratie of gevoel jezelf zat toen je deze muziek maakte?
 
Hoi Willem,

bij het schrijven van dit tune, Ik heb geprobeerd om alle regels dat Ik geef mezelf on muziek te maken weggooien.

3 uur later was ik klaar met compositie van de tune, het idee van de tune is het verhaal van een terugkerend patroon te verklaren wanneer mannen partners zoeken en zijn eigenlijk op zoek naar een moeder gevoel


Niet voorspelbaar, vervreemdend eigenlijk.
Kan er eerlijk gezegd niet zo veel mee.
Inderdaad iets voor een film ofzo.
Vroeg me wel af met wat voor inspiratie of gevoel jezelf zat toen je deze muziek maakte?
 
Zeker wel ok qua arrangement, de mix en geluiden vind ik van iets mindere kwaliteit, maar dat komt omdat het veel lijkt op iets wat het niet is maar toch niet helemaal, namelijk een orkest. Maar omdat het Neo is moet het wel weer kunnen.
 
Leuke track hoor, ik vind die noten aan het begin eigenlijk helemaal niet zo random. Orkest op 3min had niet gehoeven.
Hoor hier en daar een beetje oversturing, en ik zou inderdaad aandacht besteden aan wat complexere geluiden.
 
Het is in ieder geval origineel en geinspreerd denk ik. Muziek die emotie losmaakt.. en dat is toch ook een belangrijk iets van muziek, denk ik.

Af en toe deed het me aan iets denken wat bij een Efteling attractie zou kunnen, met zo'n voice over die een spookverhaal verteld, of zo.
 
Back
Top