[Track] Nieuwe poging: Soulsighting

Wow, dit foooooooonkt!
Mijn complimenten naar je levendige drumprogrammeren! Het klinkt echt live! Op 3:44 maak je zelfs een foutje :) Basslijn klinkt ook levendig, is dat een echt bass?
Je maakt diverse en toffe tracks!

Ik kan niks zeggen over de mix etc, ik heb een te slechte koptelefoon op dit moment.
 
Origineel geplaatst door maxdox
Wow, dit foooooooonkt!
Mijn complimenten naar je levendige drumprogrammeren! Het klinkt echt live! Op 3:44 maak je zelfs een foutje :) Basslijn klinkt ook levendig, is dat een echt bass?
Je maakt diverse en toffe tracks!

Ik kan niks zeggen over de mix etc, ik heb een te slechte koptelefoon op dit moment.

Een foutje op 3:44? Hmmm... het is gewoon een omkering van de beat op de drums. De bas heb ik helemaal live zelf ingespeeld en ik ben zelf wel aardig tevreden met het ouderwetse plop-funkgeluid :D

Dank je voor je reactie ... blijkbaar zijn er hier verder niet zoveel funkateers :confused:
 
auw auw auw !!! muziek allert !!

auw auw auw !!! muziek allert !!

shit hee ... dit is vet
ik wist wel dat je het kon kat !!!!
dat electrische pianootje ook zelf ingespeeld ?

en die drums omdraaien klinkt prima ... lees : het klopt prima (beweeg maar op het ritme)

vooral die korte licks rond 1:55 zijn heerlijk
al mis ik wel een vette down - up slide .. al lijkt die lick er wel een beetje op :D
maar als variatie daarbij zou het helemaal super zijn

ik hoor ook al de vocals erbij ... zo'n half gesproken stukje met studio achtergrond geluiden waarbij er steeds meer mensen mee roepen ... of zingen !!

een sax solo hoor ik ook al

mad'r geeft je een 8+ voor funkability
wat een bass heeeee

:halleluja

wat heb je gebruikt om die bass zo te krijgen ? compressors ?
 
Origineel geplaatst door Kat Yidaki
Een foutje op 3:44? Hmmm... het is gewoon een omkering van de beat op de drums.

mijn foutje dus ;)

..ik heb de mix nog es geluisterd op een goede koptelefoon, en de mix klinkt erg goed, maar merkte wel dat die 2e snare/rimshot met accent in het eerste gedeelte (en in de stillere momenten) nogal akelig schel in de mix ligt..
 
Complimenten hoor. Dit nummer swingt gigantisch. Ik kan gewoon niet stil blijven zitten.
De drums zijn fantatsisch. Goeie compressor gebruikt zeker. Knap dat je zo'n realistische bass uit een synth kan krijgen.
In dit nummer vind ik wel wat jazzy zang passen van een zangeres.

Erik
 
Origineel geplaatst door Catalunya
Complimenten hoor. Dit nummer swingt gigantisch. Ik kan gewoon niet stil blijven zitten.
De drums zijn fantatsisch. Goeie compressor gebruikt zeker. Knap dat je zo'n realistische bass uit een synth kan krijgen.
In dit nummer vind ik wel wat jazzy zang passen van een zangeres.

Erik

haha je denkt toch niet dat die bass uit een synth komt he ?

kat speelt zelf bas natuurlijk !!
 
Origineel geplaatst door MadR
haha je denkt toch niet dat die bass uit een synth komt he ?

kat speelt zelf bas natuurlijk !!

Dat verklaart dus alles.
 
Echt super dit! 8)

Bassline is echt zeer cool en de drums klinken lekker live. Het enige wat ik er nog aan veranderd zou willen zien is het arrangement van het pianootje, dat mag wel wat dynamischer. Nu blijft ie maar doorgaan met twee accoordjes, maar dat is slechts een klein puntje. Errug cool dit!

:okdan:
 
Hee... er zijn hier toch nog funkateers... gezellig :okdan:

Ja, die bas heb ik zelf ingespeeld,.. ook dat gitaartje dat je later hoort is van mijn hand, ook al is het gewoon 1 acoordje :mexico:

Ik neem mijn bas altijd op met de Bass Pod Pro, een bas voorversterker van Line 6... die heeft een digitale uitgang, zodat je dus niet hoeft te morrelen met converters op je geluidskaart. Ik ben zelf wel aardig tevreden met het geluid dat eruit komt...
 
Lekkere track! Erg gave funky bass, maar wat wil je dan ook als bassist :) Goed opgenomen, mix is verder prima! Als je een nog wat vollere en vettere Rhodes sound zou kunnen gebruiken zou hij nog meer funky worden, hij klinkt een beetje ielig; bovendien herhaalt het loopje zich iets teveel naar mijn idee, maar ik moet niet zeuren als toetsenist, ik vind dit al vele malen beter klinken dan menig ingespeelde piano's in tracks hier! ;) (maar een vette Rhodes solo zou absoluut niet misstaan in dit nummer!)
Drumssamples heb je ook erg goed gebruikt; volgens mij komen er een paar uit Reason, klopt dat?
 
jaaa ! nog funkers op DSF :maffia:
wat blazer arrangementen zouden er ook ni slecht op staan, iets meer rythm guitar & stem (samples) erover.

wat ik echt nog mis zijn van die kleine accentjes die het geheel wat levendiger maken.

keep tha funk alive & a burned Kat is a dead pussy
;)

grz jzz :mega:
 
Jezus hee die stream schiet niet op, continu dat gebuffer, nou downen dan maar,


Ahh ok, lekker funky idd, drums klinken ook best, mischien iets te mat, compositie redelijk. Goeie baspartij, goeie feeling erin. Ik vind dat stukje met die break en die string,, en dan de rest weer terug niet erg geslaagd. Ik denk dat je beter een soort bridge erin kan doen, met wat bredere acoorden. Dan kan je lekker die bassline met die akkoorden combineren.
Je kan bent goed op de bas.


Conclusie:
Veel funk, weinig soul. En dat probleem kan je oplossen door wat ik net zei denk ik.

Maar verder toppie
 
Mooie update!

De bassline ligt goed in de mix. Maar de drums daar ben ik niet helemaal weg van. Iets te veel herhaing, terwijl je bij deze soul verwacht dat er heel veel variatie in moet zitten (ik weet het, dat is erg moeilijk programmeren)
Kortom, hele mooie nette funk, maarrrr om het helemaal af te maken zou ik het ritme gedeelte nog wat meer varieren (kom op, gooi er nog een middagje tegenaan, en verander die 'ghost' snares hier en daar want zeg nou zelf een echte drummer gebruikt niet het hele nummer dezelfde 'ghost' noten)

Arv
 
Back
Top